Pilicin adı 15 bin dolar

Güncelleme Tarihi:

Pilicin adı 15 bin dolar
Oluşturulma Tarihi: Ekim 25, 1999 00:00

Haberin Devamı

Mudurnu piliç lokantalarının restoran sayısı 44'e ulaştı. Şirket, satış noktasını 2000 yılında 100'e, 2005 yılında ise 300'e çıkarmayı hedefliyor. Franchising programına göre Mudurnu lokantası açmak isteyen bir yatırımcı sadece isim hakkı alabilmek için 15 bin dolar ödüyor.

Franchising sistemi, Türkiye'de gittikçe yaygınlaşan modern bir bayilik sistemi. Bu sistemde büyük bir markadan franchise alanlar isimden, toplu satın almadan ve maliyetlerin aşağıya çekilmesinden faydalanıyor, iş riskini büyük ölçüde ortadan kaldırıyor.

Bu sistemin yerli zincirinin başını Mudurnu Piliç Restoranları AŞ. çekiyor. Bu lokantalar zincirinin hikayesi 1987'de ilk defa Gülhane Parkı etkinliklerinde 150 metrekarelik bir çadırda başladı.

İlk dükkán Aksaray’da

Mudurnu lokanta zinciri temelini aynı yıl Mudurnu Chicken adı altında İstanbul Aksaray'da 150 metrekarelik bir yerde attı.

1990'da franchising sistemini hedefleyerek Aksaray'da yine 35 metrekarelik cephesi ve 250 metrekare alanı olan bir lokanta kuruldı ve zinciri franchising sistemi ile geliştirerek beyaz et sektöründe adından söz ettirmeye başladı.

Şu anda Mudurnu Piliç Restaurantları Ticaret AŞ'nin dokuzu kendine ait, 35'i franchising sistemi ile verilmiş şubeler olmak üzere toplam 44 lokantası var. İki şube de proje aşamasında. 44 şubenin 17'si İstanbul'da, üçü İzmir, altısı da Ankara'da. Bunun dışındakiler diğer illerde.

Mudurnu'nun 2000 yılı lokanta sayısı hedefi 100. 2005 yılına kadar 300 satış noktasına ulaşmayı hedefliyorlar.

Yatırımcının profili

Mudurnu'nun Almanya, Azerbaycan ve Bulgaristan'da da şubeleri var. 1999'da yurtiçinden 228, yurtdışından 11 yatırımcı Mudurnu lokantası açmak için başvurdu.

Projelerinin dünya standardında olduğunu söyleyen Mudurnu Piliç Restaurantları AŞ'nin Genel Müdürü Ertuğrul Kesginer, franchise verirken herşeyden önce bunu talep eden yatırımcının profilinin önemli olduğunu belirtiyor: ‘‘Yatırımcı en az lise mezunu olmalı. Ticari özgeçmişi temiz olmalı. İşin başında olmasını istiyoruz. Başka bir işle uğraşmaması lazım. İkinci olarak da doğru noktada altyapısı uygun olan yerlere franchising verilmesine dikkat ediyoruz.’’

Mudurnu önceden açılmış olan 15 restoranını değiştiriyor. Yeni açılmış İstanbul'daki Mecidiyeköy ve Esenler, Ankara Cebeci, Aydın Otoban yolu üzerindeki restoranlar dünya standardında.

Mudurnu'nun hedeflerinin başında tüketiciye hazır, pişirilmiş tavuk satışı yapmak geliyor. Tüketiciye, sosuna kadar özel olarak el değmeden hazırlanmış ve kartonlarla ambalajlanmış tavuk sunuluyor.

Mudurnu'nun Bolu'nun Mudurnu ilçesindeki entegre tesislerinde bu lokanta zinciri için özel olarak soslanmış, porsiyonlanmış ürünler üretiliyor ve hizmete sunuluyor. Böylece tüm ürünlerin kalitesi, standardı ve damak tadı aynı.

FranchIsIng programı

Mudurnu Piliç Lokantası'nın isim hakkı 15 bin dolar.

Restoran faaliyete geçtikten sonra belirlenen sabit bir miktar, cirodan pay olarak her ay alınıyor.

Yeri yatırımcı buluyor. Bulunan yerin uygunluğu ile ilgili ayrıntılı fizibilite çalışması Mudurnu uzmanları tarafından yapılıyor.

Bulunacak yer 100 metrekarenin üstünde ve ön cephe genişliği de 7 metre üzerinde merkezi noktalarda olması gerekiyor. (Köşe dükkan cephesi 6x6 metre olmalı.)

Yer onaylandıktan sonra sözleşme yapılıyor ve Mudurnu'nun mimari bürosunda proje hazırlanıyor. Kesin yatırım maliyeti ortaya çıkıyor. 100 metrekarelik bir dükkanın tahmini yatırım maliyeti 80 bin dolar civarında.

Yerin kontratını Mudurnu yapıyor. Kontrat 5 yıllık olup tapudan kira şerhi alınıyor.

Personel yatırımcı tarafından alınıyor, Mudurnu eğitim veriyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!