OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 05, 2004 00:00
Maliye Bakanı Kemal Unakıtan, Bagfaş'ın yeni fabrikasının açılış töreninde özelleştirme karşıtlarına beddua etti. Unakıtan, "Devletten sanayici ve tüccar olmaz. Artık özelleştirme için laf edenin dili tutulsun. Kim ne derse dersin özelleştirmeye devam edeceğiz" dedi.MALİYE Bakanı Kemal Unakıtan, "Devletten sanayici ve tüccar olmaz. Artık özelleştirme için laf edenin dili tutulsun. Kim ne derse dersin özelleştirmeye devam edeceğiz" dedi. Bandırma Gübre Fabrikaları A.Ş.'nin (Bagfaş) 46 trilyonluk yatırımla yenilenen sülfirik asit tesislerinin açılış törenine katılan Unakıtan, 3 ayda tamamlanan yatırımla; yılda 550 bin ton konsantre sülfirik asit kapasitesine ulaşıldığını belirtti. Unakıtan şöyle devam etti: "34 sene önce burada bu tesisleri kuran Recep Gençer'e takdirlerimi sunuyorum. Böyle bir işi devlet bu maliyetlerle asla yapamazdı. Devletin yapması gereken başka bir şeydir. 2 sene önce tesisler kapanma tehlikesiyle karşı karşıyayken artık özel sektör Bagfaş'ta olduğu gibi 5-10 sene vadeli dış
kredi bulabiliyor. Devletten sanayici ve tüccar olmaz. Devlet uygun ortamı hazırlar. Bu nedenle artık özelleştirme için laf edenin dili tutulsun. Kim ne derse dersin özelleştirmeye devam edeceğiz. Bu sene 1 milyar doları bulduk."CHP'NİN MUHALEFETİKemal Unakıtan, özelleştirme çalışmaları sırasında karşılaştığı CHP muhalefetini de şöyle eleştirdi: "Antalya'da metalurji tesislerini sattık. Hemen 'ona buna peşkeş çektiniz' dediler. Sattığımız tesiste sadece 2003'te 13 trilyon lira zarar edildi. Şimdiye kadar 25 milyon
dolar gömülmüş. CHP'liler ortaya çıktı ve tesisi 'Aksu Madencilik aldı, bu ÅŸirket Abdulkadir Aksu'nun yakını' dediler. Aksu Madencilik, Kayseri kökenli ve Abdülkadir Aksu ile hiçbir ilgisi yok. Bu sefer de aynı CHP'liler 'Abdullah Gül'ün yakına sattınız' diye konuÅŸtular. CHP artık karşımıza ciddi muhalefetle çıksın. Çünkü kim ne derse desin biz özelleÅŸtirmeye devam edeceÄŸiz."Cari açık konusuna da deÄŸinen Unakıta, bu konuda ÅŸunları söyledi: "Geçen seneyle bu seneyi kıyaslarsan 5 milyar dolarlık makina ithalatı fazlalığı var. Bu ithalat niye yapılmış? Elbette yeni yatırım ve üretim yapmak için yapılmış. Bunda kötü olan ne var? Bilakis; bu 2005'te de büyüyeceÄŸimizin göstergesidir. 2 milyar dolarda petrol fiyatlarından kaynaklanan maliyet var. 3.5 milyar dolar otomobile gidiyor. Çünkü; ertelenmiÅŸ talep var. Millet kendine geliyor. Türkiye cumhuriyet tarihinde ilk defa 4 bin dolar milli geliri görecek. Türkiye cari açıktan artık sıkıntıya girmez. Bu konuda hiç kimsenin şüphesi olmasın." BagfaÅŸ hem asit hem enerji üretecekBANDIRMA Gübre Fabrikaları A.Åž. (BagfaÅŸ) 46 trilyonluk yatırımla sülfirik asit tesislerini yeniledi. 3 ayda tamamlanan yatırımla; yılda en az 550 bin ton konsantre sülfirik asit kapasitesine ulaşılması hedefleniyor. Tesiste 62 milyon kilowat saat enerji üretimi de planlanıyor. BagfaÅŸ Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Yahya Kemal Gençer, BagfaÅŸ'ın Türkiye'nin gübre ihtiyacının yüzde 20'sini karşıladığını söyleyerek "Dünya asit sanayiinin de tek tesiste en büyük kapasitesine sahibiz" dedi. Türkiye'nin kükürtten sülfirik asit üreten ilk ve tek tesisi olduklarını belirten Gençer, kompleksin büyük miktarlı enerji kazanımına da dikkaç çekerek, "Modern teknolojimizle yan ürün olarak 61 milyon 220 bin kilowatsaat enerji kazanıp tüm tesisin enerji ihtiyacını karşılayacağız" diye konuÅŸtu.Zorlu: Ä°halede hata yok TüpraÅŸ'ın yolu açılırZORLU Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ahmet Nazif Zorlu, ‘Türkiye'nin ancak gerekli özelleÅŸtirmeleri yaparak bir yere gelebileceÄŸini’ söyledi Zorlu, Türk-Rus Ä°ÅŸ Konseyi tarafından düzenlenen ‘Tataristan Ekonomi Günleri’nde, ihalesi Zorlu Enerji ve Tatneft ortak giriÅŸimi tarafından kazanılan, ancak yargı tarafından yürütmesi durdurulan Tüpraş’a iliÅŸkin sorularını yanıtladı. Ä°halede bir hata olmadığını ve özelleÅŸtirmenin tamamlanması gerektiÄŸini savunan Zorlu, özelleÅŸtirmelerin önemine deÄŸinerek ÅŸunları söyledi: ‘Bugün devletin özelleÅŸtirmeden elde edeceÄŸi menfaat, yılda 350 ile 400 milyon dolardır. Bu 350-400 milyon dolarla, devlet kaç tane okul yapar? Kaç tane hastane yapar? Yol ne kadar yapar? Manisa-Ä°zmir arasında 18 kilometrelik yolu 10 yıldır neden bitiremedik? Bu soruyu kendi kendimize soralım.’Â
button