Pazar payı hedefimiz yüzde 35

Güncelleme Tarihi:

Pazar payı hedefimiz yüzde 35
Oluşturulma Tarihi: Ekim 14, 2009 18:02

Infoline Genel Müdürü Mehmet Ceyhun Güler, üç yıl içerisinde güvenilir ve geniş veri bankaları ile rehberlik ve bilgi hizmetleri pazarında yüzde 35 paya sahip olmayı amaçladıklarını söyledi.

Haberin Devamı

Güler, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'ndan “Rehberlik ve Çağrı Merkezi Hizmet Lisansı”nı Mayıs 2008'de alan Infoline'ın, Türk ve Estonya ortaklığı ile oluşturulan servisi 11824 ile ilgili düzenledikleri toplantıda, özelleştirilmiş bilinmeyen numaralar hizmetinde Türkiye'nin “ilk” ve “tek” şirketi olarak Türkiye'deki bilinmeyen numaralara ulaşma imkanı sağladıklarını ifade etti.

11824 numarasının, banka ATM'leri, televizyon yayın akışları ve içerikleri, akaryakıt litre fiyatları, yemek tarifleri, astroloji, il telefon alan kodları, posta kodları, il plaka kodları, ülke plaka kodları, ülke telefon alan kodları, ülke para birimleri ve anlamlarıyla isimler gibi yeni ve farklı alanlarda da hizmet sunduğunu belirten Güler, Türkiye'nin bilinmeyen numaraları bulmak için yapılan çağrı potansiyelinin 120 milyon adet olduğunu kaydetti.

Haberin Devamı

Mehmet Ceyhun Güler, üç yıl içerisinde güvenilir ve geniş veri bankaları ile rehberlik ve bilgi hizmetleri pazarında yüzde 35 paya sahip olmayı amaçladıklarını ifade ederek, 11824 numarası üzerinden hem bireysel hem de kurumsal müşterilere ayrı ayrı hizmet verdiklerini dile getirdi.

Güler, Infoline olarak 11824'ün insanların gündelik yaşamlarını kolaylaştıran, birçok bilgiye en hızlı şekilde ulaşmasını sağlayan önemli bir servis olacağını düşündüklerini bildirerek, “Kuruluş sermayemiz 1 milyon 720 bin lira olup ilave yatırım ihtiyaçlarımız da artan pazar payına göre değerlendirilecek. Yatırım maliyetimizi 3 yıl içerisinde geri almayı amaçlıyoruz” diye konuştu.

Kullanıcıların 11824'ü arayarak, sabit hatlardan dakikası 0,85 lira ve Vodafone dışındaki diğer GSM operatörlerinden dakikası 1,10 liraya hizmet alabileceklerini dile getiren Güler, Vadofone ile de 2009 yılının sonlarında hizmete başlayacakları bir anlaşma imzaladıkları belirtti.

Güler, finans, telekom, sigorta gibi sektörlerde kurumsal müşterilerine çağrı merkezi hizmetlerini, getirisi yüksek ve fiyat-performans oranı en iyi şekilde tedarik etmek üzere de çalışmalara başladıklarını belirterek, Türkiye'de faaliyet gösteren dış kaynaklı çağrı merkezlerinin gelen çağrıları cevaplama ve dış arama yapma kabiliyetlerinin dışında telefon ile satış, telefonla anket yönetimi, veri girişi, veritabanı temizliği gibi konularda da yapılanmalarının tamamlandığını kaydetti.

Haberin Devamı

Korsan taksiler için abonelik vermediklerinin altını çizen Güler, “Haksız rekabete sebebiyet verecek hiçbir işe girmiyoruz” dedi.

