Güncelleme Tarihi:
Volvo'nun SUV segmentindeki üç modelinin en ufağı olan XC60'ı geçen hafta kullanma imkanı buldum. Bu arada bakmayın en ufak dediğime, aracın boyu 4.6 metre, genişliği de 2.1 metre. Ağırlık derseniz 2 tona yaklaşıyor.
Ä°ÅŸte Volvo XC 60Â / Foto-Galeri
TASARIM ÇOK ETKİLEYİCİ
Volvo XC60 tasarım olarak kesinlikle çok etkileyici bir araç. Bence tüm Volvo'lar arasında en güzeli. Dış görünümde birçok farklı duyguyu bir arada hissedebiliyorsunuz. Mesela bir bayan gözüyle araç son derece zarif iken, spor araba sevenler aracı kaslı bulabilir. Bir işadamı için şık bir araç iken bir başkası için çekici gelebilir.
Aracı yanlamasına ortadan ikiye ayırın, alt tarafta tamamen kaslı ve güçlü bir yapı var. Üst taraf ise çok daha yumuşak ve sportif. Tüm bu farklı detaylar birleşince ortaya güzel bir görüntü çıkıyor. Zaten Volvocular da bu aracı tanımlarken 'karşıtlıklarla dolu bir otomobil' ifadesini kullanıyor. Bence de son derece doğru yere oturan bir ifade.
AHŞAP KAPLAMAYI ÇOK BEĞENDİM
Volvo XC60'ın iç tasarımda en dikkat çeken özellik ferahlık ve şıklık. Kaliteli işçilik hemen kendini belli ediyor. Birinci sınıf dersek herhalde abartmış olmayız. Ayrıca aracın içinde tüm yolcuların çok rahat bir şekilde yolculuk yapmasına imkan veren diz mesafeleri ve genişlik var.
Â
Benim kullandığım araçta tercih edilen ahşap kaplama çok başarılı. Aracı zaten kaliteli olan iç tasarımını daha görünür hale getiriyor. Direksiyondaki ahşap kaplama da benzer bir etki yapıyor. Görüntünün yanında ahşap kaplamanın aracı kullanırken verdiği his güzel. Deri veya plastik kaplamaya göre eliniz çok daha rahat ediyor.
ÅžERÄ°TTE KAYARSANIZ UYARIYOR
Araçta sürücü ve yan koltuk manuel bir şekilde değil, koltukların yanında bulunan düğmelerle hareket ettiriliyor. Tek bir düğme ile koltuğu ileri geri veya aşağı yukarı oynatabiliyorsunuz. Bu arada koltuklarda kullanılan iki renkli deri tasarım da çok etkileyici.
Volvo XC 60'da dikkat çeken bazı detaylar var. Bunlardan bir tanesi kör nokta bilgi ışığı. SaÄŸ ve sol köşelerde bulunan bu ışık, yanınıza bir araç geldiÄŸinde yanıp sizi uyarıyor. Böylece ÅŸerit deÄŸiÅŸtirirken daha rahat hareket edebiliyorsunuz. Benzer ÅŸekilde ÅŸerit içinde biraz fazla saÄŸa veya sola gittiÄŸinizde hemen bir uyarı sesi geliyor. O da sinyal uyarı sistemi. Böyle araç sizin hata yapma ihtimalinizi azaltıyor. Â
KONSOL ÇOK KARIŞIK
Araçta kullanılan müzik sistemi için denilecek bir şey yok. Ses kusursuz. Ayrıca ses dağılımını sürücü koltuğunu, ön koltukları veya arka koltukları hedefleyecek biçimde üç ayrı şekilde ayarlayabiliyorsunuz.
Â
İç tasarımda bir eleştirim konsoldaki düğme yoğunluğuna. Radyo ve CD çalar ile ilgili düğmelerle aracın diğer fonksiyonlarına ait kumanda elemanlarının aynı yerde kullanılması kafa karışıklığı yaratıyor. Hatta ilk oturuşta insanı ürkütüyor. İkisinin birbirinden ayrılması kullanım kolaylığı açısından daha iyi olabilirdi.
Bir eleÅŸtiri de arkası boÅŸ duran orta konsola. Görüntü olarak rahatsız edici ve hiçbir fonksiyonu yok. Aracın tasarımından çok ayrı bir ÅŸekilde duruyor.Â
ÇOCUKLAR İÇİN İYİ
Çocuğu olanlar bilir, bazen araba ile yolculuklar kabusa dönüşebilir. Çünkü çocuklar sizin yolda giderken aldığınız keyfi almadığı gibi yolculuk süresi uzadıkça da sıkılır. Ancak XC60'da kafalıkların arkasında yer alan ekranlar bu problemi çözüyor. Koyuyorsunuz bir çizgi film, iki tane de yedek alıyorsunuz, herkes mutlu...
