Oluşturulma Tarihi: Haziran 25, 2005 02:07
Perpa Yönetim Kurulu Başkanı Mithat Yümlü, İstanbul’un yeni sembollere ihtiyacı olduğunu belirterek, ‘Belediyenin izin vermesi halinde 20 milyon dolarlık yatırımla Perpa’ya 3 bin 500 kişilik 4 ayrı salon yapmaya talibiz.
Ayrıca 40 metre yüksekliğinde, üstü restoran içinde dakikada 100 kişiyi taşıyacak asansör kulesi olacak yeni bir Galata Kulesi inşaa edeceğiz’ dedi.
PERPA, Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı dışında büyük kongrelere hizmet edecek salonları bulunmayan İstanbul’a yeni bir kongre merkezi yapmaya talip oldu. Perpa’ya bir de çelikten Galata Kulesi dikilecek. Perpa Yönetim Kurulu Başkanı Mithat Yümlü, belediyenin izin vermesi halinde Perpa İş Merkezi’nin 15 bin metrekare olan B Blok çatısına 3 bin 500 kişilik 4 ayrı salon yapmaya talip olduklarını açıkladı.
GÜNDE 40 BİN KİŞİ GELİYOR:
Yümlü, düzenlediği basınla sohbet toplantısında, günde ortalama 40 bin kişinin ve 15 bin aracın giriş-çıkış yaptığı, 20 bin kişinin çalıştığı, Perpa İş Merkezi’nde 4 bin 500 işyeri, 3 bin 860 firmanın faaliyet gösterdiğini söyledi. Türkiye’nin en büyük otoparkına sahip olan Perpa’nın artık daha büyük otoparka ihtiyacı olduğunu ifade eden Yümlü, varolan otoparkı yer altına almak, yer üstünü ise yeşil alan olarak düzenlemek istediklerini kaydetti. Yümlü, ‘Sadece kendi bahçemize 7 bin 500 araçlık otopark yapmak istiyoruz. Büyükşehir’in arsada hissesi var ve o yüzden sorun yaşıyoruz’ dedi.Mithat Yümlü, İstanbul’un yeni sembollere ihtiyacı olduğunu belirterek, otopark yapmaları halinde oluşturulacak yeşil alan içine çelikten, 40 metre yüksekliğinde, üstü restoran içinde dakikada 100 kişiyi taşıyacak asansör kulesi olacak yeni bir Galata Kulesi yapacaklarını söyledi. Yümlü, otopark ve kule yapımı için hazırladıkları projenin tamamlandığını kaydederek, projenin finansmanını kendilerinin karşılayacağını dile getirdi. Yümlü, projenin hayata geçebilmesi için İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin destek ve izin vermesi gerektiğine dikkat çekti. Yümlü, ‘Monoblok olarak Türkiye’nin bir numarası Perya’ya sahip çıkmak gerekiyor’ dedi.
BÜYÜK KONGRE MERKEZİ YAPACAĞIZ:
İstanbul’un turizm kenti haline getirilmesi yönünde yapılan çalışmalara değinen Mithat Yümlü, İstanbul’daki yatak kapasitelerinin kısıtlı olmasına dikkat çekti. Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı dışında büyük kapasiteli kongre merkezi olmayan İstanbul’a yeni bir kongre merkezi yapmaya talip olduklarını bildiren Yümlü, Perpa İş Merkezi’nin 15 bin metrekare olan B Bolak çatısına 3 bin 500’er kişilik 4 ayrı salon yapabileceklerini söyledi. Yümlü, ‘E-5 ve TEM Otoyolu’nun kesiştiği yerde yapılacak bir kongre merkezinin ve otoparkının yapımını üstlenebiliriz. Belediye bize imar izini ve moral versin biz bunun dış finansmanı da buluruz’ diye konuştu. Yümlü, Projenin 15-20 milyon
dolar mal olabileceğini kaydederek, hazırladıkları projeyi yakın zamanda Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’a sunacaklarını bildirdi.
PERŞEMBE PAZARI NE OLACAK:
Yapımına ağustos ayında başlanacak olan Salı Pazarı Projesi’ne (Galataport) de değinen Yümlü, proje çerçevesinde esnafın Perşembe Pazarı’nın kaldırılmasına ilişkin görüşünün alınması gerektiğini söyledi. Perşembe Pazarı’nda önemli olan tarafın Salı Pazarı kısmı olduğunu belirten Yümlü, ‘Galataport Projesi içinde bu firmaları ve sektörü barındıracak bir iş merkezi yapılmalı, ’yakarım, yıkarım’ mantığı hukuk devletinde olmaz. Onları dikkate almadan burası boşaltılamaz’ dedi. Perşembe Pazarı’ndaki firmaların doluluk oranı yüzde 90 olan Perpa’ya gelmelerinin mümkün olmadığını vurgulayan Yümlü, buradaki iş yerlerinin turizm bölgesinden uzak olan Azap Kapı’ya yapılacak iş merkezinde taşınmalarının doğru bir adım olacağı değerlendirmesinde bulundu.
Dışı da değişecek
Mithat Yümlü, Perpa’nın dış cephesinde değişiklik yapacaklarını kaydederek, binayı cam ve alüminyum panellerle giydireceklerini söyledi. Yümlü, Perpa’da bulunan firmaların birbirleriyle ücretsiz konuşmalarını sağlayacak anlaşmanın Telekom’la imzalandığını belirterek, uygulamanın 15 Temmuz’dan itibaren devreye gireceğini bildirdi.