Güncelleme Tarihi:
FREN SİSTEMİNDE SORUN ÇIKTI
Oyuncu Kemal Pekser Eylül 2013’te bir otomobil satın aldı. Pekser söz konusu otomobil için 83 bin liralık ödeme yaptı. Pekser, otomobili kullanmaya
SERVİS ‘HATA’YI BULAMADI
Pekser, otomobili yetkili servise götürdü. Ancak bir türlü çözüm bulunamadı. Otomobilin kullanımında giderek sorun yaşayan Pekser geçtiğimiz 25 Aralık günü başka bir servise gitti.
LASTİK TAKOZLARI ÇIKARILMAMIŞ
Servis görevlileri, yaptıkları incelemede, otomobilin ön kısmında lastik takozlarının çıkarılmadığını tespit etti. Takozlar Pekser’in de olduğu esnada çıkarıldı ve bu durum tutanak altına alındı.
SÜRÜŞ TEHLİKESİ OLUŞUR
Pekser, ortaya çıkan durum sonrası uzmanlardan görüş almaya başladı. Gelen raporlar, Pekser’in şans eseri kaza geçirmediğini ortaya koydu.
Raporlarda ortaya konulan tespitler özetle şöyle:
*Aracın taşıma esnasında sallantıdan zarar görmesini engellemek için yayların arasına lastik takozlar konulur.
*Lastik takozu çıkarılmazsa, araca, parçalarına ve sürücüye maddi ve manevi zararlar verir.
*Yaylar tam olarak esneyemediği durumlarda aracı kullanmak bir eziyete döner.
*Özellikle tümseklerde ve yüksek hızlarda aracın salınımı tam sağlanamaz ve sürüş tehlikesi oluşur.
*Araçta özellikle ön takım parçalarında istenmeyen rahatsız edici sesler oluşur.
*Aracın frenleme mesafesine ve frenleme kalitesine direkt etki eder ve istenmeyen kazalara sebebiyet verebilir.
*Direksiyon hâkimiyetinin tam olarak sağlanamamasına sebebiyet verebilir.
BANA AYIPLI MAL SATILDI
Pekser, servis tutanağı ve aldığı raporlar sonrası başlangıçta otomobili aldığı şirkete ve yetkili servise başvurdu. Daha sonra, otomobilin üreticisi olan yurtdışındaki firmaya başvurdu. Bütün bu yazışmalarda olumlu sonuç alamayan Pekser, noter kanalı ile çektiği ihtarname de, otomobil için ödediği bedelin iadesini istedi. Pekser, kendisine ‘gizli ayıplı mal’ satıldığını öne sürdü. Ancak bu başvurudan sonuç alamayan Pekser'in avukatı Özgür Düzgün, tüketici mahkemesinde dava açma kararı aldı.
dgokce@hurriyet.com.tr