P&G, 57 milyar dolara Gillette'i alacak

Güncelleme Tarihi:

P&G, 57 milyar dolara Gillettei alacak
Oluşturulma Tarihi: Ocak 29, 2005 01:44

Temizlik ve kişisel bakım ürünlerinde 300'e yakın markayı pazarlayan P&G, 57 milyar dolara Gillette'i alarak dünyanın en büyüm tüketim ürünleri şirketi oluyor. Kadın bakım ürünlerinde yoğunlaşan P&G, Gillette'le cirosunu 60 milyar dolara çıkarmayı ve erkek bakım ürünlerinde güçlenmeyi hedefliyor.

TEMİZLİK ve kişisel bakım ürünleri devi Procter and Gamble (P&G) 57 milyar dolarlık bir anlaşmayla traş ürünlerinde dünyanın bir numaralı şirketi Gillette'i satın alacağını açıklandı. Satın almanın tamamlanmasıyla birlikte 60 milyar dolarlık bir ciroya sahip dünyanın en büyük tüketim ürünleri şirketi oluşacak. P&G, Gillette'i alarak kadın bakım ürünlerindeki hakimiyetini erkek ürünlerinde de yakalamış olacak.

18-20 MİLYAR DOLAR:

Anlaşmanın detaylarına ilişkin iki şirketin yöneticileri tarafından yapılan ortak açıklamada, nakit ödemenin söz konusu olmadığı dile getirilirken, Gillette hissedarlarının sahip oldukları hisse başına P&G'nin 0.975 ortak hissesini alacakları belirtildi. P&G'nin de gelecek 12-18 aylık dönemde yaklaşık 18-20 milyar dolar ödeyerek bu hisseleri geri satın alacağı ifade edildi. 2005 yılının sonbaharında satın alma işlemlerinin tamamlanmasının öngörüldüğü kaydedilirken, yönetim kadrosunun değişmeyeceği, Gillette'in CEO'su James Kilts'in de yeni şirketin Yönetim Kurulu'nda Başkan Yardımcısı olarak görev alacağı bildirildi.

6 BİN KİŞİ İŞTEN ATILACAK:

Anlaşmayla her birinin yıllık satışı 1 milyar doları aşan 21 dev marka aynı şirket bünyesinde toplanacak, satın almayla birlikte 16'sı P&G, 5'i ise Gillette bünyesinde olan bu markaların satışları daha da artacak. Birleşmeyle birlikte 14-16 milyar dolarlık tasarruf hedeflenirken, toplam işgücünün yaklaşık yüzde 4'ünü oluşturan 6 bin kişinin işine son verilecek.

UNILEVER'İ GERİDE BIRAKACAK:

P&G, anlaşmayla birlikte Unilever'i geride bırakarak dünyanın en büyük tüketim ürünleri şirketi haline gelecek. P&G'nin Yönetim Kurulu Başkanı AG Lafley, hem P&G'nin hem de Gillette'in sektörlerinde pazar lideri olduğunu hatırlatarak, "Bu satın alma eşsiz bir fırsattır. Gillette ve P&G benzer yönetim anlayışlarına sahip; marka yönetimi, yenilik ve pazara giriş kapasiteleri anlamında da güçlü olduğu noktalarla birbirlerini tamamlayacaklar" dedi.

RÜYA GİBİ ANLAŞMA:

Gillette'in hisselerinin yüzde 9'una sahip olan ve dünyanın en zengin yatırımcılarından Warren Buffett, anlaşmayla birlikte dünyanın en büyük şirketlerinden birinin oluşacağına işaret ederek, "Bu rüya gibi anlaşmadır. Sonuçtan son derece memnunum" diye konuştu. Servetinin büyük kısmını 'kolay anlaşılan ürünlere' yaptığı yatırımlardan elde eden Buffett, sahip olduğu 96 milyon adet Gillette hissesinin dışında, yeni şirketten de hisse almayı planlıyor.

P&G, Gillette'i alarak Türkiye'de de büyüyecek

P&G
'den yapılan açıklamada, Gillette ürünleriyle özellikle gelişmekte olan ülkelerde hızlı büyümeyi hedefledikleri belirtilerek, hedef pazarları arasında Türkiye'nin de olduğu ifade edildi. Hızlı büyümenin hedeflendiği diğer ülkeler ise, Çin, Rusya ve Meksika olarak sıralandı. Anlaşmanın, marka portföyünü sağlamlaştırarak satışlarda büyüme sağlayacağı dile getirilirken, bu nedenle hedeflenen yıllık büyüme hızının yüzde 4 ila 6'dan yüzde 5 ila 7'ye yükseltildiği bildirildi. P&G Türkiye Genel Müdürü Saffet Karpat, güçlü markaları ve sağlıklı büyüme ivmesiyle hızlı tüketim ürünleri alanında dünyanın en iyi şirketlerinden ikisinin birleşmesinin doğru yönde atılmış önemli bir adım olduğunu belirtti.

Her gün 2 milyar kez P&G ürünü kullanılıyor

1837
yılında William Procter ve James Gamble tarafından ABD'nin Ohio eyaletinde mum ve sabun üretmek üzere kurulan P&G, bugün 160 ülkede toplam 300 marka pazarlıyor. 2004 yılı cirosu 51.4 milyar doları aşan P&G'nin ürünleri tüketiciler tarafından her gün yaklaşık 30 milyon kez seçiliyor. Dünyanın her yerinde her gün 2 milyar kez P&G ürünleri kullanılıyor. Tüm dünyada yaklaşık 110 bin çalışanı bulunan ABD'li şirket, gelecek 10 yılda ürün hacmini ikiye katlamayı hedefliyor.

Gillette'in piyasa değeri 54 milyar dolar

TRAŞ
ve traş sonrası bakım ürünleri pazarında dünya lideri olan Gillette, özellikle erkeklere yönelik dayanıklı tüketim ürünleriyle öne çıkmasının yanısıra, Duracell markalı piller, Oral-B markalı diş fırçaları ve Braun markalı elektronik ürünleri de bünyesinde barındırıyor. 1901 yılında Boston'da kurulan şirketin şu anki piyasa değerinin 54 milyar dolar olduğu bildiriliyor. 14 ülkede 31 fabrikası bulunan Gillette'in, dünya çapında yaklaşık 30 bin çalışana istihdam sağlıyor. Gillette Türkiye'deki faaliyetlerine ise 1989 yılında başlamıştı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!