Perakendeci eğitim için sinemaya gitti ‘İsviçre çakısı’ model oldu

Güncelleme Tarihi:

Perakendeci eğitim için sinemaya gitti ‘İsviçre çakısı’ model oldu
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 11, 2010 00:00

BMD ile AMPD, perakende sektöründe çalışanların eğitimi için “İsviçre çakısı”ndan esinlenen bir modeli seçti. Kanyon Alışveriş Merkezi’ndeki Cinebonus’ta başlayan eğitim, Türkiye’de 17 sinema salonuna aynı anda yansıtıldı.

BİRLEŞMİŞ Markalar Derneği (BMD) ve Alışveriş Merkezleri ve Perakendecileri Derneği (AMPD) sektörde çalışan insan kaynağını ‘İsviçre çakısı’na benzettikleri bir modelle eğitecek. Sektör derneklerinin, Asemble Eğitim ve Danışmanlık ile birlikte hayata geçirdikleri ‘Perakende Satış Okulu Programı’ sektördeki çalışan çıtasını yükseltti. BMD Başkanı Yılmaz Yılmaz, Perakende Satış Okulu’nda verilen eğitimi çok fonksiyonlu ‘İsviçre çakısı’na benzetirken, AMPD Başkanı Menmet Nane ise ‘maymuncuk’ tanımında bulundu. Kanyon Alışveriş Merkezi’ndeki Cinebonus Sinemaları’nda dün verilen ilk eğitimin konuşmacısı Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı oldu.

3 bin danışman eğitilecek

Sinema salonunda verilen eğitimler canlı yayınla aynı zamanda İstanbul dışında Ankara, İzmir, Antalya, Adana, kayseri, Bursa ve Eskişehir’de yeralan 17 sinema salonuna da aktarıldı.

BMD olarak sektörel eğitim alanında Türkiye’de bir ilki yaşama geçirdiklerini belirten BMD Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, toplam 6 gün sürecek olan eğitimlerin markalara kişi başı 75 TL’lik bir maliyeti olacağını söyledi. Bu rakamı güne böldükleri zaman kişi başı maliyetin 12 TL olduğunu belirten Yılmaz, “İsviçre çakısı gibi eğitim veriyoruz. Sudan ucuz bir eğitim. Kısa sürede çok faydalı ve ucuz bir eğitim imkanı sunuyoruz. Bu sürede çalışanlar hem duayenlerden tecrübeleri hakkında bilgi sahibi olurken hemde satış konusunda önemli bir eğitimi alabiliyorlar” dedi.

Eğitimle ilgili çalışmalara kısa süre önce başlamalarına rağmen 3 bin satış danışmanının eğitim aldığına dikkat çeken Yılmaz, “Bu yaz sıcağında ve kısa bir süreye rağmen 3 bin elemana ulaştık. Gelecek dönemde meslek liselerinin perakende bölümünde okuyan öğrencilere satış danışmanlığı eğitimini ücretsiz olarak vermeyi planlıyoruz. Türkiye perakende sektörü yapısal bir dönüşüm yaşarken tezgahtardan satış danışmanına doğru bir sürece geçiyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

iPhone’dan izlenebilecek

BMD olarak 2010 yılında çalışan sayısını 200 bin kişiye çıkarmak istediklerine dikkat çeken Yılmaz, şunları söyledi: “Yüzde 80’i 30 yaşın altında olan sektörün yüzde 13’ü üniversite mezunu. Dünyada ilk kez aynı anda 3 bin satış elemanına eğitim veriliyor. Bugün binlerce kişi sinema salonlarında satış eğitimi alırken, iPhone’un ardından Blackberry’nin de kullanıma girmesiyle yüz binler bulundukları noktadan aynı eğitime erişebilecek. Klasik dünün bilgilerine değil modern çağı yakalamak ve donanımlarına sahip olmamız gerekiyor. Özellikle Anadolu’daki satış danışmanlarımızın kolay kolay edinemeyeceği bir eğitimi teknolojinin imkanlarını da kullanarak sektörümüzle paylaşıyoruz. Bir başka ifadeyle teknoloji perakendeyi uçuruyor.”

İstihtam 800 bin kişiye ulaşacak

2015 yılı itibariyle Türkiye’de toplam AVM sayısının 450’ye, toplam organize perakende sektörü istihdamının da 800 bin kişiye ulaşacağına dikkat çeken AMPD Başkanı Mehmet Nane, “Bu noktada çalışan eğitimlerinin önemi de ortaya çıkıyor. Sektör kalifiye eleman ihtiyacını karşılamak için kendi girişimlerini oluşturuyor. Perakende Satış Okulu da bu alanda sektörün kendi inisiyatifi ile başlattığı önemli bir proje” diye konuştu. BMD Eğitim Komitesi Başkanı Burak Çelet ise, canlı eğitim sisteminin sektördeki standardizasyonun sağlanması açısından önemli olduğunu, son derece düşük maliyetlerle çok geniş bir kitleye ulaşıldığını söyledi.

Ali Sabancı’dan ‘satış’ dersi

PERAKENDE Satış Okulu’nun dünkü ilk eğitiminde konuşmacı Pegasus Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı’ydı. Satışın önemine değinen Ali Sabancı, perakende elemanları ile tecrübelerini paylaştı. Soruları da cevaplayan Sabancı, esprili bir şekilde ‘Diğer şehirlerden soranlar 5 TL, burada soru soranlar ise yüzyüze olduğu için 10 TL versin’ derken, perakende elemanları da onu kendi mağazalarına davet ederek ‘Biz de size ürün satmak istiyoruz. Bu konuda da sizden 20 TL danışmanlık ücreti istiyoruz” şeklinde cevap verdiler.

Müşterinin büyük adımlısını seç

ASEMBLE Eğitim ve Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Ergin, programda beden dilinden tüketici psikolojisine pek çok unsurun bir paket halinde verileceğini belirterek, “Örneğin mağazaya giren bir tüketici bilgi mi istiyor yoksa kendi başına mı bırakılmalı? İşte bütün bunlar öğrenilecek. Örneğin mağazaya girip büyük adımlarla hızlı hızlı yüyen tüketici aşırı ilgi ister. Küçük ve ağır adımlar atan tüketici analitiktir ve kendi başına kalmak ister” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!