Güncelleme Tarihi:
1975 yılında ev tekstili sektöründe faaliyetlerine başlayan Burkay Tekstil, 2005 yılında kurduğu ‘Demor’ markasıyla Türkiye’nin ilk 5 perde üreticisinden biri olmayı başardı. Daha çok tasarım alanında yaptığı uygulamalarla öne çıkan marka bugün 50’den fazla ülkeye ihracat yaparken, Türkiye’de de 230 şubesiyle hizmet veriyor. Jakarli perdelerden store perdelere kadar birçok fraklı ürün grubunda hizmet verdiklerini söyleyen Burkay Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, şöyle konuştu:
HEDEF GÜNEY AMERİKA
“2016 yılı ülkemiz açısından zor bir yıldı. Tüm bu yaşananlara rağmen ülkemizin aydınlık geleceği için üretime, istihdama ve ihracata katkı sağlamayı sürdürdük. 2016 yılını Burkay Tekstil olarak 100 milyon TL’lik ciro ile kapattık. 2017 yılını da grup olarak yüzde 10’luk büyüme ile tamamlamayı planlıyoruz. İhracat, Türkiye ekonomisinin kalkınmasında en önemli hedefler arasında bulunuyor. Bizler de ihracatı büyüme hedeflerimizin merkezinde tutmaya devam ediyoruz. Üretimimizin yaklaşık yüzde 65’ini ihraç ediyoruz. İhracatımızın yarısını AB ülkelerine gerçekleştirirken, alternatif pazarlarda da etkin bir şekilde yer almayı amaçlıyoruz. Amacımız öncelikli olarak Avrupa ülkelerindeki mevcut etkinliğimizi arttırdıktan sonra Güney Amerika gibi alternatif pazarlara yönelmek.
ÜST SEGMENT TÜKETİCİ
Tekstil sektöründe Demor markası ile dünyada üst segment tüketiciye ulaşmayı hedefliyoruz. Şirket olarak her yıl yaptığımız yeni yatırımlarımız ile ülkemizin ve Bursa’nın büyümesine katkı sağlamayı amaçlıyoruz. Tamamı kendimize ait olan koleksiyonlardan oluşan ürünlerimizi bugün dünyada Demor markasıyla tüketiciye sunmaya büyük bir heyecanla devam ediyoruz. Üretimini yaptığımız ürünler arasında brode ve jakarli perdeler, fantazi ve düz kumaşlar, mekanizmalı zebra ve stor perdeler, yatak örtüleri ve hazır paketli perde grupları ile entegre bir tesisimiz var. Perde grubunda da dünyanın ilk 5 üreticisi arasındayız. Güçlü dağıtım ağımız ve farklı koleksiyon alternatiflerimizle binlerce noktada yüzbinlerce insana ulaşıyoruz. Türkiye genelinde 230 şubemiz bulunuyor. Yeni yatırımlarımızla birlikte her geçen gün büyüyen markamızın 2018 yılında 300 şubeye ulaşmasını hedefliyoruz. Mevcut ülkelerdeki distribütörlerimiz aracılığıyla önümüzdeki yıl ürünlerimizin satışa sunulduğu noktaların sayısını 750’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Bayilerimizle birlikte büyümeye devam edeceğiz.”
TÜRKİYE ARTIK ÖNE ÇIKIYOR
TÜRKİYE’de tasarımın öne çıkması gerektiğinin altını çizen İbrahim Burkay, şöyle konuştu: “Ülkemizin hammadde zenginliği, büyük pazarlara yakınlığı ve yüksek üretim becerisi, ev tekstilinde bugün olduğu gibi gelecekte de belirleyici bir aktör olmamız için önemli avantajlar sunuyor. Ancak üretimin her alanında olduğu gibi daha kaliteli, daha inovatif, daha trend belirleyici, daha modern ve marka üretimine ağırlık vermemiz şart. Tasarım sektöründeki tarihsel gelişime baktığımızda, 1980 ve 90’larda kendi tasarımlarımızı yapmakla birlikte ağırlıklı olarak İtalya, Fransa, İngiltere gibi ülkelerin tasarımlarını ve çalışmalarını takip ederdik. Son birkaç yıllık dönemi incelediğimizde ise dünyada ev tekstil sektöründe moda ve trendlerin belirlendiği en önemli merkezlerden bir tanesi artık Türkiye.”