Güncelleme Tarihi:
1V1Y.COM'un tüm kurucu ortaklarının katılımıyla düzenlenen basın toplantısında bir değerlendirme yapan ve sitenin gelecek hedeflerini açıklayan 1V1Y.COM'un Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Hotiç, Ekim 2011'de kuruluşundan bu yana geçen 2.5 ay gibi kısa bir zamanda 500 bin üyeye ulaştıklarını belirterek, "1V1Y.COM’u hayata geçiren perakendeciler olarak online pazarda markaları tüketicilerle buluşturmanın kaçınılmaz olduğunu gördük. 2012 sonunda 2 milyon üyeye ulaşmayı hedefliyoruz. 2012 yıl sonu ciro hedefimiz ise 80 milyon TL” dedi. Hotiç, " Bazı markalarımızın buradaki satışları en iyi mağazalarındaki satışların daha da üzerinde" diye konuştu.
"SADECE FIRSAT ÜRÜNLERİ DEĞİL SEZON KOLEKSİYONLARI DA OLACAK"-
Türk tüketicisinin beklentilerini ve tüketim alışkanlıklarını iyi bilen Türk perakende sektörünün köklü markaları olarak 1V1Y.COM’da ayakkabıdan parfüme elbiseden saate kadar çok sayıda markayı sadece fırsat ürünleri ile değil, aynı zamanda sezon koleksiyonları ile satışa sunduklarını belirten Mehmet Hotiç, 2012 İlkbahar?Yaz sezonunda yaklaşık 50 adet markanın koleksiyonlarının yer alacağı bilgisini verdi. Hotiç, "Sitemiz geliştikçe sanal bir AVM kimliğine bürünecek. Toplam 3 ay sonunda sitemizin bu alandaki en büyük 3 oyuncudan biri olacağına inanıyoruz” diye konuştu. Bir Varmış Bir Yokmuş (1V1Y) isminin online alışveriş dünyasında bir an var olup bir an yok olan ürünlerin hızından esinlendiğinin de altını çizen Mehmet Hotiç ”Bir Varmış Bir Yokmuş aynı zamanda kurucu ortaklarımızın masalsı başarılarına da gönderme yapıyor” dedi.
"YENİ ORTAKLARA AÇIK DEĞİLİZ"
Toplantıda soruları da yanıtlayan Mehmet Hotiç, yeni ortak alınıp alınmayacağı konusunda "Bu süreçte tekliflere açık değiliz. Bu aşamada amacımız bu 16 güçlü markayı sektör lideri yapmak. Önümüzdeki 2 yıl içinde bu hedefe odaklanacağız. Ondan sonra önümüze bakıp, yeni ortaklıklar konusunda dünyada önemli bir oyuncu olma hedefine mi yöneleceğiz o zaman karar vereceğiz" dedi. Hotiç, markaların aynı zamanda kendi on-line satış siteleri de olduğunu belirterek, "Bir zamanlar cadde mağazacılığı mı yoksa AVM'lerde olmak mı doğru diye soruluyordu. Şimdi de e-ticaret mi mağazacılık mı gibi bir soruyla karşı karşıyayız. Mega trendler modadan farklı, çünkü kalıcı etkiye sahipler. E-ticaretten artık geri dönüş yok. Çünkü hayatı kolaylaştırıyor, seçenekleri çoğaltıyor, para kazandırıyor ve aynı zamanda tasarruf şansı yaratıyor. Mağazalar da önemli, çünkü orda da yaşayan mekanlar söz konusu. İnsanlar mağazalara da gidecekler, online satış sitelerinden de alışveriş yapmaya devam edecekler. Marka ismi açıklamak istemem ama, bazı markalarımızın bu sitedeki satışlarının kendi en iyi mağazalarının bile üzerine çıktığını söyleyebilirim" diye konuştu.
2012'ye yönelik değerlendirme de yapan Hotiç, "Son açıklanan sanayi büyüme rakamlarından sonra 2012'ye daha iyimser bakıyoruz. e-ticaret böyle bir süreçte bizim için can simidi olacak. Hem markalarımızın kendi online satış siteleri hem de 1V1Y.COM bu süreçte hepimiz için önemli bir rol oynayacak. Bu işe ne kadar doğru zamanda girdiğimizi de böylece görüyoruz" dedi.
