Güncelleme Tarihi:
PEPSİCO’nun Ar-Ge merkezinde çalışan beyin takımı İstanbul’da bir araya geldi. PepsiCo çatısı altında 23 ülkede faaliyet gösteren Ar-Ge merkezlerinde çalışan 123 kişi 5 gün sürecek toplantılar için İstanbul’da buluştu. Her yıl farklı bir ülkede düzenlenen ve ilk kez İstanbul’da düzenlenen toplantıda PepsiCo’nun içecek markası Pepsi Cola ve aralarında Doritos, Lays gibi markaların yer aldığı FritoLay, Gatorade, Tropicana ve Quaker şirketleri için üretilecek yeni ürünlerin kararları verilecek.
Sağlıklı ve doğal ürünler
PepsiCo Ar-Ge Başkanı Mehmood Khan, İstanbul’un dünyanın en güzel şehirlerinden biri olmasının yanı sıra Avrupa ve Asya’yı birbirine bağlayan bir köprü ve şirket için çok önemli bir pazar olmasından ötürü toplantı merkezi olarak seçildiğini dile getirdi. Tüketici gruplarının kültürel özellikleri, yaş ve hayat tarzları sonucunda farklı ihtiyaçları olduğunu vurgulayan Khan, şunları söyledi: “Dünyada trend daha sağlıklı, doğal ve kültürel ürünler yönünde. Tüketiciler artık daha bilinçli ve etiketleri okuyarak ürün tercih ediyor. Son yıllarda bitkisel yağların kendi arasında yararlı olup olmayanlarını tespit ettiğimiz için bizde tüm dünya da yağlarımızı yüzde 80’lere varan maliyet farklarıyla değiştirdik.”
Yerel lezzet önemli
Aynı zamanda diyabet doktoru da olan Khan, Birleşmiş Milletlerin açılığı azaltmak için uyguladığı politikalara da destek verdiklerini ifade ederek, şöyle konuştu: “PepsiCo, Ar-Ge’ye ayırdığı pay her yıl hızla artıyor. Daha önce hiç varolmadığımız segmentlerle, pazar ve kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda lüks segmentlerde de ürün üreteceğiz. Ayrıca yerel lezzet globalleştirme yönünde de çalışmalarımız var.”
Ekonomiye destek
PepsiCo Güneydoğu Avrupa Bölgesi Ar-Ge direktörü Erdem Göktürk, cipslerde Hoso yağını kullanmaya başladıklarını belirterek, “Önceliğimiz Türkiye üretimine yetecek kadar Hoso üretimi sağlamak ve yerel ekonomiye destek vermek. Ardından etkinlik alanımızdaki ülkelerinde yağ ihtiyaçlarını karşılamak. Türkiye’de üretilen yerel ürünler yurt dışında da farklı adlarla üretildiği zaman benzer çalışmalar sürecek” dedi.
Çevredeki pazarlar büyürse Türkiye’ye Ar-Ge de gelir
ÖNEMLİ markalar yaratmak için de çalışmaları sürdüğünü söyleyen Mehmood Khan, şu bilgileri verdi: “Bu tür markalar üzerine yoğunlaşıyoruz. Dünyada bir çok yerde önemli Ar-Ge merkezlerimiz var. Amerika’da New York, Chicago ve Dallas’ta büyük Ar-Ge merkezleri bulunuyor. Bu merkezler arasınad Dallas ise en büyüğü olarak dikkat çekiyor. Burada 400 bilim adamı çalışıyor. Türkiye ile de yakından ilgileniyoruz. Etrafındaki pazarlar hızla büyürse burada da önemli bir Ar-Ge merkezi kurabiliriz.”
198 bin çalışan 43 milyar dolar ciro
Hazır gıda ve meşrubat alanında dünyanın en büyük şirketlerinden biri olan PepsiCo, Türkiye’yi 2009 yılı itibarıyla Güneydoğu Avrupa Bölgesi’nin merkezi olarak belirlendi.
Bugün PepsiCo bünyesinde Frito Lay, Pepsi Cola, Gatorade, Tropicana ve Quaker şirketleri faaliyet gösteriyor.
PepsiCo portföyünde yer alan 18 markanın her birinin Güneydoğu Avrupa Bölgesi’ndeki yıllık perakende satışları 1 milyar doları aşıyor.
198 bin çalışanıyla 200 ülkede ürün satışı gerçekleştiren PepsiCo’nun dünya cirosu yıllık 43 milyar doları geçiyor.
Türkiye; İngiltere, Fransa, İspanya, Rusya ile birlikte PepsiCo Avrupa’nın 5 yönetim merkezinden biri.
Türkiye, Hint asıllı kadın yönetici Indra Nooyi’nin 2006 yılında CEO’su olmasıyla birlikte başlayan yeniden yapılanma sürecinde, Güneydoğu Avrupa bölgesindeki 14 ülkenin merkezi oldu.
Yunanistan, Kıbrıs, Sırbistan, Bosna Hersek, Kosova, Makedonya, Hırvatistan, Slovenya, Karadağ, Romanya, Bulgaristan, Moldova ve İsrail, bu operasyonla Türkiye’ye bağlandı.
PepsiCo’nun bu kritik bölgesini ise Ümran Beba yönetiyor.