Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’de 1962 yılından bu yana faaliyet gösteren dünyanın ikinci büyük içecek şirketi PepsiCo İçecek Türkiye’nin yönetimine ilk kez bir Türk Genel Müdür atandı. 2011 yılı başında yapılan yeni düzenleme ile PepsiCo İçecek Türkiye’nin Genel Müdürü İrlandalı Ray Hazley yerini Hüseyin Tulpar’da bıraktı. Tulpar, “2010 yılı bizim için çok iyiydi. Türkiye’de içecek pazarı yüzde 10 büyürken, PepsiCo İçecek Türkiye yüzde 21 büyüme ile pazardan iki kat yüksek performans gösterdi. Bu durum bizi 45 ülkenin dahil olduğu Avrupa pazarında büyüme şampiyonu yaptı” dedi.
Pay alan tek şirket
PepsiCo İçecek Türkiye’nin son 2 yıldır aralıksız büyüdüğünü kaydeden Tulpar, “Son 7 çeyrekte ise Türkiye’de pazardan ve rakiplerimizden daha fazla büyüdük. 7 çeyrektir pazardan pay alan tek şirketiz” diye konuştu. Tulpar, Türkiye’nin PepsiCo içinde ilk 10 pazardan biri olduğuna da değinerek, “Türkiye’de kişi başı içecek tüketiminin düşük olması bir avantaj. Bu alanda büyük bir potansiyel vaadediyor” dedi.
Her havaya dayanıklı
PepsiCo’nun çevresel, toplumsal ve yetenek konusunda sürdürülebilirlik konusuna odaklandığını belirten Tulpar şöyle konuştu: “Türkiye’de yürütülen projelerle bu üç alanda sürdürülebilirlik konusuna önem veriyoruz. Özellikle yetenek konusunda Türkiye son dönemde oldukça önemli adımlar attı. ‘Türkler her türlü hava şartlarına dayanıklı’ anlayışı tüm Pepsi içinde yerleşti. Türk yöneticiler her türlü kriz ortamında başarıyı yakalama ve bu başarının sürdürülebilirliğini sağlama yeteneğine sahip anlayışı benimsenmiş durumda.”
Yetenek ihraç ediyoruz
Bu anlayışın son dönemde Pepsi içinde Türkiye’den yurtdışına yetenek ihraç etmesini sağladığını söyleyen Tulpar şöyle devam etti: “Türkiye’den Ümran Beba’nın Asya Pasifik Bölgesi’nin başkanı olması en önemli ihraçlardan biri. Son olarak Ahmet Levent Yüksel, hem yiyecek hem de içecek bölümünden sorumlu olmak üzere Doğu Balkanlar iş Biriminin Genel Müdürü olarak atandı. Ben de ilk Türk Genel Müdür olma şansı yakaladım. Ayrıca PepsiCo’nun Güneydoğu Avrupa Bölgesi’nin merkezinin İstanbul-Ümraniye’de. Burada da bir çok Türk direktör çalışıyor.”
Bayrağı yere düşürmeden yarışacak
BÜYÜMEDE Avrupa şampiyonu olan başarılı bir şirketi devraldığını söyleyen Hüseyin Tulpar hedeflerini şöyle anlattı: “Devraldığım bayrağı yere düşürmeden, yüksek performansın sürekliliğini sağlamak için, hız kesmeden doğru yatırımlarla bu bayrağı daha ileri götürmeye odaklanacağız. PepsiCo camiasında ülkeler olarak yatırım için yarışıyoruz. Türkiye’ye yatırım için çalışacağız.” Tulpar, PepsiCo Türkiye’nin yeni ürün kategroileri ile organik ve satın almalarla büyümeye sıcak baktığını belirterek, “215 ülkede faaliyet gösteriyoruz. Çok daha iştahlı bir ailenin parçasıyız” dedi.
Ezber bozan uygulamalarla pazar payımızı artırdık
HÜSEYİN Tulpar Pepsico İçecek Türkiye’nin pazar payını artıran uygulamalarını şöyle özetledi: “Biz bu uygulamalara ‘ezberbozan’ uygulamalar diyoruz. Türkiye’de ilk SMS’li kampanyayı Pepsi başlattı. Mobil promosyonlarda lider durmdayız. Son 5 yılda 86 milyon paket dağıttık. Yedigünde’de portakal dışı ürünler geliştirerek, Bodrum Mandalina, Çeşme Esintisi gibi ürünlerle hem pazarı büyüttük hem de pazardan pay aldık. Ürünlerimizde mesajlarımızı Türkiye’ye uyarladık. Lipton Ice Tea reklamında ‘Türklerin hararetini alır’ mesajı verdik.”
Her üründen geldi
Tulpar, pazar payı artışının tek bir üründen gelmediğine dikkat çekerek, “Markalarımızın hepsi pazar payı aldı. Cola’da ikinciyiz. Yedigün rakibin ensesinde. Lipton’da lideriz. Fruko Türkiye’de bir numaralı gazozuz” dedi.
Türkiye çok dinamik, ağız sulandıran bir pazar
DÜNYADA BRIC ülkelerinden söz edildiğini ancak Pepsi içinde T-BRIC (Türkiye- Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin) olarak anıldığını kaydeden Hüseyin Tulpar şunları söyledi: “Bulunduğumuz kategoride Türkiye’de kişi başına tüketimin çok düşük olması cazibe kaynaklarından biri. Modernleşen dünyada ambalajlı ürün çok daha önemli. Türkiye’de kişi başı içecek tüketimi yıllık 97 litre, bu rakam Almanya’da 341 ve Rusya’da 131 litre. Bu da Türkiye’yi son derece dinamik, avantajlı bir ülkeye dönüştürüyor. Türkiye’nin ağız sulandıran ülke olduğunu düşünüyorum.”
Ray Hazley 14 ülkenin satışlarını Türkiye’den yönetecek
PEPSICO İçecek Türkiye’nin Genel Müdürlük koltuğunu Hüseyin Tulpar’a bırakan İrlandalı Ray Hazley, Mart 2011 itibari ile Türkiye dahil Doğu Avrupa Bölgesi Ticari Başkan Yardımcılığına getirildi. Hazley 14 ülkenin dahil olduğu yeni görevini Türkiye’den yürütmeye devam edecek.