Hanife BAŞ
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 19, 2008 00:00
Fransa’nın en büyük tur operatörleri arasında yeralan Groupe Marmara’nın Türkiye iştiraki olan Cafe Tur, Türkiye’de yurtiçi seyahat pazarına giriyor.
Türkiye’den, Fransa’ya yapılan turlarda yüzde 60’lık pazar payına sahip olan ve geçen yıl Alman operatör TUI’ye satılan Cafe Tur, bayramdan itibaren 23 destinasyonla yurtiçi kültür turu ve resort tatiline start veriyor.
Bayram tatiliyle başlıyor
Yurtiçi turlarını tanıtmak için Sinop’da düzenlenen basın toplantısında konuşan Cafe Tur, Türkiye’nin Genel Müdürü Ali Akyüz, yurtdışında yakaladıkları ivmeyi, yurtiçinde de göstereceklerini belirterek, "Müşterilerimizden gelen taleple yurtiçine de girme kararı verdik. Bu yıl bayram tatiliyle turlarımıza başlıyoruz. İlk yıl 2 bin 500 kişiye tatil yaptırmayı hedefliyoruz. İki bayram tatilinin uzun olması sayıyı artırabilir. Her yıl yüzde 50 büyümeyi planlıyoruz" dedi. Yurtdışı turları hakkında da bilgi veren Akyüz, "Geçen yıl 25 bin kişiyi Türkiye’den yurtdışına gönderdik. Geçen yıl 9 milyon
Euro ciro yaptık. Fransa’dan, Türkiye’ye kültür turu ve deniz tatili için 170 bin turist getiriyoruz" diye konuştu. Kapadokya, Doğu Karadeniz ve GAP turlarının en çok talep görmesini beklediklerini aktaran Ali Akyüz, kişiye özel turlar düzenleyeceklerini kaydetti.
Sinop ve ElazığCafe Tur Yurtiçi Kültür Turları Müdürü Güray Ergun da, ilk kez Elazığ, Sinop konaklamalı turların Cafetur tarafından yapılacağını ifade ederek, "Mardin, Elazığ, Sinop ve Karadeniz yaylalarında konaklamalı turlar hazırladık. 23 turumuz var" dedi.