Güncelleme Tarihi:
Sektörün Türkiye’deki büyüklüğü 1 milyar dolara ulaşırken, şirketler global pazardan daha fazla pay almak için ihracata yöneliyor.
Son dönemde şirketlerin hedefinde ihracat ve yabancı müşteri olduğunu ifade eden Ulusal Fuarcılık Genel Müdürü Selçuk Çetin, “Sektör 250 milyon dolarlık ihracatını yeni pazar arayışı ile 400 milyon dolara çıkarmayı hedefliyor” dedi. Pet sektöründeki Türk şirketlerin global pazardan daha fazla pay almak için ihracata ağrılık verdiğine dikkat çeken Çetin, “Pandemi sürecinde en çok büyüyen sektörlerden biri de evcil hayvan ürünleri sektörü oldu. Türkiye pet ürünleri ve hizmetleri pazarı yıllık büyüme ortalaması yaklaşık yüzde 15 civarındayken bu oran pandemi döneminde yüzde 50’ye kadar çıktı. Pandemi döneminde evcil hayvanlarıyla daha çok vakit geçirenler onların ihtiyaçlarına da odaklandı. Evcil hayvanlara dair her türlü ürün ve hizmet Türkiye’de üretilebiliyor” dedi. Pazarın geçmişte neredeyse yüzde 100 ithal ürünlere bağımlı olduğunu söyleyen Çetin, şu bilgileri verdi:
Bugün Türkiye pazarında yerli ürün ve hizmetler hakimiyet kurdu, hatta yurtdışında da söz sahibi olmaya başladık. Türk evcil hayvan ürünleri sektörü her geçen gün teknoloji ve tesis yatırımlarını artırarak gelişmeye devam ediyor. 60’tan fazla ülkeye ihracat yapan firmalarımız var. Dünya devleri artık Türk firmalara yatırım yapmaya başladı. Globalde Türk firmalarına ve Türkiye pazarına ciddi bir güven var. 1970 yıllarında başlayan endüstrileşme atağımız her geçen gün büyüyerek ilerliyor. Sektörümüz 2023 yılı sonunda yeni pazar arayışı ile ihracatını 400 milyon dolara çıkaracak. Yakın gelecekte marka ülke haline geleceğimize, büyük bir endüstri olacağımıza inanıyorum.”