Güncelleme Tarihi:
Philips İcra Kurulu Başkanı Frans van Houten, “Bu ortaklık Televizyon iş kolumuzun karlılığa geri dönmesi ve çok dinamik televizyon endüstrisinde başarılı olması için gereken ölçeği ve odağı sağlayacaktır,’’ dedi ve şöyle devam etti: “Philips Televizyonlarını bu girişim ile piyasada tutmakta kararlıyız. Bu ortaklık Philips markasının gücünü, yenilikçi gücünü ve ticari ilişkilerini TPV’nin ek ölçek ve imalat güçleriyle birleştirecektir. Bu kararlı adım televizyon iş kolu, Consumer Lifestyle ve genel olarak Philips için doğru adımdır.’’
TPV Başkan ve CEO’su Jason Hsuan da şöyle konuştu: “Bu TV ortak girişiminde Philips ile ortaklık etmekten büyük heyecan duymaktayız. Philips ile yıllardır sağlam bir iş ilişkimiz var ve birlikte, televizyon sektöründe dünya çapında önde gelen bir oyuncu olabileceğimize inanıyoruz. Bugünkü duyuru televizyon iş kolunda büyüme hedeflerimize ulaşmak yönünde büyük bir adım ve bu konuda Philips ile ortak olarak çalışmaktan çok memnunum.’’
Ortak girişim, Çin, Hindistan, Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, Meksika ve Güney Amerika’daki bazı ülkeler hariç olmak üzere, Philips Televizyon iş kolunun dünya çapında tasarım, imalat, dağıtım, pazarlama ve satış işlerinden sorumlu olacaktır. İşlemin bir parçası olarak Philips, ortak girişime, belirli bazı sıkı kalite ve müşteri hizmetleri standartlarına tabi olarak, Philips markasının, yukarıda belirtilen bölgeler haricinde dünya çapında kullanılması hakkını verecektir. Bunun karşılığında da Philips gelire dayalı isim ücreti alacaktır. Çin, Hindistan ve Kuzey Amerika’daki mevcut marka lisans anlaşmaları ortak girişime aktarılmayacaktır.
Philips Consumer Lifestyle İcra Kurulu Başkanı Pieter Nota, “Bu yeni ortak girişim Philips’e büyümeye odaklı daha güçlü bir gelecek sağlayacaktır. Bu ortaklık yeniden şekillendirilen Tüketici Yaşam Tarzı sektörünün, seçili piyasalarımızın çoğunda, sağlık ve refah alanlarında önde gelen oyunculardan biri olmaya odaklanmasını sağlayacaktır.”
İşlemin Kilit Kayıt ve Şartları
• Philips, ikinci bir beş yıl için otomatik olarak yenilenmek kaydıyla, ilk beş yıl için, ortak girişimin belirli temel performans göstergelerini karşılamasına tabi olarak, ortak girişime Philips markasını kullanma hakkı verecektir.
• Ortak girişim 2012’de herhangi bir isim ücreti ödemeyecek, 2013’ten itibaren en az yılda 50 Euro’luk isim ücreti ödeyecektir. 2013 mali yılı için ödenecek isim hakkı satışların %2.2’si kadar olacaktır. 2014 yılından itibaren, ortak girişimin ödeyeceği yıllık isim ücreti satışların %2.2’si olup belirli performans kriterlerine bağlı olarak, bir değişken bileşenle satışların maksimum %3’üne kadar çıkarılabilir.
• İşlemin tamamlanması üzerine TPV, 2012 yılından Philips’in satın alma fiyatını alma hakkını kullandığı yıla kadar olan mali yıllar üzerinden ortak girişimin ortalama FVÖK’ünün (Faiz ve Vergi Öncesi Kazanç) dört katı olarak hesaplanacak olan ertelenmiş bir fiyat karşılığında ortak girişimdeki hisselerin %70’ini satın alacaktır. Philips bu hakkını, işlemin tamamlanmasından üç yıl sonra herhangi bir zamanda kullanabilir. Ek olarak, işlemin tamamlanmasından altı yıl sonraki herhangi bir zamanda Philips, aynı formül kullanılarak hesaplanan bir bedel karşılığında, ortak girişimdeki kalan %30 hissesini de TPV’ye satma opsiyonuna sahiptir.
Kesin anlaşmaların üçüncü çeyrekte imzalanması ve işlemin kapanışın da 2011 sonundan önce gerçekleşmesi beklenmektedir. Bu duyuruyla kesin anlaşmaların imzalanması arasında Philips ilgili çalışan danışmanlığı prosedürlerini yürütecek, TPV de Televizyon iş kolu üzerinde doğrulayıcı bir durum değerlendirmesi yapacaktır. İşlemin kapanışı ilgili hissedar ve düzenleyici makam oyanlarına bağlıdır.
Philips TV iş kolundaki Kar ve Zararını Bilançoda Sona Erdirilen Faaliyetler altında, iş kolunun Net İşletme Sermayesini de Satılmak Üzere Elde Tutulan Aktifler altında gösterecektir. Philips’in TV iş kolunun satışı 2010’da 3 milyar Euro’dan fazla tuttu.