Oluşturulma Tarihi: Haziran 23, 2006 00:00
Geçtiğimiz yıl Ekim ayında Gillette’le birleşmelerinin ardından cirolarında yüzde 30’luk büyüme hedeflediklerini söyleyen Procter & Gamble (P&G) Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölge Başkan Yardımcısı ve Türkiye Genel Müdürü Saffet Karpat, "Bu yıl Ekim ayına kadar birleşmeyle ilgili hazırlıklarımız tamamlanmış olacak. Satışlara ve pazar koşullarına bağlı olarak Gillette ürünlerinin üretimini Türkiye’ye kaydırmayı da düşünebiliriz" dedi.
500’DEN FAZLA ÜRÜN: Türkiye’de her dakika 500’den fazla P&G ürününün satın alındığını belirten Karpat,"Gebze Organize Sanayi Bölgesi’nde 79 bin 360 metrekare alan üzerinde kurulu 38 bin 500 metrekare kapalı alanda üretim yapıyoruz. Günde 1000 ton toz deterjan, 5 milyon adet çocuk bezi ve 5 milyon adet hijyenik ped üretimi gerçekleştiriyoruz" dedi.
300 MİLYON DOLAR YATIRIM: Türkiye’de bugüne kadar toplam 300 milyon dolar yatırım yaptıklarını söyleyen Karpat, bebek bezi üretiminin yüzde 60’ını, hijyenik ped üretiminin yüzde 30’unu ve toz deterjan üretiminin de yüzde 20’sini ihraç ettiklerine dikkat çekti. P&G’nin ana kategori ve uzmanlık alanlarındaki büyümesini sürdüreceğini vurgulayan Karpat bu büyümeyi gelişmekte olan ülkelere de kaydırmayı hedeflediklerini söyledi. Karpat lider oldukları kumaş, ev bakım ürünleri, bebek bezi, hijyenik ped ve ağız diş sağlığı sektörlerine de yenilikler getirerek büyümelerini sürdüreceklerine dikkat çekti. Amaçlarının dünya tüketicilerinin hayatlarını iyileştirecek yüksek kalite ve değerde markalı ürünler üretmek olduğunu belirten Saffet Karpat "Türkiye’de her saniyede 5 bebek Prima ile bezleniyor, saatte 40 bin adet orkid kullanılıyor, günde 60 bin kişi P&G şampuanları ile saçlarını yıkıyor, saatte 10 ton çamaşır P&G deterjanlarıyla yıkanıyor. Buna karşılık P&G Türkiye’de 460 kişiye doğrudan, 3 bin kişiye de dolaylı olarak isdtidham sağlıyor" dedi.