Güncelleme Tarihi:
Koronavirüs sürecinde kapatılan birçok işletme tedbirlerini alarak yeniden çalışmaya başladı. Ancak daha açılmayan ve açılmayı bekleyen bazı işkolları bulunuyor. Bunlardan biri de oyun ve eğlence alanları. Daha çok çocukların ve ailelerin ziyaret ettiği bu alanların büyük bir kısmı henüz açılabilmiş değil. Özellikle AVM gibi kapalı alanlarda hizmet veren çocuk oyun alanlarının ne zaman açılacağı belli olmasa da, sektör temsilcileri dış mekânlarda bulunan lunaparkların devreye girmesini beklediklerini ifade ediyor.
DIŞ MEKANLAR AÇILSIN
Bu kapsamda hem iç hem de dış mekânlar için yeni tavsiye kararları aldıklarını belirten Tüm Eğlence, Park, Etkinlik ve Atraksiyon Derneği Başkanı Mustafa Mertcan, “Pandemi sürecinde eğlence sektörü direkt etkilendi. 16 Mart’ta AVM’lerin kapanmasıyla, biz de işletmelerin kapanması için bakanlıktan talepte bulunmuştu ve resmi olarak kapandığımızı bildirdi. 1 Haziran itibarıyla ise bowling salonları ve ip parkurları açıldı. İç mekanlardaki oyun alanlarının açılması için biz de bekleme kararındayız. Ancak dış mekân için tamamen hazırız. ” dedi.
‘AVM’LER İÇİN ÖNEMLİYİZ’
AVM’lerde bulunan oyun-eğlence alanlarının son durumu hakkında da bilgi veren Mustafa Mertcan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Özellikle AVM içerisinde bulunan bu alanların geleceği sektör tarafından da endişe konusu haline geldi. Ülke ve sektör olarak zorlu bir süreçten geçiyoruz. Biz de bu noktada AVM’ler ile bu zorlu süreci atlatacağımız güne kadar çocuk oyun ve eğlence alanları için ciro kirası uygulamasına geçilmesi talebimizi ilettik. Eğlence alanları insanları AVM’lere yakınlaştırıyor. Bizler AVM’ler için çok önemliyiz. Aile ve çocuk eğlence alanları AVM’ler için bir çekicilik unsuru. Bu yüzden oralarda da faaliyete devam ediyor olmamız önemli.”
OYUN-EĞLENCE ALANLARI İÇİN ALINAN TAVSİYE KARARLARI
4 milyar TL: Oyun-eğlence alanlarının Türkiye’deki yıllık cirosu
45 BİN: Oyun-eğlence sektöründe istihdam edilen kişi sayısı
100 BİN: Yüksek sezonlarda dönemlik çalışanlar birlikte istihdam edilen kişi sayısı
150 MİLYON: Oyun-eğlence alanlarının Türkiye’deki ziyaretçi sayısı
6.2 MİLYON m²: Oyun-eğlence sektörün faaliyet gösterdiği alanın büyüklüğü
600 BİN m²: AVM’lerdeki oyun-eğlence alanlarının büyüklüğü
50 MİLYAR $: Dünyada oyun-eğlence alanlarının yıllık cirosu