"AYNI ZAMANDA RAKİPLER ARASI TATLI REKABET VAR"
1V1Y.COM'un ortakların toplam performanslarına etkisi konusunda bir değerlendirme yapan Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim ise " Burada işin ruhuna inanmışlık önemli. Burada bir uyum var. Her zaman uyum içinde olmaya ve birbirimizi tamamlayıcı bir ortak olarak hareket etmeye önem veriyoruz. Burada hem birbirimize rakibiz hem de aramızda sinerji yaratıyoruz. İşin güzel tarafı da burası" dedi. Desa Yönetim Kurulu Başkanı Melih Çelet de aynı konuda, "Sinerji gerçekten bu işin özünü oluşturuyor. Bazı ortaklarımızla benzer iş kollarında olsak da ürün sayısı ve çeşitlilik anlamında bolluk yaratıyoruz. 1V1Y'nin güzel tarafı rekabetin olması. Rekabetin olmadığı yerde düşüşe geçiyorsunuz. Bu nedenle aramızda tatlı bir rekabet var. Rakip marka bizden daha çok sattığında en azından dönüp biz neden aşağıda kaldık diye kendimize soruyoruz. Bu sorgulama da bizim sürekli aktif ve canlı kalma sebebimizi oluşturuyor" yorumunda bulundu.
ÜYELERİN YÜZDE 70'İ KADIN YÜZDE 30'U ERKEK
Toplantıda sitenin içeriği ile ilgili bilgi veren 1V1Y.COM Genel Müdürü Gizem Burteçin, Türkiye'de 6 milyon kişinin internet üzerinden alışveriş yaptığını belirterek, "Toplam 30 milyon internet kullanıcısı olduğu düşünülürse mevcut durumda her 5 kişiden birinin internetten alış veriş yaptığını görüyoruz. Bu sayı giderek artacak. Bu yönüyle e-ticaretin hızı bizi de heyecanlandırıyor. 2012 yılında üyelerimize daha da zengin bir içerik sunacağız” dedi. Müşteri profili konusunda da bilgi veren Burteçin, 1V1Y.COM üyelerinin yüzde 70’ini kadın tüketicilerin, yüzde 30’unu ise erkek tüketicilerin oluşturduğunu belirtti. 1V1Y.COM’un 2012 Yılı hedefleriyle ilgili olarak Burteçin, “Moda ile teknoloji arasındaki bu sürükleyici serüvende çok kısa sürede sektörün liderler zirvesinde yerimizi alıp rekabetçi ve yenilikçi yaklaşımımız ile sürdürülebilir başarılara imza atacağız” dedi. Burçetin, son rakamlarla günde 150 bin tekil giriş olduğunu ve satılan ürün sayısının 2 bin düzeyine ulaştığını ifade ederek, "Haziran 2012 sonunda 1 milyon 300 üyeye ve günde 4 bin adet ürün satış rakamına, 2012 sonunda ise toplam 2 milyon üyeye ve 6 bin 500 de ürün satış rakamına ulaşmayı öngörüyoruz" açıklamasında bulundu. Burçetin üyelerin yüzde 37'sinin İstanbul, Ankara ve İzmir gibi üç büyük ilden oluştuğunu Bursa ve Antalya'nın da bu illeri izlediğini söyledi.
Verilen bilgiye göre 1V1Y.COM’da Converse, Columbia, Max Mara, SportMax, Max&Co, Max Mara Weekend, Marina Rinaldi, Vetrina, Cesare Paciotti, Furla, Derimod, Desa, Aerosoles, Samsonite, DKNY Jeans, GözGrup, Hotiç, İpekyol, Machka, Twist, Kiğılı, Koton, Diesel, 55DSL, Hilfiger Denim, Glocal, Superga, G-Star, Fred Perry, Armani Jeans, Saat&Saat, Tekin Acar Kozmetik, Vitrin Grup ve Zeki Triko’nun ürünlerinin online satışı gerçekleştiriliyor.