OYAK'tan kağıt sektörüne 20 milyon dolar yatırım

Güncelleme Tarihi:

OYAKtan kağıt sektörüne 20 milyon dolar yatırım
Oluşturulma Tarihi: Ekim 22, 2003 14:40

OYAK Otomotiv ve Çimento Şirketleri Yönetim Kurulu Başkanı Celal Çağlar, Oyka'nın, kraft kağıt üretimine 2 yılda 20 milyon dolar yatırım yapacağını söyledi.

Haberin Devamı

Oyka Çaycuma Kraft Kağıt Fabrikası'nın üretime başlaması nedeniyle düzenlenen tanıtım toplantısında konuşan Celal Çağlar, SEKA tarafından 1970 yılında Çaycuma'da kurulan kraft kağıdı tesisini 30 Haziran 2003'te 15 milyon 100 bin dolar bedelle Özelleştirme İdaresi'nden aldıklarını kaydederek, 38 günlük bakım-onarımdan sonra, 8 Ağusos'ta üretime başladıklarını söyledi. Çağlar, özelleştirmeden itibaren, 12 bin ton kağıt işlediklerini açıkladı. Önümüzdeki 2 yılda, 20 milyon dolar yatırımla Türkiye'nin en önemli tesislerinden biri olmayı hedeflediklerini açıklayan Çağlar, "OYAK olarak, kağıt sektöründe de başarılı olmayı hedefliyoruz. Ayrıca kağıt sektöründe kraft kağıt üretimi ile kalmayıp, diğer kağıt çeşitleri ile ilgili sektörlere girmek için planlarımız devam ediyor" diye konuştu.

Öncelikli hedeflerinin, kraft kağıtta kalite iyileştirmesi ve verimliliği artırmak olduğunu belirten Çağlar, böylece daha düşük birim maliyetlerle pazarda etkili olmayı hedeflediklerini kaydetti.

"Özelleştirmeden sonra, yüzde 15 verim artışı sağladık"

Toplantıda konuşan Oyka Kağıt Ambalaj AŞ Genel Müdürü Aytekin Kadıoğlu ise, Çaycuma Kraft Kağıdı Fabrikası'nın, bölge ekonomisine büyük katkı sağladığını belirterek, fabrikanın 30 yıllık teknolojisinin bakım ve onarımını yaparak, üretime başladıklarını ve kalitede yüzde 10-15 artış sağlandığını söyledi.

Fabrika yatırımlarının 2005 yılına kadar devam edeceğini açıklayan Kadıoğlu, lojistik açıdan demir ve denizyolu taşımacılığı imkanına sahip fabrikanın yılda 75 bin ton kağıt üretimi gerçekleştirdiğini ifade etti. Türkiye kağıt ve karton sektörünün ithalata dayandığına dikkat çeken Kadıoğlu, Oyka Çaycuma Kraft Kağıt Fabrikası'nın üretiminin tamamının yurtiçi ve yurtdışında pazarlamayı amaçladıklarını açıkladı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!