Sadi ÖZDEMİR
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 25, 2002 01:52
Perakende sektörü krizle düşen satışları canlandırmak için her yolu deniyor. Ekim ayında İstanbul'de düzenlenecek ‘Perakende Günleri’ kapsamında ABD'li ünlü ‘‘renk gurusu’’ Leatrice Eiseman, Türkiye'ye gelecek. Eiseman, renklerin satışlar üzerindeki etkisini anlatacak.
RENKLERİN perakende sektöründe etkin kullanımı üzerine geliştirdiği teorilerle ünlü Leatrice Eiseman, 16 Ekim'de Türk perakendecilerle buluşacak. Lütfi Kırdar'da düzenlenecek Perakende Günleri '02 kapsamında bir konferans verecek Amerikalı renk gurusu Eiseman, renk seçiminin kritik sonuçlar doğurduğu tüm iş alanlarında uluslararası danışmanlık yapıyor. ABD'de Eiseman Renk Enfermosyan ve Bilgi Merkezi ile Pantone Renk Enstitüsü'nün başında olan Eiseman'ın, bu alandaki kitapları en çok satanlar listesinde yer alıyor.
Leatrice Eiseman, Hürriyet'e yaptığı açıklamada; renge dayalı tavsiye ve rehberliğe neredeyse tüm sektörlerin ihtiyaç duyduğunu belirterek, ‘‘Şirketler, ürün ve hizmetleri için seçmeleri gereken renk ile seçilen bu rengin hedef tüketici için doğru olduğuna inandıkları en iyi tercihleri yapmalılar. Renklerin satışlar üzerinde kesinlikte önemli etkisi var. Bunu tespit etmek de çok kolay. Hangi renklerin en çok sattığını tesbit ederek ve satış rakamlarına bakarak herkes bunu görebilir’’ dedi.
Renklerin tüketici tarafından benimsenmesinin zaman alıcı bir süreç olduğunu da kaydeden Eiseman bu yüzden renkler konusunda hemen yargı sahibi olmamak gerektiğini önerdi. Eiseman doğru rengi seçme konusunda da ‘‘Bu aslında zor bir iştir. Çünkü her duruma ve her ürüne uyan sihirli cevaplar yoktur. Bazen yönetimler tasarımcının tam olarak ne vermeye çalıştığını anlamayabilir ve bu durumda objektif görüşler söyleyecek ve kurum dışında olan birine ihtiyaç duyar’’ diye konuştu.
Rengin önemli olmadığı bir ürün ya da mekan olmadığını savunan Eiseman bu konudaki görüşlerini de şöyle açıkladı:
‘‘Kısa bir süre önce, paslanmaz çelikten yapılan ve hiç bir renk konsepti olmayan küçük el aletleri üreten bir firma için renk konsepti tasarladım. Yıllarca hiçbir değişiklik yapmadıkları için tüketici ve özellikle de gençler satış noktasının önünden hiçbir dikkat sarfetmeden geçip gidiyordu. Renk uygulamaya alınınca tüketiciden ve medyadan büyük ilgi gördük. Satışlar da ciddi miktarda artış kaydetti.’’
Eiseman renge en duyarlı sektörlerin moda, tekstil, boya ve ev ürünleri olduğunu, ancak son yıllarda ev eşyalarında, küçük büyük ev aletlerinde, masa örtülerinde, cep telefonları ve diğer elektronik sanayi ürünlerinde, hatta bilgisayarlarda bile renkliliğin önem kazandığını hatırlattı.
BENİ DİNLEYİN
Moda renk kavramının öne çıktığını bu yüzden de sektörlere göre öne çıkan renk kavramının geçerliliğini yitirdiğini savunan Eiseman, ‘‘Aslında önemli olan ruh hali ile temanın doğru anlaşılması ve ürün için en doğru olduğuna inandığınız renge karar verme meselesidir. Bu konuda, 16 Ekim'de İstanbul'daki konferansımı izleyenlere çok ayrıntılı bilgiler aktaracağım’’ diye konuştu.
Başarı ödülüne başvuru 15 Eylül'de bitiyor
SOSYAL Eğitim Danışmanlık tarafından düzenlenen Perakende Günleri 2002 kapsamında verilecek Başarı Ödülleri içinson başvuru tarihinin 15 Eylül olduğu açıklandı. 14-16 Ekim tarihlerinde düzenlenen Perakende Günleri'nde Yılın Müşteri Hizmeti Uygulaması, En Başarılı Profesyonel Yönetici ve Yılın Motivasyon Uygulaması ödülleri verilecek.