Peugeot, 2009’u ’fetih yılı’ yaptı Türkiye’de üretime iyice yaklaştı

Güncelleme Tarihi:

Peugeot, 2009’u ’fetih yılı’ yaptı Türkiye’de üretime iyice yaklaştı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 04, 2009 00:00

Peugeot Ürün Geliştirme Direktörü Gilles Boussac, 2009’u kendileri açısından "fetih yılı" ilan ettiklerini söyledi. Boussac, Türkiye’de üretilmesi planlanan aracın bu yıl sonuna doğru ortaya çıkacağını bildirdi.

KÜRESEL kriz otomotiv sektöründe bir çok yeni model yatırımını iptal ederken, bir bölümü kriz sonrasına hazırlık için bazı projelerini hızlandırma kararı aldı. Bu projelerden biri de Peugeot’nun Türkiye’de üretmeyi planladığı kompakt sedan sınıfında yer alan model oldu. Geçtiğimiz Mart ayında Cenevre fuarında Peugeot’nun CEO’su Jean Philleppe tarafından açıklanan bu model için bu yıl düğmeye basılıyor.

Kişilikli sedan

2009’u "fetih yılı" ilan ettiklerini söyleyen Peugeot Ürün Planlama Direktörü Gilles Boussac, krizin bazı projeleri geciktirmiş olabileceğini belirterek, "Ama bazı projelerimizi de hızlandırdı. 2009’da 308 platformunda üretmeyi planladığımız sedan modelimizden söz etmeye başlayacağız" dedi. Peugeout’un yeni modeli 3008’in tanıtımı için Dubrovnik’te düzenlenen toplantıda konuşan Boussac, hedeflerini "gerçek kişiliği olan sedanlar yapmak" şeklinde tanımladı.

10 gün önce karar aldık

PSA Grubu’nun (Peugeot Citroen) krize rağmen yeni yatırım ve Ar-Ge çalışmalarını sürdürdüğünü belirten Boussac, 10 gün önce yapılan yönetim kurulu toplantısında da bu yönde karar verildiğini vurguladı. Krizden çıkış için hazırlanmak gerektiğini ifade eden Boussac, şöyle konuştu: "Bunun için yeni ürün ve teknoloji lazım. Örneğin hibrid de bu anlamda bizim için çok önemli ve hazırlık gerekiyor. 206+ ve 308 CC’nin ardından 3008’i de piyasaya sunuyoruz. Yıl içinde bir çok sürprizimiz olacak. Bu bağlamda 2009 Peugeot için tam bir fetih yılı olacak" dedi.

Piyasa değişti

Dünyada son dönemde 2 kriz yaşandığını ve bunların ilkinin petrol fiyatlarıyla ilgili ikincisinin ise küresel kriz olduğunu söyleyen Boussac şunları söyledi: "Bu ikisinin birleşen etkisi 2 sonuç doğurdu. Bir yandan yakıt tasarrufunun önemi anlaşıldı. Bu da birçok ülkenin teşvikler vermesini sağladı. Birçok ülkede daha az yakıt tüketimi için vergi kolaylıkları sağladı. Bu bir anlamda piyasayı değiştirdi. Daha az tüketen araçlara doğru eğilim oldu. Mesela Fransa’da pazar 120 gr ve altı CO2 salımı olan araçlara yöneldi. Bir de hurda teşviki var. Küçük araçlar çok daha fazla olumlu etkilendi. Çok tüketen büyük araçlar pay kaybetti, kazananlar az tüketen küçük araçlar oldu."

CEO, krize rağmen ’Türkiye yatırımımız sürüyor’ demişti

PEUGEOT CEO’su Jean Philleppe Colin, Cenevre Otomobil Fuarı’nda yaptığı açıklamada, Türkiye’de yatırım için fizibilite çalışmalarının krize rağmen sürdüğünü söylemişti. Peugeot’nun yer almadığı kompakt sedan sınıfında var olmak istediklerini belirten Colin, "Bu proje için de Türkiye’yi düşünüyoruz. Yatırım ve fizibilite çalışmalarımız krize rağmen devam ediyor. Şu an sadece nakit akışında bir problemimiz var. Bunu aştığımız takdirde proje hız kazanacak. Bir erteleme veya iptal ise sözkonusu değil" şeklinde değerlendirme yapmıştı.

Peugeot, 3008’le SUV, MPV ve hatcback’i birleştirdi

PEUGEOT’un yeni crossover modeli 3008, Haziran ayının ikinci haftasında itibaren Türkiye’de satışa sunulacak. Bu yıl sonuna kadar 700 adet satılması planlanan 3008’in satış fiyatının 50 bin TL civarında olacağı tahmin ediliyor. 3008, 1.6 litre benzinli ve 1.6 litre dizel olmak üzere iki motor seçeneğiyle satışa sunulacak. Otomatik vites seçeneği sadece dizel motorla alınabiliyor. 3008, SUV, MPV ve hatchback gibi pazarda mevcut olan çok sayıda modelden izler taşırken, adeta bu araçların karmasından oluşuyor.

Peugeot’nun Türkiye hedefi 2009’da yüzde 6 pazar payı

KRİZE bağlı olarak birçok otomotiv şirketi, düşük fiyatlı otomobiller üretmek için yeni projeler üzerinde çalışırken, Peugeot düşük fiyatlı modeli kendi ürün gamında buldu. İki yıl önce 206’nın yerine 207 modelini tanıtan Peugeot, eski modelini makyajlayarak 206 + adıyla yeniden satışa sundu. Şubat ayında Avrupa’da satışa sunulan ve büyük taleple karşılayan 206 + bu yüzden Türkiye’ye ancak Eylül ayında ithal edilebilecek. Peugeot Türkiye Pazarlama Müdürlüğü Vincent Ricox, gördüğü talep nedeniyle 206 + modelinin Türkiye’ye Avrupa’dan 6 ay daha geç geleceğini belirterek, "Fransa’da üretilen bu modele ilgi o kadar fazla ki, fabrika talebe yetişemiyor. 206+ krizde Peugeot’nun en büyük silahı oldu. Özellikle Fransa ve Almanya’da verilen teşvikler neticesinde aracın fiyatı o kadar cazip hale geldi ki, Türkiye’ye getirmemiz gecikti" dedi. Ricox, 3008 modelinin haziranda, 308 CC modelinin ise temmuz başında Türkiye’ye geleceğini kaydetti. Geçen yıl yüzde 4.5 olan pazar payının bu yıl sonunda yüzde 5.5’e çıkmasını hedeflediklerini kaydeden Ricox, pazar payında 6’yı zorlayacaklarını da söyledi.

Peugeot 3008 için Dubrovnik’e giden Türkiye’yi de tanıdı

FRANSIZ Peugeot, yeni modeli 3008’i dünyaya Hırvatistan’ın Dubrovnik şehrinde yer alan Rixos’ta tanıttı. Fettah Tamince’nin sahibi olduğu Rixos Libartes geçen yıl 65 milyon Euro yatırımla hizmete girdi. Dubrovnik’in en iyi otellerinden biri olduğu için Peugeot’nun tercih ettiği Rixos’ta kalan dünyanın çeşitli noktalarından gazetecilere, Türkiye’nin tanıtımı da yapıldı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!