Oluşturulma Tarihi: Mart 21, 2009 00:00
Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri’nde Kültür Sanat Eğlence alanında Kırmızı’yı Markom Leo Burnett’in Oyuncak Müzesi ilanı aldı. Ajansın sosyal sorumluluk projesi olarak yaptığı kampanya, şair yazar Sunay Akın’ın 4 yıl önce kurduğu müzenin de ilk ve tek reklam kampanyası. Akın, kampanya için "Müze’nin kelime anlamı ’ilham perisi’dir. İlanlar da bu yöndeydi" diyor.
ŞAİR yazar Sunay Akın, 4 yıl önce kurduğu müzenin ilk ve tek reklam kampanyasının geri dönüşünün çok iyi olduğunu belirterek, "Nasıl ki buraya gelen yetişkinler kendi çocukluklarını buluyorlarsa oyuncakların da çocuklukları var. İlan bunu da anlatıyor" dedi. İlanı yaratıcılık yönünden mükemmel bulduğunu ve beğendiğini söyleyen Sunay Akın, şöyle konuştu: "Ajans çalışanları iki kare fotoğraf için burada 24 saat harcadılar her oyuncağın yerini tek tek düşündüler, kurguladılar. Çok yoğun bir emek var bu ilan fotoğraflarında. İnanılmaz bir titizlikle 5-6 kişi her şeyi ölçtüler biçtiler. İlanın yayınlanması ile ilgili tüm çalışmaları da onlar yaptılar. İlanı yaratıcılık yönünden mükemmel buldum, çok beğendim. Müzenin içeriğiyle örtüşüyor."
İlan ilham veriyorMüzenin sözcük anlamının ’ilham perisi’ olduğunu hatırlatan Sunay Akın, "Markom Leo Burnett’in bizim için yaptığı ilan da ilham veriyor. Daha önce hiç reklamımız olmamıştı. Bu ilk ve tek basın ilanımız oldu. Proje Markom Leo Burnett’ten geldi. Sosyal sorumluluk projesi çerçevesinde bize geldiler ve tanıtımınıza katkıda bulunmak istiyoruz dediler. Böyle bir afişli tanıtım düşündüler" diye konuştu.
Oyuncakların ataları buradaGünümüz oyuncaklarının atalarının müzede yer aldığına dikkat çeken Sunay Akın, sözlerini şöyle sürdürdü: "İlanda antika bebek evleri ve porselen bebeklere bakan, günümüzün Barbie’si ile erkek arkadaşını görüyoruz. Afişin sloganı da ’herkesin geçmişinden bir parça burada’. Buraya gelen anne babalar kapıdan girerken çocuklarını getirdiklerini sanıyor, ama gezdikçe kendi dünyalarında açılan bir kapı olduğunu görüyor ve çıkarken öteki elleriyle de kendi çocukluklarını tutuyor. Afişte olduğu gibi günümüz oyuncaklarının da ataları burada aslında. Müzede ilk Barbie bebek de var. Herkes Barbie bebeğin tarihinin 1959’da Mattel firması ile Amerika’da başladığını sanır. Aslında ilk Barbie bebek 1955’de Almanya’da Lilli adıyla yapılır. Bizde dünyada birkaç oyuncak müzesinde bulunan örneği var. İkinci ilandaki erkek çocuklarının oynadığı çizgi
film kahramanlarından çıkan bir oyuncak da 200 yıllık ve 80 yıllık oyuncak asker figürlerine bakıyor."
Pek çok insan oyuncak ve müzeyi küçümser
GÜNÜMÜZDE pek çok insanın oyuncağı ve müzeyi küçümsediğini hatırlatan Sunay Akın, şunları söyledi: "Oyuncak Müzesi 4 yıldır var, ama oyuncak müzesi neyi anlatır bu hálá pek bilinmiyor. Bizde oyuncak müzesine de, oyuncağa bakıldığı gibi bakılıyor. Pek çok insan gündelik dilde oyuncağı küçümser, bu iş çocuk oyuncağı derler mesela. Müze de küçümsenir, senin o dediklerin müzelik, derler. Bu durumda oyuncak müzesinin tam anlaşıldığını hiçbir şekilde düşünemeyiz. Bugün sularını, doğasını, kültürünü koruyan toplumlara bakın, binlerce müzeleri olduğunu görürsünüz."
