Oluşturulma Tarihi: Şubat 04, 2012 13:15
KOBİDER Başkanı Nurettin Özgenç, Pancar Motor'un, Asil Çelik ve General Motors örneğinde olduğu gibi kredi verilerek kurtarılması gerektiğini savundu.
Hurriyet.com.tr'nin dün gündeme getirdiği Pancar Motor ile ilgili KOBİDER Başkanı Özgenç, yaptığı yazılı bir açıklama yaptı. Özgenç açıklamasında 1956 yılında Türkiye'nin küçük motor gereksinimini karşılamak amacıyla kurulan Pancar Motor'un, iflasın eşiğine geldiğini ve mahkeme kararı ile fabrika binasının tahliye edilerek, arazisinin satılığa çıkarıldığını hatırlattı.
Pancar Motor'un dayanıklı ürünler imal etmesine rağmen, rakiplerine göre daha pahalı olmasının, Çin mallarıyla rekabet edemez hale gelmesine ve kapanmasına neden oluğunu kaydeden Özgenç, “Türkiye'nin ilk sanayi kuruluşu unvanıyla yerli motor üretiminde örnek fabrika olan Pancar Motor'un ekonomik zorluklar nedeniyle üretimini durdurması yerli sanayinin ithal ürünler karşısında çektiği güçlüğü ortaya koymaktadır” dedi.
GM'i kurtaran formül
Özgenç, General Motors'un, sağlanan kurtarma kredisiyle “dünyanın en büyük otomobil üreticisi” unvanını geri aldığını ifade ederek, şu görüşlere yer verdi:
“GM, içinde bulunduğu mali krizden kurtulmak için acil federal yardım talep ettiği eylem planında, işçi, fabrika ve marka sayısını azaltma ve yöneticilerin maaşlarında kesinti yapma sözü vermiş, hatta başkanının maaşını 1 dolara düşürmüştü. Devlet
kredi vererek Amerika'nın en köklü şirketi GM'ye destek olmuş ve kriz kurbanı olmasını önlemişti. Geçmişte ülkemizde Asil Çelik fabrikası kur garantilerinin kaldırılması sonrası zor duruma düşmüş ve devletin himayesi altına alınmıştı. Aynı şekilde Pancar Motor düştüğü çıkmazdan Asil Çelik ve General Motors örneğinde olduğu gibi kredi verilerek kurtarılmalı.”