Oyak Renault üçüncü vardiyaya geçti

Güncelleme Tarihi:

Oyak Renault üçüncü vardiyaya geçti
Oluşturulma Tarihi: Nisan 04, 2006 13:08

OYAK Renault Genel Müdürü Alain Gabillet, Türkiye'ye duyduklarını güven sayesinde zor günlerde bile yatırıma devam ettiklerini belirterek "Yeni modelimiz Clio için 216 milyon euro yatırım yaptık ve üretim talebini karşılayabilmek için üçüncü vardiyaya geçtik" dedi.

OYAK Renault Yeni Clio Proje Direktörü Murat Taşdelen, OYAK Renault Otomobil Fabrikaları'nda düzenlenen toplantıda, bir otomobilin, üretim aşamasına kadar geçirdiği süreci ve bu süreçte geçilen etapları anlattı.

Otomobil üretirken sadece yatırım ve teknolojinin yeterli olmadığını, otomobile ruhunu katan insanın önemine dikkati çeken Taşdelen, Yeni Clio ile OYAK Renault'un pek çok “ilk”e imza attığını söyledi. Taşdelen, projeye resmi olarak başlandığı tarihten bugüne, ilk prototiplerin üretimi, otomobilin fabrikaya giriş etabı, ön seri onaylarının alınması, üretim onayının alınması gibi projenin tüm etaplarının sözleşmede öngörülen tarihlerden önce gerçekleştiğini kaydetti. OYAK Renault ekipleri ile Renault Merkez'deki ekiplerin projenin ilk aşamasından itibaren kalite, maliyet, süre, insan kaynakları ve çevre hedeflerine başarıyla ulaşmak için özverili bir işbirliği yaptıklarını belirten Taşdelen, OYAK Renault'un son 10 yıldır gerek kalite gerekse projeler konusunda gösterdiği üstün performansta en büyük payın çalışanlara ait olduğunu vurguladı. Taşdelen, şöyle konuştu:

“ÜRETİYORUM, DENİYORUM”

“OYAK Renault, (Yatırımlar, tesisler, finansman kaynakları, makineler, robotlar 'insan' olmadan bir anlam taşımaz) felsefesinden hareketle, çalışanlarının şirket başarısına aktif olarak katılımlarını sağlamak amacıyla
/images/100/0x0/55ea2cc1f018fbb8f86fac2b
farklı metodlar uyguluyor. Bunlardan biri de (Üretiyorum, Deniyorum) operasyonudur. Operasyon kapsamında, 5 bin 500 Oyak Renault çalışanı, 3 ay boyunca 18 araçtan oluşan Yeni Clio filosundaki otomobillerle deneme sürüşü yapıyor ve ürettikleri otomobilleri müşteri gözüyle deniyor. Çalışanlar, fabrika ile Mudanya arasında, fabrikadaki mühendislerin deneme sürüşleri yaptıkları güzergahlardan birinin üzerinde, 32 kilometre uzunluğundaki parkurda, Yeni Clio'yu test ediyor. Yeni Clio'yu kullandıktan sonra bir anket doldurarak otomobili değerlendiriyor. Anket sonuçları, daha sonra Kalite Direktörlüğü ve Mühendislik Direktörlüğü tarafından incelenecek ve OYAK Renault'un dünya pazarlarında kalitenin referansı olma iddiasına katkıda bulunacak.”

37 YILLIK BİRLİKTELİK

OYAK Renault Genel Müdürü Alain Gabillet de, Renault ve Türkiye birlikteliğinin 37 yıldır sürdüğünü belirterek, OYAK ile ortaklıklarının başarılı bir şekilde sürdüğünü, dünya tarihinde bu kadar uzun süreli ve her geçen gün artan bir performans gösteren ortaklıkların sayısının az olduğunu söyledi.

Gabillet, Renault Grubu içerisinde Türkiye'nin önemine işaret ederek, şöyle konuştu:  “Türkiye'ye duyduğumuz güvenin en belirgin göstergesi, zor günlerde bile devam eden yatırımlarımızdır. Örneğin en yeni modelimiz Clio için 216 milyon avro yatırım yaptık ve üretim talebini karşılayabilmek için üçüncü vardiyaya geçtik. 10 yıl önce, OYAK Renault, Renault Grubu'nun doğudaki tek tesisi, doğudaki sınırıydı. Bugün ise OYAK Renault ve Türkiye merkezde, Avrupa'da... OYAK Renault, artık kendisini batıya göre konumlandırmıyor çünkü kalite, maliyet, yatırım, proses ve süreler konusunda rekabet doğuya kayıyor. Hedef konusunda yanılmamak gerekiyor. Renault Başkanı Carlos Ghosn her fırsatta OYAK Renault'un, grup içerisinde en kaliteli ürünleri üreten ve birçok ülkeye yüksek miktarda ihracat gerçekleştiren bir endüstriyel tesis olduğunu ve (Renault, 2009 Kontratı) çerçevesinde önemli bir rol oynayacağını hatırlatıyor. Bu kapsamda yeni yatırımlar yapmaya ve yeni modelleri Türkiye'de üretmeye devam edeceğiz.”

“DİNAMİK FABRİKA”

OYAK Renault tarafından üretilen Clio Symbol ve Yeni Megane Sedan'a ek olarak Ocak ayında Bursa'da üretilmeye başlanan Yeni Clio'nun, 2006 yılında 90 bin adet üretilmesi ve bunun yüzde 90'ından fazlasının ihraç edilmesi öngörülüyor.
/images/100/0x0/55ea2cc1f018fbb8f86fac2d

Karoseri-Montaj ve Mekanik fabrikaları ile CKD-Yedek Parça Merkezi'nden oluşan, 5 bin 500 kişinin çalıştığı OYAK Renault'daki tesislerde, 2005 yılında, 179 bin 669 adet otomobil, 96 bin 353 adet motor ve 143 bin adet vites kutusu üretimi gerçekleştirildi. Kapasitesini yüzde yüz kullanan, Yeni Clio'nun da üretilmeye başlanmasıyla birlikte üçüncü vardiyaya geçen OYAK Renault tarihinde ilk kez, Yeni Clio ile hem 5 hem de 3 kapılı “hatchback” versiyonları aynı anda üretiliyor. Yine OYAK Renault tarihinde ilk kez bir model yılda toplam 150 bin adet üretim kapasitesi öngörülerek devreye alındı.

Yeni Clio'nun OYAK Renault Otomobil Fabrikaları'nda üretilmesi için yeni teknolojileri ve kapasite artırımına yönelik 216 milyon avro tutarında yatırım yapılırken, fabrikanın imalatçılarında da Yeni Clio'ya özel yatırımlar gerçekleştirildi. Yeni Clio'nun devreye alınması için OYAK Renault çalışanlarından 4 bini, 60 bin saat eğitim aldı.
2,5 milyon araca yaklaşan üretimiyle 8 yıldır Türkiye'nin en çok satılan modellerini üreten ve Türkiye'nin en büyük otomobil üreticisi olan OYAK Renault, son 7 yılda Türkiye'deki toplam otomobil üretiminin yarısını gerçekleştirdi.
Türkiye otomotiv sektöründe, binek otomobil üretiminde ve ihracatında son 8 yıldır lider konumunda olan, Türkiye'de son yıllarda üretilip ihraç edilen her iki otomobilden birini üreten OYAK Renault'un ihracat cirosu, 1,4 milyar doları 2005 yılında olmak üzere, son 8 yılda 6,5 milyar dolara ulaştı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!