Güncelleme Tarihi:
GIDA perakendesinde CarrefourSa ve indirim marketi DiaSa, elektronik perakendesinde de TeknoSa markası ile faaliyet gösteren Sabancı Grubu, bu üç markaya 2010 için 160-170 milyon lira yatırım yapmayı planlıyor. Sabancı’nın perakendeye üç yıl içinde 500 milyon lira yatırım yapma planlarında bir değişiklik olmadığını belirten Sabancı Holding Perakende Grubu Başkanı Haluk Dinçer, bu faaliyetlerinden elde ettikleri satış gelirinin 2009’da 4.2 milyar lira olmasını beklediklerini belirtti. Dinçer, “Bütçeler kesinleşmedi, onaylanmadı ancak 2010’da yaklaşık 5 milyar lira ciroya ulaşacağımızı tahmin ediyorum” dedi. Böylece grubun perakende cirosunun 2009’da bir önceki yıla göre yüzde 16, 2010’da ise yine yıllık bazda yüzde 19 artması bekleniyor.
Sektör 220 milyar dolar
Perakende sektörünün büyüklüğünün 220 milyar dolar olarak tahmin edildiğini vurgulayan Dinçer, “Bu pazarın yaklaşık yarısı gıda perakendesi ve biz burada çok büyük bir potansiyel görüyoruz” dedi. DiaSa’nın, üç market ile yola çıktığını anlatan Dinçer, “Bugün Marmara ve Ege bölgelerine yayılmış 22 şehirde, 680 markete ulaştık. 10 yılda 2 bin 800 kişiye istihdam sağladık. DiaSa mağaza sayısı son dört yılda yıllık yüzde 27 büyüme hızı ile Türkiye ’nin en hızlı büyüyen market zinciri oldu” diye konuştu.
200 yeni iş ortağı
Kriz döneminde de 20 milyon lira yatırım yaptıklarını ifade eden Dinçer, şunları dile getirdi: “Gelecek yıllarda istihdamımız, yatırımlarımız katlanarak büyüyecek. 2010 senesinde de franchise marketlerimiz için 200 yeni girişimci, 200 yeni iş ortağı arıyoruz.”
140 milyon lira yatırım
DiaSa, 2012’ye kadar 140 milyon liralık yatırım yaparak, yaklaşık 700 olan mağaza sayısını 2 katına çıkarmayı hedefliyor. Dia’nın 1999’dan bu yana 150 milyon liralık yatırım yaptıklarını ve 156 bin metrekare satış alanına sahip olduklarını ifade eden Diasa Türkiye Genel Müdürü Fernando Gonzalez Samoza ise, yeni mağazalar açarak genişlemeye devam edeceklerini vurguladı.
Ortaklığımız 10 yıldır başarıyla gidiyor
HALUK Dinçer, Carrefour’un Türkiye’den çıkacağına ilişkin söylentilerin hatırlatılması üzerine, söylentilere kaynak olan raporla ilgili şunları söyledi: “Raporda ‘Carrefour Grubu’nun stratejisi doğrudur, buna yatırım yapın, stratejinin başarı şansı yüzde 80’dir’ diyor. Yüzde 20 ihtimalde bazı ülkelerden çıkabilir deniyor. Türkiye Carrefour’un gözünde gelecek taşıyan ülke. Bunun değişeceğini sanmıyorum. Ortaklığımız başarılı şekilde gidiyor.”
Dia, Türkiye’de dünya mağaza rekoru kıracak
DİA Grup Üst Yöneticisi (CEO) Ricardo Curras, 8 ülkede 6 bin 252 mağaza ve 52 binin üzerinde çalışanla faaliyetlerini yürüttüklerini belirterek, 2008 yılında 10.5 milyar Euro satış geliri elde ederken, 458 milyon Euro’luk yatırım yaptıklarını anlattı. Dia’nın varolduğu tüm ülkeler arasında Türkiye’nin mağaza sıralamasında üçüncü, franchise sıralamasında ikinci sırada yer aldığını bildiren Curras, “3 yıl içinde Türkiye, Dia evreni içinde mağaza sayısı açısından ikinci olacak. Türkiye en önemli gelişim noktalarımızdan biri olacak. Dia Türkiye’nin önümüzdeki yıllarda birinci franchise ülkesi olmasını bekliyoruz” diye konuştu.