Oluşturulma Tarihi: Aralık 19, 2008 11:07
Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, birkaç firma ile bir araya gelerek oluşturdukları "Parakupon" uygulaması ile Türkiye'de 100 milyon dolarlık bir pazardan büyük bir pay almayı hedeflediklerini bildirdi.
Kadın ve erkek giyiminde "Koton", erkek giyiminde "Kiğılı" ve "Ramsey", ayakkabıda "İnci", büyük beden giyimde "Faik Sönmez" ve çocuk giyimde "Panço" olmak üzere 6 yaygın perakende giyim firması, kurumsal ihtiyaçlara cevap vermek üzere "Parakupon" uygulaması için iş birliği yaptılar.
Yeni uygulamanın tanıtıldığı basın toplantısına, Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, Kiğılı Genel Müdürü Hilal Suerdem, İnci Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş, Ramsey Genel Müdürü Hüseyin Doğan, Faik Sönmez Yönetim Kurulu Başkanı Mete Sönmez ve Panço Yönetim Kurulu Başkanı Sadi Levi katıldı.
Toplantıda konuşan Yılmaz Yılmaz, kurumsal şirketlerin personeline yaptıkları giyimle ilgili promosyonların, gerçekleştirdikleri araştırmalarda 100 milyon dolarlık bir pazara sahip olduğunu tespit ettiklerini belirterek, "Hedefimiz 100 milyon dolarlık pazardan çok önemli bir pay alabilmek" dedi.
Gazetecilerin sorularını yanıtlayan Yılmaz, ortak karar alınarak yeni firmaların da bu birleşmeye katılabileceğini ifade etti.
Yılmaz, "Birbirini tamamlayan firmaların bir araya geldiği ve sinerji yarattığı bir platform, Parakupon'la alışveriş yapmak. Tek başına bir 'X' firmasından alışveriş etmekten daha avantajlı bir şey bu. Pazarı da büyütebilmek bir taraftan... 2009 yılı itibariyle üretim pazarının yüzde 10'unu kavrayabilmeyi, aynı zamanda da pazar payımızı büyütürken inovatif çözümlerle bu işbirliğini başka alanlara da taşıyabilmeyi istiyoruz" diye konuştu.
Parakupon ile müşterilerine kolaylıklar, ıskontolar ve fırsatlar sağlayacaklarını anlatan Yılmaz, uygulamanın pazarlama ayağını ise "Parakupon Grubu" olarak adlandırdıkları bir grubun yöneteceğini bildirdi.
Yılmaz, Avrupa'dan da kendilerine kurumsal anlamda teklifler geldiğini dile getirerek, şunları kaydetti:
"Türkiye'de 500'ün üzerinde noktadayız. Bu oluşturduğumuz network Türkiye'de çok yaygın bir network. Dolayısıyla ulaşılması çok kolay. Herhangi bir kurumsal firma Parakupon kullanmaya başladığı zaman, hemen hemen Türkiye'nin her ilinde bu markaların temsilcileriyle buluşma imkanına sahip. Türkiye için büyük bir güç. Ama Avrupa için bu format çok kolay olmayabilir."
Parakupon uygulamasının planlamasına krizden önce başladıklarını anlatan Yılmaz, kriz döneminde bu uygulamanın ek satış imkanları sağlayacağını söyledi.
"SİNERJİ OLUŞTURAN PROJELERE İHTİYAÇ VAR"
İnci firması Yönetim Kurulu Başkanı Ali Murat Kızıltaş ise krizin perakende sektörünü etkilediğine ve maliyetlerinin ciddi şekilde arttığına dikkati çekti.
Kızıltaş, "Bugüne kadar yaşadıklarımızın geçerli olmayacağı bir dünyaya doğru gidiyoruz. O yüzden de bugüne kadar yaptıklarımızın dışında bir şeyler yapılması gerektiğini, farklı pazarlama prosedürlerinin devreye alınması gerektiğini hepimiz görüyoruz. Firmaların güçlerini birleştiren ve sinerji oluşturan böyle projelere fazla miktarda ihtiyaç olacaktır. Bu açıdan baktığımızda Parakupon'u bunu gerçekleştirecek bir araç olarak görüyoruz" diye konuştu.
Kurban Bayramı süresince Türk perakende sektöründe problem olmadığını ifade eden Kızıltaş, son dönemde krizin sektörü erken indirime gitmeye zorladığını, sıkıntıların buradan kaynaklandığını vurguladı.
PARAKUPON
Türkiye'deki 500'e yakın satış noktasında geçerli olacak "Parakupon", şirketlerin gerek kendi çalışanlarına yönelik giyim alımları için bir araç gerekse özel dönemlerde kendi müşterilerine yönelik dağıtabilecekleri hediye alternatifi olacak.
Parakupon ile kurumsal satış anlamında hedeflenen sektörlerin başında bankacılık, sigorta, ilaç, otomotiv ve turizm geliyor.