Güncelleme Tarihi:
İSTANBUL Mecidiyeköy’deki şantiyede 10 işçinin hayatını kaybettiği asansör faciası gözleri asansör sektörüne çevirdi. Şantiyeler dışında insan taşıyan asansörlerde de denetim ve güvenlik sorunları gündeme geldi. CNR Holding tarafından düzenlenen ‘Avrasya Asansör, Yürüyen Merdiven Sanayi ve Teknolojileri Fuarı’nda biraraya gelen asansör sektörü temsilcileri yaşadıklarını sorunları masaya yatırdı. Standartlara uygun üretilen, periyodik denetlenen asansörlerde düşme riski olmadığını belirten Asansör Sanayicileri Federasyonu Başkan Yusuf Atik, şantiyeler ve binalarda yer alan asansörlerin yüzde 30’unda koruma sistemi olan paraşütün olmadığını söyledi. Bu sistemin maliyetinin 600-700 lira olduğunu belirten Atik, “ Paraşüt sistemi 2 parçadan oluşur. Biri hızı ölçer diğeri de asansörün durmasını sağlar. Asansör olması gereken hızı aşarsa sistem rayı yakalar ve kabin düşmez” dedi.
ÇİN MALI TEHLİKESİ
Tüm Asansör Sanayici ve İş Adamları Derneği Başkanı Levent Akdemir, Türkiye’de 3 bin asansör firması olduğunu ve bunların 3’te 1’inin yönetmeliklere aykırı iş yaptığını söyledi. Sektördeki en büyük sorunun merdiven altı üretim, denetimsizlik ve Çin malı ürünler olarak sıralayan Akdemir, “Avrupalı firmalar kendi isimleri ile pazara soktukları ürünleri aslında Çin’de üretiyor. 0 vergi ile ülkeye giren ürünler tehlike saçıyor. İnşaat firmaları uygun maliyetli diye bu ürünleri seçiyor” dedi. Akdemir, yaklaşık 430 bin asansörün test edildiğini ve bu asansörlerin yüzde 70’inin risk altında anlamına gelen kırmızı etiket aldığını belirtti. Kore Asansör Güvenliği Derneği Başkanı Chang-Seug Kong, Kore’de yüksek binalara asansör takılmadan önce inceleme yaptıklarını söyledi.