Güncelleme Tarihi:
TÜRK halısını çağdaş bir şekilde yorumlayarak farklı bir pazar yaratmaya çalışan Step Halı, Londra, Dubai ve Beyrut’un ardından Paris’te de mağaza açtı. Saint-Germain’de lüks üçgeni adı verilen; mobilya, ev tekstili ve ev dekorasyonu mağazalarının bulunduğu bölgede açılan Stepevi, Raspail Bulvarı’ndaki diğer markalar tarafından dikkatle izleniyor. Çoğu Türkiye’den kilimler ve el işi aksesuarlar getirip satan aynı caddedeki Triff mağazasının sahibi Natalie Triff, “Stepevi caddeye hareket getirdi. Biz daha geleneksel ürünler satıyoruz. Onlar çok çağdaş, modern koleksiyona sahip. Sinerji yaratacak” dedi. Stepevi’nin bir kaç dükken yanında bulunan 60 yıllık Sam Laik ise kendi çağdaş koleksiyonunun Stepevi tarafından tehdit edildiğini düşünüyor. Sam Laik mağaza müdürü Cedric, bir süredir komşu dükkandaki hareketliliği izlediklerini anlatıyor. Fransa’da 50, Belçika, Lüksemburg, Dubai ve İngiltere’de onlarca mağazası bulunan Oliver Desforges’in çalışanlarından Josephine Mardi de, “Stepevi’ni biliyoruz. Sağlam koleksiyonları var ama biz daha çok ev tekstiline odaklıyız. Direkt rakip değiliz ama caddeye hareket getirdiğikesin” diye konuştu.
Türk mevsiminde esti
Stepevi, Paris’te Kenzo, Paul Smith, Hermes, Prada, Tod’s ve Salvatore Ferregamo gibi lüks markalara da komşu oldu. Step Yönetim Kurulu Başkanı Cem Şengör, “Paris’in lüks üçgenine Türk mevsimi etkinliklerinin ortasında çıkarma yaptık. Bizim Beyrut, Dubai ve Johannesburg’da franchise mağazalarımız var. Londra’da kendi mağazamız bulunuyor. Viyana, Birmingham, Lüksemburg, New York ve Miami’de kornerlerimiz var” dedi.
Kira Nişantaşı’ndan ucuz
Raspail Bulvarı’nda 52 yıllık bir antikacının boşalttığı dükkanı bulunca iki yıllık arayışlarının sonuçlandığını vurgulayan Cem Şengör şunları söyledi: “Ekonomik krizin yardımı oldu. Böylece hem dükkan bulabildik hem de kirası uygun. Buradaki kira Nişantaşı’ndaki bedellerin yarısı kadar. Türkiye’deki alışveriş merkezlerinin kirasından da düşük. 150 metrekarelik bu dükkan için yıllık 84 bin Euro istediler. Biz öylesine ‘75 bine olmaz mı’ dedik kabul ettiler. Fakat burada da standartlar yüksek; dekorasyon pahalıya mal oluyor. Türkiye’de 150 bin Euro’ya olacak dekor bir anda iki katına çıkıyor.”
Milano yolu göründü
Halı işinde üç kuşaktır bulunduklarını ve halıyı yeniden tanımlayarak farklı bir alan yarattıklarını belirten Şengör, 2010 yılında Milano’da mağaza açacaklarını söyledi. Step, 2008 yılında 37 milyon dolar olan cirosunu 2009’da 40 milyon dolara çıkarmış. İhracatın cirodaki yüzde 45 payını gelecek yıl yüzde 55’e çıkarmayı hedefleyen Step, dünyada 35 mağaza ve korner ve yüzlerce noktada satışını sürdürüyor. Cem Şengör, “2009 yılında Türkiye’de verimsiz 3 mağazayı kapattık; iki mağaza da açtık” dedi.
Üç boyutlu ve yamalı halılar çok satıyor
STEP’in üzerinde uzn süre çalıştığı üç boyutlu halılara hem Türkiye’de hem de dünyada çok ilgi olduğunu hatırlatan Cem Şengör şunları söyledi: “Biz desenden çok doku geliştiriyoruz. Üç boyutta farklı uzunluklarda iplik boyu ile halı üzerinde farklı yükseklikler oluşturduk. Yeryüzünün kendisi gibi. Bu halılara düşündüğümüzden çok ilgi oldu. Yok sattık adeta. Ayrıca eski halıları alıp iyice eskittiğimiz bir koleksiyon yaptık. Bunların patchwork (yamalı) olanlarını da üretiyoruz. Çok özel efektleri var.”
Mohamed al-Fayed Harrods’tan evi için Step halılar aldı
LONDRA’daki ünlü lüks department store Harrods’ta açtıkları shop-in-shop’un alanının büyüdüğünü belirten Cem Şengör, “Londra Kings Road’daki mağazanın da Harrods’ın da satışları çok iyi gidiyor. Krize rağmen satışlarımız iki kat arttı. Yurtdışında satışların yüzde 80’i özel sipariş. Harrods’ın sahibi Mohamed al-Fayed oradan evi için yüklüce bir alış veriş yapmış” dedi. Dubai Şeyhi el-Maktum da sarayı için Step’ten devasal büyüklüklerde halılar satın almıştı. Step’in ABD’deki satışları da ekonomik krizden etkilenmemiş. Şengör, “Biz stoksuz çalışıyoruz. Özel siparişleri 4 haftada teslim ediyoruz. Bu krize de çok uygun bir modeldi. Demokratik, ulaşılabilir lüks olarak kendimizi konumluyoruz” diye konuştu.
Salma Hayek Stepevi’ne girip kızına çarık baktı
STEPEVİ daha açılmadan ünlü Hollywood yıldızı Salma Hayek ve kızı soluğu mağazada aldı. Mağazanın vitrinde gördüğü kadife çarıkları beğenen Valentina Paloma Pinault içeriye dalarak dekorasyon amaçlı üretilmiş papuçları annesinin yardımıyla denedi. Hayek, çocuğun ayakları rahat etmeyince çarıkları almaktan vazgeçerek mağazadan ayrıldı.
Ortadoğu için boyut Asya için renk önemli
DÜNYADA halı tercihleri bölgelere göre değişiyor:
ABD’de daha büyük halılar tercih ediliyor.
Evlerin daha küçük olduğu Avrupa ve Asya’da ise küçük halılar öne çıkıyor.
Ortadoğu en büyük halıları talep ediyor. 1000 metrekare’ye yakın büyüklükte bile siparişler veriliyor.
Hindistan’da ise allı-güllü, renkli halılara ilgi yüksek.