Güncelleme Tarihi:
Son 10 yılda e-ticaret, kitap, elektronik, giyim ve kozmetik ürünleri satışı gibi pek çok alanda devrim yaptı. Ancak, her ne kadar yeme-içme, toplam perakende satışlarının yüzde 40 gibi önemli bir bölümünü oluşturuyor olsa da, firmalar,gıda teslimatındaki riskler ve zorlukları göz önünde bulundurarak sektörün bu alanından uzak durmayı tercih etti.
20 KENTTE DAHA BAŞLAYACAK
Amazon.com gibi dev bir e-ticaret sitesi dahi bu alana küçük ve garantici adımlarla başlamayı tercih etmişti.
Amazon attığı bu küçük adımlarında beklediği sonuçları almış olacak ki, 2014 itibariyle "Taze" ürün teslimatı alanına yeni bölgeler ekleyerek genişletme kararı aldı.
İlk etapta yalnızca ABD'nin 20 kırsal bölgesini kapsayacak olan hizmet, şayet Los Angelas ve San Francisco'da başarılı olursa daha geniş alanlara yayılacak.
Bu durumdan şimdiden tedirgin olmaya başlayan gıda perakendecileri ise, kendilerini mümkün olduğunca garanti altına alabilmek ve Amazon ile rekabet edebilmek için tüketici alışkanlıklarını daha yakından incelemek gibi çeşitli önlemler almaya başladı.
"TIKLA TESLİM AL"
Mintel tarafından tüketici alışkanlıklarına yönelik yapılan bir araştırma, online olarak market alışverişi yapan tüketicilerin, İngiltere'de yüzde 39'unun, Fransa'da ise yüzde 33'ünün, siparişlerinin eve gelmesini beklenmek yerine, "tıkla teslima al" sistemiyle gidip kendilerinin almayı tercih ettiklerini ortaya çıkardı.
Perakendeciler, son yıllarda satışlarını artırabilmek amacıyla evlere servis dışında da pek çok teslimat şekli geliştirdi. Örneğin Fransa'da bu teslimat şekilleri arasında en çok tercih edilen, arabaya servis hizmeti. Müşteriler önceden verdikleri siparişi yalnızca bir kaç dakika içerisinde arabaya yükleyerek evlerinin yolunu tutuyorlar. Böylelikle ne alışveriş esnasında vakit kaybediyor, ne de siparişlerinin gelmesini beklemek için evde oturmak zorunda kalıyorlar.
Gıda ve tüketici ürünlerine yönelik araştırmalar yapan bir diğer şirket IGD tarafından hazırlanan raporda, bu bahsi geçen arabaya servis sisteminin 2016 yılına kadar online alışverişteki yerinin çok daha büyük olacağı ileri sürülüyor.
Avrupa'nın en büyük süper marketleri olan Tesco ve Carrefour, bu son dönemde gelişen yeni trendi karşılamak için, mağazalarının içerisinde "tıkla ve teslim al" noktaları oluşturdu.
Bunun yanı sıra yine Avrupa'nın önde gelen pek çok süper marketinde de benzer uygulamalara başlanıldı.
Ancak bu sistemin ne kadar karlı olacağı henüz bilinmiyor. 2012-2013 döneminde, satışlarının yüzde 5'lik bir bölümünü online alışverişlerin oluşturduğu Tecso, bu sistemin karlı olduğunu savunanlardan. Ancak uzmanlar bunun çalışan maaşları hesaba katılmadan yapılmış bir değerlendirme olduğu görüşünde.