Peynire 15 milyon Euro yatırdı süt üretimine ’Gülüm’le girdi

Güncelleme Tarihi:

Peynire 15 milyon Euro yatırdı süt üretimine ’Gülüm’le girdi
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 20, 2008 00:00

Üretim tesislerine 2 yılda 15 milyon Euro yatırım yapan Türkiye’nin önde gelen peynir üreticilerinden Bahçıvan Gıda, 1 milyar litrelik süt pazarına Gülüm markasıyla giriyor.

23 yıllık markayı Danone’den satın aldıklarını söyleyen Erdal Bahçıvan, "Tüketicinin aklına gelen ilk 4 markadan birini aldık" dedi.

SON iki yılda peynir üretimi için 15 milyon Euro’luk yeni yatırım yaparak, üretim ve dağıtım alanlarını genişleten Bahçıvan Gıda, 1 milyar litrelik süt pazarına Gülüm markasıyla adım attı. Yatırım için 4 temel alan belirlediklerini anlatan Bahçıvan Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan, "Verimliliği artırıp, kapasiteyi artırdık. Yeni ürünler ve dağıtım alanlarını genişlettik. Bunun yanı sıra ambalajlı süt pazarı da hızla ilerliyordu. 23 yıllık bir markayı satın aldık. Bu pazarda da önemli bir oyuncu olmak istiyoruz" dedi.

Akla gelen 4 markadan biri

Bahçıvan Gıda’nın üretimine ambalajlı sütü de kattıklarını vurgulayan Erdal Bahçıvan, şöyle devam etti: "Amacımız peynir pazarında payımızı büyütmek. Ancak gelen talepler ve baskılar bizi süt pazarına da yönlendirdi. Bu taleplere tepkisiz kalamazdık. Gülüm markasını almadan önce birçok araştırma yaptık. Tüketici anketleri düzenledik. Sonuç bizi Gülüm markasına yönlendirdi. Çünkü bu markanın bilinirliği de çok üst düzeyde. Tüketicinin aklına gelen ilk 4 süt markasından birisi. 1985 yılında piyasaya giren Gülüm markasını Danone’den satın aldık."

Pazar 600 bin ton

Türkiye’de peynir pazarının 600 bin tona ulaştığını söyleyen Erdal Bahçıvan, şu değerlendirmeyi yaptı: "Bu pazarın yüzde 70’ini beyaz peynir oluşturuyor. 420 bin ton beyaz peynir tüketiliyor. Ancak ambalajlı beyaz peynir pazarının payı hala çok düşük. Yüzde 10’u ambalajlı ürünlerin elinde. Ancak bu rakamlarda hızla yukarıya çıkacak. Yaptığımız yatırımlar da bu pazarda gelişmemiz için çok önemli olacak. Yeni ürünler pazarı daha da büyütecek. Bunun yanı sıra 2002’de devreye sokulan Peyniraltı suyu tozu tesisine yapılan ek yatırımla, peyniraltı suyu tozu minerallerinden ayrıştırılıyor."

Kapasite yüzde 50 arttı

Yatırımın en önemli adımını kapasite artırımına yaptıklarını anlatan Bahçıvan, şu bilgileri verdi: "Kapasitemizi yüzde 50 artırdık. Mevcut ürünlerimizin büyümesine yatırım yaptık. Bunun yanı sıra devreye yeni ürünlerde girdi. Yeni ambalajlama hatları, ek kaşar peyniri üretim tesisi, krem üçgen peynir üretim hattı ve Bembeyaz markasına yapılan yatırımlar sektördeki rolümüzü genişletecek yatırımlar olarak dikkat çekiyor. Tüm bunları pazara taşıyacak geniş bir dağıtım ağıda şart oldu. Yaptığımız yeni çalışmalarla satış ağımızı da güçlendirdik. Bugün 43 noktaya ulaştık. 350 araç ile fabrikadan son tüketiciye ulaştık."

25 ülkeye ihracat yapıyor

SEKTÖRDE ihracatın da önümüzdeki yıllarda gelişme göstereceğine inandıklarını dile getiren Erdal Bahçıvan, ihracat ile ilgili şu bilgileri verdi: "Bugün 25 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Toplam iş hacmimizin yüzde 15’ini ihracata ayırıyoruz. Ancak Türkiye’nin süt ürünleri ihracatı hálá çok düşük. Çünkü çevre bölgelerde büyük bir ithalat var. Bu ülkelere girmemiz gerekiyor. sektörün geleceği için ihracat çok önemli olmaya başladı."

Bahçıvan Gıda, kendi elektriğini üretecek

ERDAL Bahçıvan, tesislerde enerji üretimi içinde düğmeye bastıklarını belirterek şöyle konuştu: "Enerjimizi kendimiz üretmeye karar verdik. Çünkü enerji problemi büyüyor. Kendi elektrik üretim hattımızı kurduk. Bizim sektörde üretimin bir saniye durmaya tahammülü yok. Bu alana yatırım yapmak bizim için çok önemliydi. Bunun yanı sıra elektrik üretimi ile oluşan buharı da kullanacağız. Tesisin sıcak suyu da bu buhar ile karşılanacak. Birçok tesis gibi bizde kendi enerjimizi kendimiz üretiyoruz. Bundan sonra verimliliğimiz daha da artacak."

23 yaşındaki Gülüm Süt’ün son durağı Bahçıvan Gıda oldu

1985’de Disütaş firması Gülüm Süt’ü pazara sürdü.

1987’de finansal nedenlerle üretimi durduruldu.

Daha sonra Tekfen Holding’e ait olan Mis Süt tarafından alındı.

Tekfen Holding, Mis Süt’teki bütün hisselerini İsviçre kökenli Nestle’ye sattı.

Daha sonra da Nestle üretimi Danone devretti.

Danone ise Gülüm markasını Bahçıvan Gıda’ya sattı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!