Güncelleme Tarihi:
Ferrari CEO'su Luca Cordero di Montezemolo, Avrupa'daki ekonomik belirsizliÄŸin devam etmesine raÄŸmen ÅŸirketin kârlılığını devam ettirmesini beklediklerini ve artan satış rakamlarına raÄŸmen yıllık üretim adedini 7 bin aracın altına çekmek istediklerini söyledi.Â
Montezemolo dün düzenlenen basın toplantısında, " 'Bu karar sizin rakiplerinize avantaj yaratacak' diye görüş paylaşanlara karşı duruşumdaki gücü ise şirketin kurucusu Enzo Ferrari'nin iş yapış modelini örnek alarak tercih ettim. O, geleceğe dönük öngörüsünü bu şirketin marka değerini artırmak için kullanırdı." dedi.
Üretim adedinin düşürülmesine yönelik kararın alınmasında Ferrari'nin ikinci el satış fiyatlarındaki olası bir düşüşü engelleme hedefi de etkili oldu. Ferrari'nin baz modeli olan California serisinin İtalya'daki satış fiyatı 185 bin Euro'dan başlarken en üst versiyonu olan 12 silindirli F12 modeli ise 275 bin Euro'ya vitrine konuluyor.
2012 yılında 7 bin 318 araç satışı gerçekleştiren Ferrari, bu anlamda çatı şirketi olan Fiat'a da önemli katkı sağladı. Ferrari, bu yılın ilk çeyreğinde bin 798 araç satışıyla vergi öncesinde 80 milyon euro kâr elde etti. Aynı dönemde Fiat ise yaklaşık 1 milyon adet araç satışıyla ancak 603 milyon euro kâr edebildi.
Kendi segmentinde Porsche ve Jaguar gibi markalarla rekabet halinde olan Ferrari, benzer nedenlerden dolayı 2003 yılında da üretimini kısmıştı.