Güncelleme Tarihi:
TAVUK eti ve yumurta üretiminde 50’nci yılını kutlayan Keskinoğlu, 2012’de 1 milyar lira ciro hedefliyor. Bu yıl yapacakları 75 milyon liralık yatırımla, yumurta üretiminde yüzde 50, piliç eti üretiminde ise yüzde 20 kapasite artıracaklarını belirten Keskinoğlu Şirketler Yönetim Kurulu Üyesi Keskin Keskinoğlu, “Bu yıl günlük 3.5 milyon adet olan yumurta üretimimizi 4 milyona çıkaracağız. Günde 1 milyon yumurta kırıp pastorize yumurta üretimine de başlayacağız” dedi. Günlük üretimde yüzde 1 olan kırık yumurtaları da burada değerlendireceklerini belirten Keskinoğlu, “Her 100 yumurtadan biri üretimde kırık çıkabiliyor. Biz de bu taze yumurtayı değerlendirmek için pastörize yumurta üretiminde kullanacağız. Türkiye’nin sanayisindeki büyüme hızlı olduğu için, pastorize yumurta tüketimine büyük ihtiyaç var. Eti, Ülker ve Saray gibi üreticiler en büyük müşterimiz olacak. Üreticiler taze ve günlük yumurta istiyor. Aksi takdirde kek kabarmıyor” diye konuştu.
Pastorizeye alıştıracak
2011’i yüzde 25 büyüme ve 750 milyon lira ciroyla Kapattıklarını hatırlatan Keskinoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Temmuz ayında başlayacağımız pastorize yumurta üretimi ve artan kapasitemizle, bu yılı yüzde 30-35 oranında büyüme ile kapatacağız. Kek fabrikalarına, otellere ve pastanelere 1 tonluk paslanmaz tanklarda pastörize yumurta satışı gerçekleştireceğiz. Üretimimizin yüzde 5’ini şoklayarak, donmuş bir halde yurt dışına ihraç etmeyi de hedefliyoruz. Avrupa’da yüzde 35, Amerika’da ise yüzde 40 seviyelerine ulaşan pastörize yumurta pazarı, Türkiye’deki toplam yumurta üretiminin yüzde 2’sini temsil ediyor. Türk tüketicisi için bu ürün henüz çok yeni ancak zamanla 250 mililitrelik kutularda bu ürünün kullanımını artıracağız. 2015’e geldiğimizde, pastörize yumurtada yüzde 30’luk pazar payına ulaşacağız. Pastorize yumurta üretimi için 8 milyon liralık bir yatırım yaptık.”
14 milyar yumurta üretiliyor
Türkiye’de yıllık 14 milyar adet yumurta üretildiğini anlatan Keskinoğlu şu bilgileri verdi: “Türkiye’deki yumurta pazarının büyüklüğü 2.5 milyar dolar civarında. Pastörize yumurta hala Türkiye için yeni bir tüketim alışkanlığı ve sektör cirosundaki payı ise yaklaşık 50 milyon dolara denk geliyor. Pazarın yüzde 90’ını endüstriyel tüketim oluşturuyor, ancak biz perakende pazarına da girmeyi planlıyoruz. Perakende yumurta pazarındaki yüzde 70’lik payla sürdürdüğümüz liderliğin, hammadde üretimindeki avantajımızın da katkısıyla pastörize yumurta da benzer tablo yaratacağına inanıyoruz. Üreteceğimiz pastörize yumurtalar 1, 2, 3, 5, 10 ve 20 litrelik ambalajlarla ve 1 aylık raf ömrüyle pazara sunulacak. Yıllık 1200 ton pastörize yumurta üretimini sarı, ak ve bütün olmak üzere üç ayrı şekilde piyasaya sunacağız. Pastörize yumurtaları, müşteri taleplerine göre şekerli ve tuzlu olarak da üreteceğiz.”
AB bu yıl tavuk almaya başlar
UZUN yıllardır gündemde olan Avrupa Birliği’ne (AB) tavuk ihracatının 2012’de başlayacağına inandıklarını anlatan Keskin Keskinoğlu şunları söyledi: “Sektör, 2011’de piliç eti ihracatını bir önceki yıla göre yüzde 92’lik bir artışla 365 milyon dolara çıkardı. Yumurta ihracatı da bir önceki yıla oranla yüzde 83’lük artış kaydederek 260 milyon dolara çıktı. Biz sektör olarak, 2012’de piliç eti ve yumurta ihracat gelirinin 780 milyon doları, 2013’de de 1 milyar doları yakalamasını bekliyoruz.” 2011’de Türkiye’nin toplam piliç eti ihracatının yüzde 20’si, yumurta ihracatının yüzde 5’i ve ambalajlı zeytinyağı ihracatının da yüzde 18’ini gerçekleştirerek 75 milyon dolarlık ihracat geliri elde ettiklerini vurgulayan Keskinoğlu, 2012’de ise 75 ülkeye, 100 milyon dolarlık ihracat hedefledikleri
bilgisini verdi.
Piliç için civciv üretimine yüklendi
GÜNLÜK piliç eti üretimini 600 tona yükseltmek için civciv üretimine ağırlık verdiklerini belirten Keskin Keskinoğlu şu bilgileri aktardı: “21 milyon liralık yatırımla etlik civciv üretiminde yüzde 50 kapasite artışı gerçekleştirdik. Toplamda yıllık 80 milyon adet etlik civciv üreteceğiz. Piliç işleme tesislerine yaptığımız 11 milyon liralık yatırımla günlük kesimi 350 bin adede çıkartıp, yıllık piliç eti üretim kapasitemizi de 175 bin tona yükselttik.”
Şişeye Türk bayrağı koyduk zeytinyağı satışı patladı
ZEYTİNYAĞI işinde de beklediklerinden daha iyi sonuçlara ulaştıklarını ifade eden Keskin Keskinoğlu şunları söyledi: “Türk zeytinyağı artık İspanyol ve İtalyan zeytinyağları ile birlikte anılıyor. Türkiye’nin zeytinyağı ihracatının yüzde 18’ini gerçekleştirdik. İç pazarda yüzde 9’luk paya sahibiz. Ukrayna’da yüzde 14.2’lik payla lideriz. Türkiye’nin Ortadoğu’da parlayan yıldızı sayesinde, biz de zeytinyağlarımızın üzerine Türk bayrağı koyarak satışlarımızı artırdık.”