Güncelleme Tarihi:
ÇİN, dünya devleri için çok önemli pazar olmanın yanı sıra, sahip olduğu şirketlerle son yıllarda mali zorluklar yaşayan ve iflasın eşiğine gelen otomotiv devlerini de adeta yeniden hayata döndürüyor. Çinli Geely’nin iflas başvurusunda bulunan Volvo’yı satın almasından sonra İsveçli firma lüks segmentte atağa kalkarken, son olarak Çinli Dongfeng firması Fransız PSA Grubu’nun yüzde 14’ünü alarak markaları Peugeot ve Citroen’e adeta doping oldu. Hisse devrinden sonra 3 milyar Euro’luk sermaye artırımına Dongfeng ve Fransa devleti 800’er milyon Euro koyarak Fransız Grubu için can suyu oldu. İşte bu önemli sermaye girişinin ardından özellikle Peugeot, yeniden yarışa dönerek önemli büyüme gerçekleştirdi. Peugeot’nun tüm dünyada satışları ilk 5 ayda yüzde 5.4’lük artışla 683 bin adede yükselirken, büyümede Avrupa ve Asya çok etkili oldu. Fransız marka özellikle Çin’de pazarın iki katı büyüyürken satışları yüzde 28.4’lük artışla 157 bin adede ulaştı. Avrupa’da da toplam pazarın iki katı büyüyen Peugeot satışlarını yüzde 14 artışla 407 bine yükseltti. Fransız Peugeot’nun CEO’su Maxime Picat, Londra’da düzenlenen toplantıda, “Avrupa’da yılın otomobili seçilen 308 modeli ile satışlarda ve kârlılıkta yükselme trendine girdik. Aslan’ın dikkate alınması gereken bir güç olduğunu yeniden gösterdik” dedi. Dongfeng gibi güçlü bir ortakla ‘yarışa geri döndüklerini’ (Back in the race) vurgulayan Picat, markanın bir kez daha canlanma sürecine girdiğini, bunun da, yaklaşık bir yıllık sürede alınan olumlu sonuçlarla kanıtlandığını kaydetti.
Çok daha lüks oldu
PEUGEOT’nun üst sınıftaki temsilcisi 508, kapsamlı bir yenilenme operasyonu geçirdi. Lüks algısı artırılan 508, eylül ayında Avrupa ile aynı anda Türkiye’de de satışa çıkacak. Markanın yeni aile yüzüne kavuşan 508, bu çerçevede yeni farlar, radyatör ızgarası ve arka stop lambalarıyla fark yaratıyor. LED teknolojili ön farların yanı sıra, tasarımı değişen stop lambaları, belirgin bir farklılık yaratırken, kromajı artırılan radyatör ızgarası da lüks algısını artırıyor. İç mekânda da bu hissin artırılmasına yönelik geliştirmelerin yapıldığı 508’de, artık dokunmatik ekranlı orta konsol, geri görüş kamerası ve Kör Nokta Uyarı sistemi gibi unsurlar da yer alıyor. Yeni motor seçeneklerinin de eklendiği 508’de, 6 ileri manuel veya 6 ileri yeni otomatik vites kutusuyla eşleşen Euro6 normlu 1.6 lt (165 HP) turbo benzinli motor ve “BlueHDi” teknolojisine sahip 2.0 lt (150 ve 180 HP) dizel motor da yenilikler arasında.
24 MODELDEN 13’E İNİYOR
Maxime Picat, ‘sadeleşerek’ yüklerinden kurtulmayı, başta Avrupa olmak üzere belirli pazarlarda gaza basarak “yarışa geri dönmeyi” hedefledklerin tekrarladı. Picat, neredeyse tüm ürün yelpazesini gençleştirdiklerini, gelecekte de temel yapıyı şimdiki gibi 24 değil, 13 model etrafında inşa edeceklerini söyledi. Böylelikle model yelpazesini sadeleştirip, eskiyen modelleri de devre dışına çıkaracaklarını kaydeden Picat, “Bu bize yalın ama son derece etkili, aynı zamanda dünya çapında satılacak bir ürün yelpazesi oluşturmamıza izin verecek” diye konuştu.
Türkiye’de siyasi gelişmeler etkiledi
PEUGEOT CEO’su Maxime Picat, Türkiye’nin kendileri için önemli bir pazar olduğunu söylerken, son dönemde yaşanan siyasi gelişmeler ve kurlara bağlı olarak satışlarında önemli kayıp yaşadıklarını vurguladı. Özellikle artan kur nedeniyle fiyatların yükseldiğini hatırlatan Picat, “Biz her şeye rağmen önümüze bakıyoruz ve kârlılığa odandık. Türkiye’de ilk önceliğimiz kârlılık” dedi. Peugeot olarak G.Amerika, Afrika ve Türkiye gibi pazarlarda daralmadan etkilendiklerini ancak Avrupa’daki büyümenin kendilerini mutlu ettiğini belirten Picat, “Düşüş yaşadığımız bölgelerde de yükselişe geçeceğiz” dedi.