Güncelleme Tarihi:
Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali Ali Sürmen Konferans Salonu’nda düzenlenen çalıştaya çok sayıda pilot ve Atatürk Havalimanı DHMİ Başmüdürü Sıtkı Zeybel katıldı.
Gazetecilere konuşan TALPA Başkanı Gürcan Mantı, yolcuları emniyetle aldıkları bir yerden, başka bir yere emniyetli götürmek amacında olduklarını bildirdi. Bu süreçte pas geçme olaylarının olabileceğini kaydeden Mantı, “ Bunun nedenleri, kule kaynakları, pilot kaynakları, dış etkenler olabiliyor. Yolcularımız bu konuda tedirgin olabiliyor. Yolcularımız tedirgin olmamalı, bunun normal uçuşun bir parçasıdır. Pas gerçekleşme geçmez inişe devam edilirse pistten çıkma olayları, pist ihlalleri olabilir. Bunları inceliyoruz. Uçuş emniyetinin arttırılmasını hedefliyoruz" şeklinde konuştu.
Yakıt kritiği konusuna değinen Mantı, “Yakıt kritiği ayrı bir olay, şirketler ekonomik nedenlerden dolayı yakıtları kritikte alabilir. Bunda da pilotun bileceği, geldiği minimum yakıtını divert (yönlendirme) yedek meydana gitme yakıtı muhakkak vardır. O durumda pilot kararını verir ve yedek meydana gider. Gittiğinde de hiç kimse niye gittin demez. Bunu planlayıcılar, uygulayıcılar ya da şirket otoriteleri bunu göze alarak yatık kritiğinde uçurmaktadır. Pilotun yapacağı iş, bunlar yazılmış kurallardır. Minimum divert'e geldiğinde gider ona da kimse hesap soramaz" şeklinde açıklamada bulundu.