MOTORUN GÜCÜ ARTIRILDI
Volvo XC 60'da kullanılan 2.4 litre 5 silindirli dizel motora yönelik en önemli eleştirilerden biri performansıydı. Önceki motorun ürettiği 185 beygir güç, bu 2 tonluk araç için zaman zaman istenilen performansı vermiyordu. Ancak yenilenen motor artık 185 beygir yerine 205 beygir güç üretiyor ve bu durum performansa da eşanlı bir şekilde yansıyor.
XC60 Crossover sınıfında olmasına karşın kuvvetli bir otomobil kadar hatta bazen daha da iyi performans gösteriyor. Aslında bu durum, benzer sınıftaki araçların genel özelliği olmaya başladı. Görüntüye bakıyorsunuz araç cip, ancak performansı spor araba gibi. Otomotiv endüstrisi crossover sınıfında bu ikisini harika bir şekilde harmanlamayı başardı.
GÜCÜ HİSSEDİN AMA FAZLA ZORLAMAYIN
Volvo XC 60, 2.4 litre 205 beygir gücündeki motoru sürüş sırasında size çok net bir şekilde hissettiriyor. Gaza bastığınızda karşılığını aynı şekilde alıyorsunuz. Aslında arabada bu gücü hissediyor olmak bazen sürüş sırasında gereksiz zorlamalara da neden olabiliyor. Ama bu tamamen bana ait bir özellik. Gücü dengeli kullanmak en iyisi...
Bu arada 0-100 km hızlanması sadece 8.9 saniye. Bahsettiğiniz araç bir crossover ise gayet iyi.
Aracın yol tutuşu da son derece başarılı. Tekerlekler yola zamkla tutturulmuş gibi. Volvo'nun en önemli özelliği olan güvenlik hissini virajlarda da tadabiliyorsunuz.
YÖN İŞARETLERİ NİYE VAR?
Yol tutuş demişken dar manevralarda görüş konusunda biraz problem yaşadığımız da söyleyelim. Sağa ve sola dönüşlerde görüş açınızı biraz kaybediyorsunuz.
Bu arada seyir halindeyken dikiz aynasında doğu, batı, kuzey gibi ne yöne doğru gittiğinizi gösteren işaretler çıkıyor. Bunlar ne kadar gerekli bilmiyorum. Onun yerine bir geri görüş kamerası ile park ederken dikiz aynasında aracın arkasını izlemek daha kullanışlı olurdu.
YAKIT TÃœKETÄ°MÄ°
Volvo'nun devasa motoru ve büyük hacminin tükettiği yakıt son derece tatmin edici. Fazla zorlamazsanız yakıt canınızı acıtmaz. Gerçi bu parayı verip aracı alanlar için yakıt tüketimi ne kadar önemlidir onu da pek kestiremiyorum.
Aracın benim kullandığım dizel versiyonu 100 km'de 7.5 litre mazot tüketiyor. Emsallerine bakıldığında gayet makul bir tüketim.Â
Â
RAKÄ°PLER KÄ°M?
Volvo XC60'ın Türkiye'deki en büyük rakipleri Audi Q5 ve BMW X3. Audi Q5'in 2.0 litre benzinli versiyonu 58 bin 500 eurodan başlayan fiyatlarla satılıyor. BMW X3'ün başlangıç fiyatı da 55 bin 600 euro.
Â
SON SÖZ
Aslında Volvo XC60 için yazacak çok şey var ama yukarıdaki kadar kısaltabildim. Volvo deyince insanların aklına gelen en önemli özellik olan güvenlik XC 60'da kusursuz bir şekilde var. Ayrıca tasarım çok çekici. Herkes tasarımda kendinden birşeyler bulabilir. Gücü 205 beygire çıkartılan motorun performansı ve yakıt tüketimi etkileyici. Fren sistemi de son derece başarılı. Yol tutuş konusunda da diyecek fazla birşey kalmıyor. Fiyatı kendi segmentine göre açıkça yüksek. Ancak yarıştığı araçlara göre ciddi üstünlükleri de dikkat çekiyor. İç tasarımın etkileyici olduğu muhakkak. Fakat arkası boş duran orta konsol ve tüm kumanda elemanlarının aynı yere toplanması karmaşa yaratıyor. Kör nokta ve şerit ihlali uyarı sinyalleri bence çok kullanışlı.