“TÜRKİYE BİZİM İÇİN EN ÖZEL ÜLKE”

Toplantıya katılan Infoline Yönetim Kurulu Başkanı Fred Kaasik de şunları kaydetti:

“Infoline olarak rehberlik hizmetinde faaliyet gösterdiğimiz tüm ülkelerde o ülkenin altyapısına ve bilinmeyen numaraları arama eğilimine uygun çalışmalar yürütüyoruz. Bu konuda Türkiye hem nüfusu hem ihtiyaçları açısından bakıldığında bizim için çok özel bir ülke. Çünkü Avrupa ortalamasında bilinmeyen numaralar servisini arama oranı geliştirilmiş hizmet içeriği ile beraber yıllık kişi başına 1,1 iken Türkiye'de hizmet henüz gelişmemiş hali ile serviste olduğu halde bu oran 1,7 civarında.

Haberin Devamı

Servisin geliştirilmesine paralel olarak artış potansiyeli görüyoruz. Yatırımlarımızı Türkiye'de de bu anlayış çerçevesinde gerçekleştirdik. Potansiyele ve altyapıya bakıldığında Türkiye bizim için en özel ülke olma özelliğini koruyor.”

Infoline Satış ve Pazarlama Direktörü Tolga Tümen ise toplantıda yaptığı konuşmada, Türkiye genelinde 8 bölgede 67 kişilik yetkili satıcı ve satıcı kadrosuna sahip olduklarını belirterek, şu anda ağırlıklı olarak İstanbul, Bursa, Adana, Antalya, Sakarya, Kocaeli, Afyon, Trabzon, Eskişehir ve Muğla'da satış ağına sahip olduklarını belirtti. Tümen, şöyle konuştu:

“11824'e gelen çağrıların gün içerisindeki dağılımına baktığımızda, gündüz 09.00-12.00 / 13.00–17.00 en yoğun çağrı gelen saatler. Çağrılarımız yüzde 65 bilinmeyen numaralar. Bunların da yüzde 85'i isim verip numara alıyor, yüzde 15'i ise numaradan isim buluyor. Bu bilinmeyen numaraların operatörlere dağılımı ise yüzde 43 Turkcell, yüzde 28 Türk Telekom, yüzde 9 Avea numaraları aranıyor.
Veri bankamızda temel bilgileri ile yer alan firma sayısı 400 bin iken şu ana kadar anlaşma yapılan ve 4 ayrı reklam paketimize abone olan firma sayısı 800 civarında. Türkiye'de 1,4 milyon iş yeri var. Şubeleriyle beraber 2 milyona ulaşıyor. 2010 sonuna kadar bunun yüzde 75'ini sistemimize dahil etmek istiyoruz. Hedefimiz 1,5 milyon firmanın güncel bilgileriyle sistemimizde yer alması. Abone sayımızı da 15 bine çıkartmayı hedefliyoruz. Bunlar arasında büyük otel zincirlerinden, restoranlara, anaokullarından, çilingirlere kadar her türlü küçük, orta ve büyük ölçekli firma yer alıyor.

Haberin Devamı

Bireysel anlamda kullanıcıya baktığımızda ise şu ana kadar gerek çağrı merkezi gerekse de 'www.11824.com.tr' üzerinden bize ulaşan kullanıcı sayısı 200 bine ulaştı. Bu kullanıcıların 160 bini ise ağustos ayından bu güne elde ettiğimiz kullanıcılar.”

Özellikle nöbetçi eczanelere olan ihtiyaçtan yola çıkarak bu konuda özel bir çalışma yapan 11824'ün, tüm nöbetçi eczanelere bir telefonla ulaşmayı sağladığını dile getiren Tümen, 11824'ü arayan kullanıcılara içinde bulundukları bölgeye göre en yakın nöbetçi eczanelerin telefonlarının alternatifli olarak sunulduğunu ve adresleri verildiğini bildirdi.

Tümen, servislerinden çiçekçilerin ve şekercilerin bilgisini, organizasyon firmalarını, tur şirketlerini ve otel bilgilerini veri tabanında bulundurduklarını belirterek, çağrı geldiği anda istenen bilgiye ulaşılamıyorsa daha sonradan çağrı yapan kişiye geri dönüş yapılarak istenen bilginin kendisine aktarıldığını sözlerine ekledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!