Müzeye katkı sağlamak istedik
MARKOM Leo Burnett bu yıl Barınak Gönüllüleri ve Hayvanlara Yaşam Hakkı Derneği için yaptığı sosyal sorumluluk projesiyle de en iyi Sosyal İçerikli Reklam ödülünü aldı. Ajansın Kreatif Direktörü Yaşar Akbaş, Oyuncak Müzesi sosyal sorumluluk projesine ilişkin şunları söyledi: "Oyuncak Müzesi Avrupa’nın en önemli oyucak müzelerinden biri. Sunay Bey büyük bir tutkuyla orayı hayata geçirmiş. Leo Burnett olarak bizim ’human kind’ (insaniyet) felsefemiz vardır. Dünyanın her yerindeki ofislerimizin klasik reklam iletişimi dışında mutlaka sosyal sorumluluk alanında bir katkısının olması gerekir. Ben de kişisel olarak oyuncak meraklısıyım. Biliyorum ki Oyuncak Müzesini çok sayıda çocuk ziyaret ediyor. Kıyıda köşede kalmış bir yer de değil, ama öte taraftan biliyorum ki bir takım bağışlarla ayakta duruyor. Bu projeyle müzeye gittiğimizde onlar da çok mutlu oldu."
Müze sizi hayatınızdan bir parça ile tanıştırıyor
OYUNCAK Müzesi’nin küçüklerle ilgili bir problemi olmadığın ama büyüklerin az gittiğini hatırlatan Markom Leo Burnett Kreatif Direktörü Yaşar Akbaş, ilanın nasıl ortaya çıktığını şöyle anlattı: "Çıkış noktamız ilan değildi, müzeye gelir kazandırma ve sponsor bulmak için başka girişimlerimiz de oldu ama maalesef onlar kriz dolayısıyla durdu. Bir işe başlarken markaların amaçlarını buluyoruz. Sadece güzel bir reklam yapalım diye de yola çıkmıyoruz. Oyuncak Müzesi’nin amacını düşündüğümüzde herkes hayatından bir parçayı orada buluyor. Sizi hayatınızdan bir parça ile tanıştırıyor, ve müzeden iyi duygularla ayrılmanızı sağlıyor. Oyuncak müzesinin küçüklerle ilgili bir problemi yok, büyükler daha az gidiyor. İlanlar Sabah gazetesinde yayınlandı; mümkün olduğu kadar her yerde yayınlatmaya da çalışıyoruz. Bu ilanlar aynı zamanda
Euro Best ve Meribel reklam ödüllerini de aldı."
Basın bizim sektörümüz için en önemli mecra
KIRMIZI Ödülleri’ne sponsor olan Mey İçki Pazarlama Direktörü Çiçekten Becel, hem şirketlerinin konumu hem de yaratıcılığa verdikleri önem nedeniyle bu desteği verdiklerini söyledi. Çiçekten Becel, "Mey İçki,rakı, votka, likör ve cin kategorilerinde pazar lideri, şarapta da en büyük 3 firma arasında. Gelişen teknoloji ve iletişim kanallarının fazlalaşmayla birlikte tüketicilerimiz sürekli yeni mesajlara maruz kalıyor" dedi. Becel, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu mesaj karmaşasının içinden sıyrılabilmek ve ürünlerimizle ilgili bilgileri tüketicilerimize aktarabilmek tamamen yaratıcılıkla bağlantılı. Özellikle, alkollü içecekler gibi medya kullanımı çok limitli olan kategoriler için basın, tüketicilerimize ulaşmak adına en önemli mecra. Reklamlarımızın sadece kendi kategorisindeki rakip firmalar ile değil, gazeteyi kullanan diğer kategorilere ait firmalarla da rekabet ettiği düşünülürse yaratıcılık bizim için birinci koşul. Yaratıcılığa bu denli önem veren bir şirket olarak Kırmızı’yı desteklememek düşünülemezdi."