Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’de tekne (üretim hariç), denizcilik ve su sporlarıyla ilgili pazar 1 milyar liraya dayandı. Kalamış, Kartal, Bodrum, Marmaris ve Göcek’te 5 mağazası bulunan Koç Holding bünyesindeki West Marine Genel Müdürü İlkim Sancaktaroğlu, Türkiye’de denize olan ilginin her geçen gün arttığını söyledi.
TEKNE VE BALIKÇILIK
Denizin, teknenin bir keyif işi olduğunu anlatan Sancaktaroğlu, “Hem kendi hem ailesi seviyor olacak. Yoksa bağlaması pahalı, zahmetli bir uğraş. Seviyor olmak şart. Şu anda Türkiye’de ekonomik durumuna göre çok parası olan tekne alıyor. Az parası olan şişme bot alıyor” diye konuştu. Sancaktaroğlu denize ve su sporlarına ilgiyi şöyle anlatıyor: “Yelken kursuna kayıt olanların sayısı da arttı. Ayrıca şirketlerin de yarışlara katıldıkları kurumsal tekneleri var. Türkiye’de en çok tekne ve balıkçılık gelişiyor. Kıyı balıkçılığına ilgi çok. Amatör balıkçılık yılda yüzde 50-60 büyüyor. Yelkenliye talep artıyor; motor yata göre maliyeti düşük ve spor amaçlı tercih ediliyor. Mavi turlara ilgi çok. Tekne kiralamak popülerleşiyor.”
ANADOLU’DA SU İLGİSİ
İzmir’in denizle daha barışık olduğunu belirten Sancaktaroğlu, “Bağlama kapasitesi sorunu vardı, epey yol alındı. Alaçatı’da sörf önemli değişiklik yaptı. Şehre gelen tekne sayısı arttı” dedi. Mağazada 15 bin kalem ürün sattıklarını hatırlatan Sancaktaroğlu şunları söyledi: “Denizi olmayan şehirlerden bile internet mağazamıza siparişler geliyor. Online satışların yüzde 20’si Ankara ve doğusuna. Daha çok denizcilikle ve su sporlarıyla ilgili malzeme alıyorlar. Bu göl ve nehirlerde sporun arttığını gösteriyor ki çok iyi bir gelişme. Göl bölgelerinde şişme botlara talep artıyor.”
Türk tekneleri olmasa Yunan adaları batmıştı
AVRUPA’da ekonomik krizden en çok Yunanistan’ın etkilendiğini belirten İlkim Sancaktaroğlu, Yunan teknelerinin çoğunun, kriz nedeniyle denize çıkmadığını söyledi. Sancaktaroğlu, “Türk tekneleri Yunan adalarına gidiyor. Türk tekneleri olmasa Yunan adaları batmıştı” dedi.