"Pazarlama, piyasada korkusuzca savaşmayı gerektiren bir dal"

Güncelleme Tarihi:

Pazarlama, piyasada korkusuzca savaşmayı gerektiren bir dal
Oluşturulma Tarihi: Eylül 02, 2016 13:23

ReklamMerkezi ajansının yetkilileri pazarlama konusunda tüm silahları kuşanmış bir şekilde sahaya inmenin önemini vurguladı.

Haberin Devamı

Reklam yaratıcılığı yarışmaları hakkında, sektöre bir katkısı olup olmadığı, değeri, önemi, hizmet ettiği amaç vb. konularda genel bir değerlendirme yapar mısınız?

Yaratıcılık yarışmalarının, uzun soluklu olabilen ve bir anlamda saygınlığını kanıtlamış olanların ki bu bağlamda Kırmızı bunların başında geliyor, sektöre çok önemli katkıları olduğunu düşünüyorum. Bu başarıya ulaşmış yaratıcılık yarışmaları; ajansların kendilerini ölçmeleri, sektörde hangi yerde durduklarını görmeleri için oldukça iyi bir gösterge. Ayrıca iletişim alanındaki yenilikleri, trendleri görmek açısından da çok verimli ve değerli. Bu yarışmalar hangi derece ve kategoriden olursa olsun ödül alan işlerle sizin ajansınızın işleri arasındaki farkları objektif olarak değerlendirmenizi sağlıyor. Eksilerinizi, artılarınızı görüyor; kendinizi eleştirmeye başlıyorsunuz. Bir yandan da motive olup önünüzdeki işlere daha güvenle bakıyorsunuz. Tabi ki mevcut ve potansiyel müşterilerinizin ilgisinde de bir yükseliş oluşuyor. Bence Kırmızı, yaratıcılığa önem veren reklamverenlerin de ödüllendirildiği bir yarışma. Çünkü sektöre olduğu kadar markalara da büyük değer katıyor. Bu anlamda Kırmızı’yı son derece önemsiyorum.

Haberin Devamı

Yaratıcılığın, pazarlama iletişimi faaliyetlerinin iş başarısındaki rolü hakkında neler söyleyebilirsiniz?

Pazarlama, piyasada korkusuzca savaşmayı gerektiren bir dal. Bu yüzden bir anlamda tüm silahlarınızı kuşanmış olarak sahaya inmeniz gerekiyor. Bu zorlu savaşta en güçlü silahınız ise kuşkusuz ki iletişim. İletişimi etkili kılan şey de hepimizin bildiği gibi yaratıcılık. Dolayısıyla sıra dışa fikirler, pazarlama ekibini ve ekibin sağ kolu olan reklam yaratıcılarını rakiplerinin arasından daima öne çıkaran en önemli etken. Kısaca yaratıcı fikir, pazarlama iletişimine tüm işlerin başarısının olmazsa olmazı.

Ödüllendirilen çalışma(ları)nızın, ödüle değer bulunma gerekçeleri sizce nedir?

Bu yıl; 1 Kırmızı, 3 Kırmızı Bölge olmak üzere 4 ödül kazandık. Ortunç Otel ve bir Tanyer İnşaat projesi olan BulutOrman Evleri için hazırladığımız ilanlar kategorilerinde en iyi olduklarını kanıtladı. Tüm başarılı yaratıcı işlerde olduğu gibi bizim işlerimizin de fikrinden görseline, uygulamasından metnine kadar rakiplerin ayrıştığını ve jürinin beğenisini kazandığını düşünüyorum. Ancak en önemli özelliği ödül kazanan işlerimizin net olması.

Haberin Devamı

Kırmızı Ödülleri’ne bir kategori eklemeniz istense, bu ne olurdu?

Kırmızı Ödülleri basınla başlayıp şimdi içine digitalin de eklendiği karma bir yarışmaya dönüşüyor. Bu nedenle ilerde tv, radyo, açıkhava, vb. kategorilerin de ekleneceğini düşünüyorum.

BAKMADAN GEÇME!