Panasonic dünyada Türkçe de kullanacak

Güncelleme Tarihi:

Panasonic dünyada Türkçe de kullanacak
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 31, 2006 00:00

Türkiye gösterdiği hızlı büyüme ile Panasonic’in Avrupa cirosunun 10 kat artmasına katkıda bulununca, Panasonic’ten, ’Türkçe’ jesti geldi. Panasonic Marketing Europe Direktörü Dietrich Nedele, global pazar için üretilmiş bütün Panasonic ürünlerinde bundan böyle Türkçe menü de bulunacağını açıkladı.

PANASONIC Marketing Europe Direktörü Dietrich Nedele, Türk pazarındaki satış artışının, Avrupa trendlerinin çok üzerinde olduğunu belirterek, "Tüketici elektroniğinde Panasonic’in Türkiye’deki pazar payı, Akdeniz ülkelerindeki Panasonicler içinde birinci sıradadır" dedi. Tekofaks Panasonic’in 5 Eylül’de başlayacak CeBIT Bilişim Eurasia’da tanıtacağı ürünleri ilgili toplantıda konuşan Dietrich Nedele, Panasonic ve Tekefoks’ın 25 yıl önce faks makinesi ile başlayan iş ortaklığının, bütün sistem ve tüketici ürünlerinin satışı olarak genişlediğini söyledi. Nedele, Türkiye’nin, 2003 yılında Avrupa operasyonuna bağlandığını, 3.5 yıl içinde Tekofaks ile yürütülen güçlü işbirliği ve tüketici elektroniği ürünleri sayesinde cirolarının 10 katına çıktığını, bu artışın dijital ürünlere odaklanmaları sayesinde oluştuğunu anlattı.

BAŞARININ NEDENİ:

Bu başarıyı "Viera" flat panel televizyonlar ve "Lumix" adıyla sundukları dijital fotoğraf makinelerinin Türk halkı tarafından beğenilmesine borçlu olduklarını ifade eden Nedele, şunları kaydetti: "Türk pazarındaki satış artışı, Avrupa trendlerinin çok üzerindedir. Tüketici elektroniğinde Panasonic’in Türkiye’deki pazar payı, Akdeniz ülkelerindeki Panasonicler içinde birinci sıradadır. 25 yıl sonra bile Türkiye’de gelişebileceğimiz daha ek çok alan olduğuna inanıyoruz ve atmak olduğumuz adımlarla Türk tüketicilerinin isteklerini daha yakından karşılayabilmeyi planlıyoruz. Global pazar için üretilmiş bütün ürünlerimizde Türkçe ekran menüsü bulunacaktır."

TÜRKİYE İÇİN HEDEF:

Dietrich Nedele, Tekofaks ile 2007 yılı sonuna kadar hedeflerinin 100 milyon Avro ciroya ulaşmak olduğunu belirterek, bu hedefin Türkiye’deki tahmini yüzde 10 pazar payı ile aynı doğrultuda bulunduğunu ifade etti. Nedele, Panasonic’in Avrupa’da 1 milyon 100 bin adet plazma TV satmayı ve yüzde 40 pazar payı hedeflediğini dile getirerek, Türkiye için hedeflerinin önümüzdeki yıl 50 bin adet düz ekran satmak olduğunu bildirdi. Panasonic’in Avrupa dijital fotoğraf makineleri pazarında 2 yıl sonra yüzde 10 pazar payına ulaşma hedefi bulunduğunu da kaydeden Nedele, Türkiye’nin kamera için en hızlı büyüyen pazar olduğunu, Panasonic’in Avrupa’daki en büyük ikinci dijital video kamerası üreticisi konumunda bulunduğunu ve önümüzdeki yıl Türkiye’de 50 bin adet satmayı hedeflediklerini anlattı.

YÜZDE 60 HEDEFİ:

Panasonic AVC Networks Görsel Ürünler Global Pazarlama Genel Müdürü Kazunori Shimizu da, dünyada düz ekran TV talebinin arttığını ve 2010 yılında düz ekran TV talebinin yüzde 60 olacağını söyledi. Shimizu, büyük ekranda tercihin plazmadan yana olması gerektiğini belirterek, "Bu yıl plazmada hedefimiz, global satış adedimizi 4 milyona çıkarmaktır. Temmuz 2007’de açacağımız fabrika ile üretim kapasitemiz yıllık 9.6 milyon adete ulaşacak" dedi. Panasonic’in, LCD pazarının hızla arttığı 26-32 inch bölümünde yüzde 20 pazar payına ulaşma kararlılığında olduğunu belirten Shimizu, plazma pazarında ise hedeflerinin her ülkede yüzde 40’ın üzerinde pazar payı elde etmek olduğunu söyledi.

Türkiye, Almanya’nın en büyük TV tedarikçisi

ALMANYA’ya en fazla Türkiye’den televizyon ithal edildiği bildirildi. Wiesbaden kentinde bulunan Federal İstatistik Dairesi tarafından yapılan açıklamada, Almanya’ya 2006 yılının ilk 6 ayında ithal edilen toplam 3,4 milyon televizyondan 1,5 milyonunun Türkiye’den geldiği belirtildi. Berlin’de 1-6 Eylül günleri arasında düzenlenecek olan ve Türk şirketlerinin de katılacağı Uluslararası Elektronik Fuarı (IFA) nedeniyle yapılan açıklamada, Türkiye’den sonra en fazla televizyonun Polonya ve Çin Halk Cumhuriyeti’nden ithal edildiği kaydedildi. Almanya’da üretilen televizyonlardan ise aynı dönem içinde 900 bin adet ihraç edildiği, alıcı ülkelerin başında İtalya, İspanya ve Avusturya’nın geldiği ifade edildi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!