Güncelleme Tarihi:
1- İyi fikirden emin olun: İyi girişim fikri önemli bir müşteri ihtiyacına yenilikçi çözüm önerir. Yani, girişim fikri iki temel bileşenden oluşur. Önemli bir ihtiyaç ve yenilikçi çözüm. Önemli ihtiyaçlar çok sıklıkla karşılaşılan ve büyük maddi ve gayrimaddi zararlara neden olan problemleri ifade eder. Diğer taraftan ihtiyacı karşılayacak çözümlerini değerlendirmeleri gerekir. Çözüm yenilikçi, uygulanabilir ve kolaylıkla ölçeklenebilir ise fikir çözüm açısından da güçlüdür.
2- Doğrulamaya çaba harcayın: Fikrinize vaktinizi ve naktinizi koymadan önce bazı doğrulama süreçlerinden geçirmeniz gerekir. Bu süreçte müşteriye aslında bir şey satmadan yaklaşmak gerekir. Müşterinin önemli ihtiyaçlarının ne olduğunu, sizin aklınızdaki karşılanması gereken ihtiyacın müşteri için önemli olup olmadığını, aklınızdaki ihtiyacı karşılaşmak için müşterinin hangi mevcut çözümleri kullandığını çok iyin anlamanız gerekir.
3- Girişiminiz ne zaman başarılıdır: Yüz kızartıcı başarısızlık veya başarıyla sonuçlanmadığı sürece girişim hikayeniz başarılıdır. 2001’de internet girişimlerinin ABD’de yarattığı krizden sonra yüz kızartıcı başarısızlık kavramı bir girişimin başarısını genel olarak tanımlamak için çok kullanılmaya başlandı. Yüz kızartıcı başarısızlık durumu bir girişimin pazarı olmayan bir fikre yüksek miktarda yatırım aldıktan sonra iflas ederek yatırılan parayı batırması olarak tanımlanır. Fikri ölçeklemeye başlamadan önce doğrulamak yüz kızartıcı başarısızlık riskini azaltmak açısından önemlidir.
4- Doğuştan global hedef: Uzun yıllar Hollanda’da akademik çalışmalarım için kaldım. Bu sürede oradaki girişimlere doğuştan global olmaları gerektiği şeklinde çok sık tavsiye verildiğini gördüm. Doğuştan global girişimler işin en başından hedef pazarını kendi ülkesi dahil diğer ülkeler ve nihayetinde bütün dünya olarak tanımlayan girişimlerdir. Türkiye’deki girişimlere baktığımda özellikle en başarılılarının doğuştan global olduğunu gözlemliyorum.
5- Uygulamada mükemmellik: Doğru fikir ve doğru iş modeli gerekli olsa da başarıyı garantilemiyorlar Fikrin hayata geçirilmesindeki dinamiklerin yönetilmesi de çok önemli bir faktör. Bu aşamada girişimcinin stratejik olarak ilerlemesi, odağını kaybetmemesi ve naktini iyi yönetmesi gerekiyor. Katma değeri yüksek müşteriyi en baştan iyi görüp onla beraber ivme kazanmak finansal açıdan riskleri azaltacaktır.