Peyniri kağıda sarıp satardık şimdi Avrupalının hedefi olduk

Güncelleme Tarihi:

Peyniri kağıda sarıp satardık şimdi Avrupalının hedefi olduk
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 20, 2006 00:00

Capitol Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Aksoy, "Yenilendik, ciromuz 125-150 milyon dolara çıktı" dedi. Avrupalı yatırımcıların Türkiye’yi hedef ülke gördüklerini söyleyen Aksoy, "Mahalle bakkalarının gazete kağıdına sarıp müşteriye verdiği beyaz peynirli günlerden, içinde eğlence, dinlence ve kültürel aktiviteleri barındıran merkezlere dönüştük"dedi.

İSTANBUL Anadolu Yakası’nın ilk alışveriş merkezi olan Capitol, 20 milyon dolarlık yenilenme çalışmalarıyla Uluslararası Alışveriş Merkezleri Konseyi’nin (ISC) yarışmasında renovasyon dalında ’En İyi Proje’ ödülü almaya hak kazanan ilk Türk alışveriş merkezi oldu. Geçen yıl hizmet ağı ve dekorasyonunu yenileyen merkeze, renovasyon ödül yanında ciro artışı da getirdi. Capitol ve Aksoy Group Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Aksoy, Avrupa alışveriş sektörünün önümüzdeki dönem içinde yatırımlarını Türkiye’ye yönlendirmeye hazırlandığını söyledi.

HEDEF ÜLKEYİZ:

Kopenhag’daki ödül töreni sırasında yalnız Avrupalılar’ın değil dünyadaki önemli yatırımcıların Türkiye’yi hedef ülke olarak seçtiklerini açıkladıklarını kaydeden Mustafa Aksoy, "Avrupa’da alışveriş merkezlerinin büyüme kapasitesinin doygunluk nedeniyle durma noktasına geldiği gerçeği herkes tarafından kabul edilmektedir. Ancak sektör, ülkemizde henüz gelişme sürecini yaşamaktadır. Son 10 yıl içinde müthiş bir gelişim kaydeden Türk alışveriş sektörü gelecek 5 yıl içinde çok daha büyük bir ivme kazanacaktır" dedi.

MAHALLE BAKKALINDAN BUGÜNE:

Yabancı yatırımcıların gelmesinin gerek ekonomik gerekse politik açıdan ülkemize çok önemli kazanımları da beraberinde getireceğine dikkat çeken Aksoy, "Türk alışveriş sektörü 1950’li yıllarda mahalle bakkalarının gazete kağıdına sarıp müşteriye verdiği beyaz peynirli günlerden, içinde eğlence, dinlence ve kültürel aktiviteleri barındıran merkezlere dönüşmüştür. Bugün Türkiye’nin 23 kentinde önemli alış veriş merkezleri bulunmaktadır ki, bu da 80 milyonluk ülkemize yatırımcılar açısından ciddi bir çekim gücü oluşturmaktadır. Bir anlamda Türk ekonomisi için elini taşın altına koyacak olan bu şirketler, borsadaki sıcak para yatırımcıları gibi değil, taşa toprağa yatırıp yapacaklar. Burada en önemli faktörlerden biri de, yılda 6 milyar doların döndüğü alışveriş sektöründe paranın tamamının kayıt altında olmasıdır. Yeni yatırımların ülke ekonomisine katkısı böylece daha da önem kazanmaktadır" diye konuştu. Aksoy Türkiye genelinde alışveriş merkezleri alanında rekabetin hızla arttığını belirterek, "Capitol’ü yenilemeye neredeyse yeni bir alışveriş merkezi kuracak kadar para harcadık. Yıllık ciromuz 125-150 milyon dolara, ziyaretçi sayımız da 12 milyona çıktı" dedi.

BEŞ YILDA CİDDİ ARTIŞ:

Aksoy, renovasyonun mağazalara yüzde 20-30 arasında ciro artışı getirdiğini kaydetti. Aksoy, "Türkiye’de toplam 103 alışveriş merkezi var. Bu sayıya 2010’da, 50-55 merkez daha eklenecek. Son beş yılda ciddi artış oldu. Ama bazı yerlerde plansız yapılaşma da var. Diğer sektörlerde olduğu gibi bizim sektörümüzde de konsolidasyon olabilir" dedi.

5-10 yılda bir makyaj yapılmalı

CAPİTOL Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Mesa Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Bingöl, alışveriş merkezlerine 5-10 yıl arasında makyaj yapılması gerektiğini belirterek, şunları kaydetti: "Yeni açılan merkezlerle rekabet etmek için alışveriş merkezleri kendilerini sürekli yenilemeli. Alışveriş merkezleri şehir planlamasına uygun yapılmalı. Her alışveriş merkezinde bir konsept bulunmalı, taklide gidilmemeli. İşleyişi, hangi mağaza ve sektörlerin içinde bulunması gerektiğine karar verilmeli. Capitol’de dekorasyon ve süslemelerde yeniliklere gitmeye devam edeceğiz. Bahar, yaz, kış kampanyalarında dekorasyonlar sürekli değişiyor. Bu konuda en büyük desteği Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nden alıyoruz. Bu süslemeler insanları çekiyor."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!