Güncelleme Tarihi:
Paris Sorbonne Üniversitesi ve Business Management Institute (BMI) gerçekleştirdikleri işbirliğiyle, Türk yöneticilere özel, dijital çağın liderlerini geliştirmek amacıyla, “Global Dijital Liderlik – Dijital Transformasyon Liderliği Sertifika Programı”nı Nisan 2019’da başlatıyor. Eğitim programı, hali hazırda kurumlarda orta ve üst düzey yönetici pozisyonlarında çalışmakta olan iş dünyası profesyonellerini dijital çağın getirdiği hızlı değişim ortamına ve zorluklara hazırlamayı ve böylelikle kurumlarına dijital dönüşüm konusunda liderlik edebilecek yetkinliklerle donatmayı hedeflemekte.
2017 yılı başlarından beri üzerinde çok konuşulan iki kavram: Dijital Dönüşüm ve Endüstri 4.0. Her ikisi de gündemde yer ettiği, konuşulduğu kadar kurumların hayatına derinlemesine girmiş durumda değil. Türkiye’de dijital değişim henüz bütün bir resim olarak ele alınmıyor. Sorbonne Üniversitesi ile geliştirilen “Global Dijital Liderlik” programı bu büyük resmi sunarak Türk yöneticilerin bu eğitimdeki uygulamalardan örnek alarak kendi organizasyonlarına dijital transformasyonları uygulayabilmelerini sağlayabilmelerini, bununla birlikte de program sonunda yeni nesil dünyaya ayak uyduran ve global platformlarda da kabul gören dünya standartlarında Türk liderler çıkmasına ön ayak olmayı hedefliyor.
Günümüz dünyasında şirketler; değişen tüketici ve müşteri davranışları, teknolojinin ilerleme hızı ve artan dijitalleşme ile birlikte iş modellerini, organizasyon yapılarını ve iş yapış şekillerini sorguluyorlar. Dijital değişim şirketlerin; yeni ve hızla gelişen teknolojinin olanaklarını kullanarak stratejilerini, operasyonlarını ve insan kaynaklarını çığır açacak şekilde yeniden düşünmelerini gerektiriyor. Bu etkileşim içinde artık standartları takip eden değil, standartları belirleyenler olmak için değişiyorlar ve beraberinde içinde bulundukları sektörleri de değiştiriyorlar. Dijital değişimin kaçınılmaz gerekliliği sektör ayrımı olmaksızın, büyüklük ve olgunluk farkı gözetmeden kendini gösteriyor.
“Global Dijital Liderlik” programı ile bu değişimin yol haritası çizilmiş durumda. Nisan 2019’da başlayacak programın ilk ayağı İstanbul’da 2 gün sürecek olup, ikinci ayağı 5 gün boyunca Paris’te Sorbonne Üniversitesi kampüsünde geçecek. Program sadece akademik bilgi sağlamayı değil teori ve pratiği bir araya getirmeyi hedeflemekte. Program içeriğinin %40 teorik bilgi üzerine %60’ının ise bu edinilen bilgileri hayata geçirme, bunları yöneticilerin nasıl şirketlerine transforme edeceğine dair. Bu bağlamda da katılımcılar, dünyada kabul görmüş örneklerin deneyimlenebileceği uluslararası şirketlerden 2 tanesinin genel merkezine ziyaret düzenleyerek yerinde görüp sorularını yöneltme ve bilgi paylaşımı şansı bulacaklar.
Bu da dijital dönüşümün artık opsiyon değil bir ihtiyaç olduğunu gözler önüne seriyor. Dijital dönüşüm sürecini başarılı bir şekilde ilerletmek için ise temelde teknolojinin gücünü, değişimi benimseyen bir organizasyon kültürü ile bir araya getirmek gerekiyor. Bu hususta da yöneticilerin bilgi ve ilgi düzeyleri şirketler için hayati önem kazanıyor.