Peynirde inovasyon yaptı cirosu 2 yılda 100 milyon lira yükseldi

Güncelleme Tarihi:

Peynirde inovasyon yaptı cirosu 2 yılda 100 milyon lira yükseldi
Oluşturulma Tarihi: Mart 01, 2016 12:55

Muratbey Peynirleri’nin sahibi Necmi Erol, 2012’de Ar-Ge projesi sonucu ürettikleri ‘Burgu’ peynirinin, şirketin cirosunu patlattığını söylüyor. Erol, “2013 ciromuz 98 milyon liraydı, 2015’te 258 milyon lira oldu. Bu artışın büyük bölümü ‘burgu’dan geldi” diyor.

Haberin Devamı

Peynirde Ar-Ge ve inovasyon yatırımına önem veren üreticilerden Muratbey Peynirleri Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, cirosunu iki yılda 98 milyon liradan 258 milyon liraya yükseltmeyi başardı. Bu ciro artışında en büyük payın Ar-Ge Projesi sonucu üretimine başladıkları ‘Burgu’ peynirine ait olduğunu söyleyen Necmi Erol, şu anda bu ürünün taklit üretimlerini yapmaya  kalkışan 7 firma ile mahkemelik olduklarını belirterek, “Ar-Ge ve inovasyona devam edeceğiz, umarız ülkemizde bu konudaki çalışmaları koruyan yeni kanuni düzenlemeler olur” diyor.

Erol şöyle anlatıyor öyküsünü: MÜHENDİS PEYNİRCİ“Babamız 1950’de İstanbul Beykoz’da Paşabahçe Cam Fabrikası’nda işçi olarak çalışmaya başlamış. Sonra Koşuyolu’nda bir bakkal dükkanı açmış. Kardeşleri de gelmiş. Eminönü’nde seyyar sebze satmaya başlamışlar. 1961’de aynı yerde barakalar kurulmuş ve 1993’e kadar Kars kaşarı, tulum peyniri satarak devam ettiler. İşler büyüdü, imalata girildi. 2003’te üretimi Uşak’ta 6 bin metrekare kapalı alana topladık.

Haberin Devamı

Ben 7 yaşından itibaren Eminönü’ndeki dükkana gitmeye başladım. 1977’de İTÜ’den Elektrik Mühendisi olarak mezun oldum. Askerlikten sonra çizmelerimi geçirdim, önlüğümü giydim ve tezgahın başında bağıra bağıra peynir satmaya başladım. Belki mühendisliğin de verdiği vizyonla peynirde geleneksel dışı ‘ne yapabilirizi’ hep sorguladım. 

AR-GE PAHALI AMA

Ar-Ge pahalı yatarım. Mesela bizim çok umut bağladığımız bazı ürünler hiç tutmadı. Biz yeni projelere devam ettik. Bir projede paramız 20 milyon lirayı buldu ama burgu peynir de çok tuttu. 5 yılda bunun için makine, reklam, bina yatırımımız 80 milyon liranın altında değildir. Her şeyini hukukçularla prosedüre uygun yaptık. 60 ülkede tescilimiz var. Guinnes Rekorlar kitabına da girdik. Burgu peynirimizin bize ciro ve kârlılıkta büyük katkısı oldu. 2013 ciromuz 98 milyon liraydı. 2015’te 248 milyon liraya çıktık. Bu neden oldu? Çünkü geleneksel ürün pazarında çok yüksek rekabet var.

Bize yeni ve benzersiz ürünler gerekiyordu. Çalışan sayımız da 420 kişiye yükseldi. 2015’te ihracatımız 30 milyon liraya ulaştı. Bu yıl pek iyi gitmiyor; malum çevre pazarlardaki sorunlar nedeniyle. Ancak yine de ciromuzu yüzde 20 artırmayı planlıyoruz. Yeni Ar-Ge projelerimiz var, sonuçlarını almak üzereyiz. 

Haberin Devamı

7 TAKLİT DAVASI 

Bu ülkede yeni birşey yapınca tesciliniz de olsa korumak çok zor. Sırtlanlar çakallar fırsat kolluyor. Şu an burgu peynir için 7 tane davamız var. Suudi Arabistdan’da da taklit üretim çıktı. Ancak orada müdahale ettik ve sağolsunlar çok hızlı sonuç aldık. Öyle ki 3-4 ay içinde oradaki taklit üretimi durdurdular ve üretilmeyeceğine dair de taahhüt verdiler. Düşünün ki şu ortamda bile Rusya’da ürünümüz tescil edildi ve taklidi önlendi. Bizdeki davalar ise 2 yıldır devam ediyor, sonuç yok. Sen bir ürün için makine, reklam yatırımı yapmışsın, ürün tutunca birileri üretip satmaya kalkışıyor. Ülkemizde birçok kurum ve kuruluş Ar-Ge, inovasyon, patent, marka propagandası yapıyor ama bunun korunabilmesi için gerekli adımlar atılamıyor. 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!