Güncelleme Tarihi:
Reklamcılar Derneği Başkanı Aytül Özkan, bu yılın başında tüm yıl için sektörde yüzde 20 oranında büyüme öngördüklerini belirterek, “Ancak siyasi parti reklamları bizi büyüme, beklentilerimizin ötesine geçirdi. Bu güzel bir haber. Yılın ilk yarısında tüm reklamlarda yüzde 25’lik bir büyüme yakaladık. Yıl sonu tahminimizi henüz revize etmedik ama yüzde 20’lik büyüme alt sınır olabilir” dedi.
Başarılı bir sınav
TV’de görülen yüzde 35’lik büyümenin yüzde 10’unun siyasi parti reklamlarından geldiğini tahmin ettiklerini kaydeden Özkan, “Henüz ölçümleme işlemlerini bitirmedik ancak sınırlı parti, sınırlı bir süre için TV reklamı yayınladı. Kısa bir dönem için yakalanan bu büyüme önemli” diye konuştu. Özkan,”Bize göre siyasi iletişim açısından oldukça başarılı bir sınav verildi. Siyasi iletişimden en çok iktidar partisi ve anamuhalefet partisinin yararlandığını, diğer partilerin de seçim yaklaştıkça sınırlı da olsa reklamın gücünden yararlanmaya çalıştıklarını gördük” dedi.
Tadına vardılar
Bundan sonraki seçimlerde siyasi iletişimin daha etkin bir şekilde kullanılacağını öngördüklerini söyleyen Özkan şöyle konuştu: “Çünkü siyasi partiler mesajlarını ve projelerini ilk kez reklam yoluyla bu kadar geniş kitlelere anlatma şansı yakaladılar. Bu durum siyesi iletişimi derinleştirdi. Reklamın gücünü yeniden keşfeden siyasi partiler, süreci de iyi yönettiler. Canlı bir süreçti yaşanan. Reklamların etkisine göre, kampanya döneminde reklamların mesajlarını, tonunu değiştirdiklerini gördük. Bunun tadına varan partiler bir daha kolay kolay siyasi iletişimden vazgeçmezler.”
Meydanlarla-reklamlar
Bu süreçte, reklamlardaki liderler ile meydanlardaki liderlerin tonunun birbirinden oldukça farlı olduğuna dikkat çeken Özkan, “En genel ifade ile markalara her zaman her yerde aynı mesaj ve aynı tonda iletişim kurmalarını öneriyoruz. Aynı durum siyasi partiler için de geçerli. Ancak bunu bu seçimde göremedik. Oldukça sert çıkışların olduğu, gergin bir seçim süreci yaşandı” dedi. Özkan, “Markaların tüketici ile sürekli iletişim kurmaları gerektiği kuralı siyasi partiler için de geçeril. Partiler seçmenlerine seçim sonrasında her zamankinden daha çok iletişim kurmalı. İletişimleri sürekli olmalı. Bunun hangi kanallardan ve ne sıklıkta olacağına kendileri karar verecekler ancak sadece seçimden seçime seçmenden oy isteyen reklamlar yeterli olmaz” diye konuştu.
Sektörün büyümesi ajansların büyümesi anlamına gelmiyor
AYTÜL Özkan, reklam sektöründeki büyümenin aynı oranda reklam ajanslarının da büyümesi anlamına gelmediğini belirterek, “Fikri mülkiyetin, entellektüel sermayenin ederi Türkiye’de ne yazık ki halen doğru hesaplanamıyor. Hızlı öğreniyoruz, yaratıcı ekonominin ortaya koyduğu katma değerin farkına her gün daha fazla varılıyor” dedi. “Reklam sektörü harcanan parayla değil, kazanılan parayla ölçülmeli” diyen Özkan, reklam ajanslarının harcanan değil kazanılan paraya ortak olmaları gerektiğini söyledi. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’na reklamlarla ilgili giden şikayetlerin yüzde 95’i bir ajans tarafından değil de kim oldukları belinmeyen kişiler tarafından yapıldığını kaydeden Özkan, “Bu şirketler reklam ajanslarına gelseler markalarının nasıl büyüdüğünü görecekler” dedi.
Kristal Elma ödüllerini bu yıl ünlüler verecek
REKLAM sektörünün en önemli ödüllerinden biri olan Kristal Elma ödül töreninde bu yıl bazı değişiklikler planladıklarını belirterek, “28 Haziran’da gerçekleşecek ödül töreninde değişik bir konsept belirledik. Ödülleri reklamlarda oynayan ünlüler verecek” dedi. Bu yıl yarışmaya 1144 işin katıldığını aktaran Özkan, en çok başvurunun dijital reklamlardan olduğunu kaydetti.