Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Nisan 12, 2006 00:00
Pimapen markasıyla 13 yıldır ihracat yapan Pimaş’ın Genel Müdürü Oktay Alptekin, "Biz Türk markasıyla ihracat yaparken herkes Türklük’ten kaçıyor. Mayısta Rusya bayilerimize Antalya’da yapacağımız toplantıda Pimapen ismiyle devam edelim mi, değiştirelim mi diye soracağız" dedi.
PİMAPEN markasıyla 2006 ihracat hedefi 17 milyon
dolar olan ve 2005 yılı sonlarında en çok ihracat yaptıkları Rusya’da Enwin Rus’u kuran Enka Grubu’na bağlı Pimaş’ın Genel Müdürü Oktay Alptekin, "Herkes Türklük’ten kaçıyor. Biz mi kurtaracağız Türklüğü diyoruz. 13 yıldır Türk Pimapen markasıyla ihracat yapıyoruz. Mayıs’ta Rus bayilerimizle Antalya’da yapacağımız toplantıda Pimapen’de devam edelim mi değiştirelim mi diye soracağız" dedi.
GÖNÜL PİMAPEN İSTER: Alptekin, Türk malı imajının kötü olduğunu hatırlatarak şöyle konuştu: "Türkiye’de 55 PVC pencere üreticisi var. Bunların kaç tanesi Türkçe isim kullanıyor? Hem iç hem dış piyasaya yabancı isimlerle mal satıyorlar. Tekstil şirketlerine Turquality kapsamında teşvik verildi. Bunların kaç tanesinin markası Türkçe. Türklükten kaçış var. Pimapen’in Türk malı olduğunu herkes bilir. Rusya’da 110 bayimiz var. Mayıs ayındaki toplantıda Rusya’da Pimapen markasıyla mı devam edelim, yoksa değiştirelim mi diye soracağız. Onların fikrini alacağız. Gönül ister ki Pimapen’le devam edilsin." Rusya ve Türkiye arasında çifte vergilendirme anlaşması olmadığı için önce Hollanda’da Enwin Systems’i kurduklarını, sonra Enwin Systems’in Rusya’da Enwin Rus’u kurduğunu belirten Alptekin şunları söyledi: "Dünyanın en büyük pencere pazarı Rusya’da değiştirilecek pencere sayısı milyarlarla ifade ediliyor. Pazardaki en büyük 10 üretici arasında yer alacağız. Orada yerli üretim güçlenmeye başladığı için biz de üretim kararı aldık. Hálá Rusya’ya yılda 4 milyon dolarlık ihracat yapıyoruz. 3 yılda Rusya yatırımımız 10 milyon doları ve ciromuz 20 milyon doları bulacak. 3 yıl içinde 15 bin ton üretim kapasitesini yakalamayı, sonraki dönemde ise 50 bin tona çıkmayı hedefliyoruz."
80 MİLYON DOLAR CİRO: 2006 için üretim kapasitelerinin 33 bin ton profil olduğuna işaret eden Alptekin "Üretimin yüzde 30’unu ihraç ediyoruz. Cironun ise yüzde 24’ü ihracattan. 2005 ciromuz 71 milyon dolar ve bu yıl hedefimiz 78 milyon dolar. 2005 ihracatımız 17 milyon dolardı bu yıl 21 milyon dolar bekliyoruz" dedi. Alptekin Türkiye’de şimdiye kadar 6 milyon konuta pencere taktıklarını da kaydetti.
1.5 milyar dolarlık pazar
OKTAY Alptekin, Türk PVC pencere sektörüyle ilgili olarak şu değerlendirmeyi yaptı: "Sektörde 55 firma pencerelerin ana malzemesi profil üretiyor. 5 binin üzerinde pencere üreticisi oluştu. 80 bin kişi çalışıyor. Ailelerle bu 300 bin kişi. Toplam pencere pazarı profil, cam, üretim, montaj dahil 1.5 milyar dolar büyüklüğünde. Sektör son 4 yılda yıllık yüzde 15 büyüdü. Sektörün 4’te 3’ü eski pencerelerin yenilenmesinden geliyor. Yeni konutların oranı 4’te 1. 70 milyon nüfuslu ülkede, güçlü konut sektörüyle birlikte ortaya çıkan hareketlilik büyük bir pazar yaratıyor." Türkiye’de üretilen PVC pencere profilerinin yüzde 20’sinin ihraç edildiğine dikkat çeken Oktay Alptekin, şöyle konuştu: "Çin’i saymazsak üretimde Almaya bir, Türkiye iki numara."