Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE'nin en güçlü pazarlama kuruluşu Milpa, 2000 yılının ilk yarısında net dönem kárını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 133 oranında artırarak 7 trilyon liraya çıkardı.
DGrubu'nun Pazarlama Şirketi Milpa Ticari Sınai Ürünler Pazarlama Sanayi ve Ticaret A.Ş., 2000 yılının ilk yarısında net dönem kárını 7 trilyon lira olarak açıkladı. Geçen yılın aynı döneminde Milpa'nın kárı 3 trilyon olarak gerçekleşmişti. Milpa, böylece yılın ilk yarısında net kárını geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 133 artırmayı başardı.
Yıllardır, faaliyet karı yaratamayan milpa, ilk defa bu yılın ilk yarısında faaliyet kárında da önemli bir çıkış yaptı. Milpa'nın faaliyet kárı bu yılın ilk altı ayında 1.7 trilyon lira olarak gerçekleşti. Şirket, geçen yılın aynı döneminde ise 216 milyar lira faaliyet zararına sahipti.
Yaklaşık 10 aydır Milpa Genel Müdürlüğü görevini yürüten Yalçın Balcı, ‘‘Borsada işlem gören 300'e yakın şirket arasında 7 trilyon lira düzeyinde kár edip de, bu kárı geçen yılın aynı dönemine oranla reel olarak artıran şirket sayısı 5'i geçmez. Milpa, bunlardan biri’’ dedi. Milpa'nın yaklaşık beş yıldır ilk kez faaliyet kárı açıkladığını belirten Balcı, şirketin ilk altı aylık dönemler itibariyle, 1999'da 216 milyar zarar, 1998'de 232 milyar, 1997'de 195 milyar zarar açıkladığına işaret etti. Milpa'nın iştirak zengini bir şirket olduğunu vurgulayan Yalçın Balcı, şunları konuştu:
‘‘Dışbank'ın yüzde 12'si, Ray Sigorta'nın yüzde 25'i, Ditaş Doğan'ın da yüzde 31'i Milpa'nın. Bu şirketlerin 1999 yılı kárı toplam 58 trilyon lira. Bu yıl iştaraklerden geçen yılki rakamın iki katını bekliyorum.’’
Yalçın Balcı, iştiraklerden elde edecekleri kárın da yıl sonunda 13-15 trilyon liraya ulaşacağını tahmin ettiklerini söyledi.
Yalçın Balcı, Milpa'nın bilanço değerlerinin de ötesinde, markaya, müşteri ilişkilerine, insan kaynağına önem verdiğini ve yatırım yaptığını vurguladı.
Finansal şartları
Milpa belirliyor
MİLPA'a son on ay içinde bütün sistemin yenilendiğini, şirketin iş anlayışının değiştiğine dikkat çeken Genel Müdür Yalçın Balcı, pazarda finansal şartları Milpa'nın belirlediğini söyledi. Balcı, ‘‘Milpa bugün otomotivde ilk kez Nisan ayında 48 ay vadeyi çıkarttı. Biz geçen hafta Türkiye'de ilk kez 60 ay vade ile Uno kampanyası başlattık’’ dedi.
Milpa'nın pazardaki şartları belirlemeye devam edeceğini belirten Balcı, önümüzdeki hafta ilk defa tüketicilerin kendi ödeme planlarını kendilerinin yapacakları bir otomobil satış sitesini de faaliyete geçireceklerini söyledi. Balcı, 21 Ağustos'ta açılacak ‘‘arabam.com’’un henüz faaliyete geçmeden, yüksek değerli bir şirket haline geldiğini kaydetti. Balcı tüketici finansman şirketlerinin çok yeni olduğunu belirten Balcı, bu şirketlerin kuruluş amacının sadece sattıkları markaları desteklemek olduğunu söyledi. Yalçın Balcı, şöyle konuştu:
‘‘Biz insanlara arabalarını satın alabilecek ve kendi ödeme planlarını yapabilecekleri bir sistem sunuyoruz. Dünyanın hiç bir yerinde kredi kartı ile otomobil alınmıyor. Ayrıca Türkiye'de otomobil almak, ABD'deki gibi kolay değil.’’ Otomobil satın almada yeni bir finansman modeli üzerinde çalıştıklarını da belirten Balcı, bu çalışmaların yıl sonunda tamamlanacağını söyledi. Balcı, ‘‘Bu çalışmalar meyvelerini yeni vermeye başladı. Bunların bilançolara önümüzdeki dönemler de yanısayacak’’ dedi.