Reha ERUS/ROMA
Oluşturulma Tarihi: Aralık 09, 2002 01:56
Kopenhag Zirvesi öncesinde Türkiye'nin AB üyeliğine destek vermek amacıyla Avrupa'nın en etkin gazetelerine ilan verme kararı alan iş dünyası, bu uygulamayı İtalya ve Yunanistan'dan başlattı. TÜSİAD, TOBB ve TÜRSAB'ın ortak ilanlarda ülke başbakanların verdiği mesajlar hatırlatılarak, İtalyan ve Yunan halkından da destek istendi.
İŞ dünyası 12 Aralık'taki Kopenhag Zirvesi öncesinde Türkiye'nin AB (Avrupa Birliği) konusunda üyelik girişimlerine destek vermek amacıyla Avrupa'nın en etkin gazetelerine ilan vermeye başladı. TÜSİAD'ın (Türk Sanayici ve İşadamları Derneği) öncülüğünde TOBB (Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği) ve TÜRSAB (Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği) tarafından düzenlenen kampanya çerçevesinde ilk ilanlar İtalya ve Yunanistan'daki gazetelerde çıktı.
BERLUSCONİ VE GS
Türkiye'ye şartsız destek veren Berlusconi'nin sözlerinin hatırlatılatıldığı İtalya'daki ilanlarda, bir Türk takımı olan
Galatasaray'ın UEFA Kupası'nı kazandığının vurgulanması da dikkat çekti.
‘‘Gerçekler, laftan daha fazlasını söyler’’ sloganıyla Türkiye'nin AB'ye hazır olduğu vurgulanan ilanlar, İtalya'nın etkin gazetelerinden ‘‘La Repubblica’’, ‘‘Corriere della Sera’’ ve ‘‘La Stampa’’da yayınlandı. İlanlarda ‘‘Başbakan Berlusconi ile bir düşüncemizi memnuniyetle paylaşmak istiyoruz. Büyük akıllar aynı şekilde düşünüyorlarsa o zaman diğerlerinin de sizin gibi düşünmesini dileriz’’ denilerek, Türkiye'nin NATO, Gümrük Birliği, Avrupa Konseyi, OECD üyeleri olduğu belirtildi.
Türkiye'nin Anayasa geleneğini 1876'dan bu yana yürüttüğünü, 1946'dan beri de çok partili parlamenter sistemi uyguladığını, 10 milyon Avrupalı turisti her yıl ağırladığını, genç, dinamik, kültürel zenginliği olan, sağlam temellere bağlı etkili siyaseti olduğu belirtilen ilanlarda, Türkiye'nin Avrupa'nın refah ve barışına katkı sağlayabilecek güçte olduğu da savunuldu.
‘‘Daha çok yol kat etmemiz gerektiğinin bilincindeyiz’’ denilen ilanda İtalyan halkına şu çağrı yapıldı:
‘‘Ancak yoğun bir halk desteği ile ilerlemeyi hedefliyoruz. Bu nedenle Türkiye'nin yolunu açmak için Kopenhag'da tarihi fırsatı kaçırmayın.’’
İş dünyasının Kopenhag öncesinde başlattığı 1 milyon dolarlık tanıtım atağı İtalya'nın ardından diğer ülkelerde de devam edecek. Saatchi&Saatchi'nin her ülkenin kamuoyuna göre ayrı içerikte ve her ülkenin kendi dilinde hazırlayacağı ilanlar, AB üyesi 15 ülkenin en etkin gazetelerinde yayınlanacak. İlan zirvenin yapılacağı 12 Aralık tarihinde ise AB Komisyonu Başkanı Romano Prodi'ye hitaben AB'nin günlük gazetesi olan Europen Voice'da yayınlanacak.