Güncelleme Tarihi:
Özel Markalı Ãœrünler Tedarikçileri DerneÄŸi (PLAT) Kurucu BaÅŸkanı Mehmet BaÅŸer, fuarın açılışında yaptığı konuÅŸmada, perakendecilerin kaliteli ürünleri tüketiciye daha cazip fiyatlarla hazırlattıklarını ve özel markalı ürünlerin perakende sektöründe gittikçe büyüyen bir pazar oluÅŸturduÄŸunu söyledi.Â
Özel markalı ürünlerin tüketiciye en az yüzde 20-25 oranında fiyat avantajı sağladığını bildiren Başer, Türkiye'de bu ürünlerin perakende sektöründe yüzde 5 gibi çok küçük bir pay almasına karşın, İngiltere'de ürün gruplarına göre değişmekle birlikte bu payın yüzde 88'lere kadar çıktığına dikkat çekti.
Â
Başer, özel markalı ürünler sektörünün büyük bir gelişme potansiyeline sahip olduğunu belirterek, şunları kaydetti:
''Önümüzdeki 5 yıl içinde sadece Doğu Avrupa ve Rusya bölgesinde perakendecilerin yapacağı yatırımların tutarı, 15-20 milyar dolar seviyesinde. Bu her bir yeni mağazanın özel markalı ürünlere ihtiyaç duyacağı anlamına geliyor.
Ama bu ürünleri onların istediği uluslararası standartlarda üretip ve dünya ile rekabet edecek fiyatlarla verilebilirse başarılı olunacak. Türk üreticilerinin, Türkiye'nin yanı sıra özellikle Doğu Avrupa, Rusya, Ortadoğu pazarlarını hedeflemeleri lazım.''
Mehmet Başar, Türkiye'de özel markaları ürünlerin, perakende sektöründe yüzde 20-25 gibi bir pay alacağını söyledi.
Fuarın Proje Koordinatörü Gökhan Kara da, ABD'de süper market ve mağazalarda satılan her 5 üründen birinin özel markalı ürünlerden oluştuğunu, bu ürünlerin yıllık satışının İtalya'da 19.5, İspanya'da 21.7, Almanya'da 71.5 milyar dolara ulaştığını bildirdi.
Türkiye'nin özel markalı ürünlerle yakın bir zamanda tanıştığını ifade eden Kara, ''Türkiye'de bu yıl 1.4 milyar dolarlık özel markalı ürün satılması öngörülüyor'' dedi.   Â
FUARA 186 FÄ°RMA KATILIYOR
Â
Türkiye'de ilk kez düzenlenen Uluslararası Özel Markalı Ürünler Fuarı'na, Türkiye'nin yanı sıra Almanya ve Yunanistan'dan gıda, temizlik, kozmetik, kağıt, plastik, tekstil, ayakkabı, çanta, kırtasiye, mutfak eşyası ve ambalaj sektöründen 186 firma katılıyor.
Katılımcı üretici firmalar, ABD, Avrupa, Ortadoğu, Rusya ve Balkan ülkelerinden gelen perakende sektörünün temsilcileri ile de iş görüşme olanağı bulacak.
Fuar, 21 Nisan Pazar gününe kadar açık kalacak.                                Â