Oyak Renault’nun başına ilk Türk kaptan geliyor

Güncelleme Tarihi:

Oyak Renault’nun başına ilk Türk kaptan geliyor
Oluşturulma Tarihi: Mart 18, 2008 00:00

Dacia’nın İran’daki fabrikasını başarıyla yöneten Tarık Tunalıoğlu, 39 yıldır Bursa’da üretim yapan Oyak Renault’nun ilk Türk Genel Müdürü oluyor.

Oyak Renault Genel Müdürü Alain Gabillet ise Renault Grubu içinde başka bir göreve atanıyor. Böylece Türkiye’de üretim yapan 6 otomotiv devinden 3’ü Türk genel müdür yönetimine geçmiş olacak.

JAPON Toyota’nın Adapazarı fabrikasının başına Tamer Ünlü’yü getirmesinin ardından, Fransız Renault da Bursa’yı ilk kez bir Türk Genel Müdüre teslim ediyor. Oyak ile Fransız Renault ortaklığı Oyak Renault, Bursa’da Türk genel müdür dönemini başlatıyor. Renault Grubu içerisinde yeni bir göreve atanan Oyak Renault Genel Müdürü Alain Gabillet, önümüzdeki hafta görevini Tarık Tunalıoğlu’na devrediyor. Tunalıoğlu, 39 yıllık tarihi boyunca Oyak Renault’nun ilk Türk Genel Müdürü olacak. Alain Gabillet’in görevini Tarık Tunalıoğlu’nun devretmesiyle ilgili 24 Mart’ta düzenlenecek toplantıya Renault Euromed Başkanı ve Oyak Renault Yönetim Kurulu Başkanı Christian Esteve ile Oyak Otomotiv ve Çimento Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Celal Çağlar katılacak.

ÜRETİMDE ULUSLARARASI OLDU: 1982 yılından bu yana Renault Grubu’nda çeşitli görevlerde bulunan Tunalıoğlu, son olarak Renault bünyesinde bulunan Dacia’nın İran’daki fabrikasının yöneticiliğini yürütüyordu. Dacia Logan’ın Romanya dışında üretildiği tesislerden biri olan İran’daki fabrikanın 300 bin adetlik kapasitesi bulunuyor. 2004 yılında Tahran’da çalışmaya başlayan Tunalıoğlu, fabrika kurulup, üretime başladıktan sonra görevini tamamladı. Bu göreviyle Tunalıoğlu, üretim aşamasında bir uluslararası şirkette, fabrika yöneticiliğini üstlenen ilk Türk unvanını aldı. Dönemin Renault Uluslararası Operasyonlar Direktörü Lux Alexandre Menard, İran Dacia’ya transfer olan Tunalıoğlu’na övgüler yağdırmıştı. Yurtdışında çalışan Türk yöneticilerinin sayısının arttığını söyleyen Menard, "Tarık Tunalıoğlu, İran Dacia’ya transfer oldu. Kendisi projemizi yönetecek ve Tahran’da kalacak" diye konuşmuştu. Ancak, Tunalıoğlu’nun başarıları bunlarla sınırlı değil. Tunalıoğlu, Oyak Renault’nun ihracat projelerinden birinin mimarı olarak tanınıyor. Tunalıoğlu, 1999 yılında sadece Türkiye’de üretilerek tüm dünyaya ihraç edilen Megane I Wagon’un Proje Direktörlüğünü yapmıştı.

1982’DEN BERİ RENAULT’DA: 1955 yılında İstanbul’da doğan Tarık Tunalıoğlu, 1974’te Saint Joseph Lisesi’ni bitirdi. Daha sonra İstanbul Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği’nde okudu. 1982 yılında üniversiteyi bitirdi ve Fransa Renault’daki stajından sonra Oyak Renault’da çalışmaya başladı. İlk görevi Etüd Büro’da Mühendislik’ti. 10 yıl sonra gösterdiği başarı sayesinde Etüd Büro Direktörü oldu. 1996 yılında kendi kariyeri ve otomotiv sektörü için dönüm noktalarından biri olan Megane Wagon’un Proje Direktörlüğü görevini üstlendi. Tunalıoğlu ardından Oyak Renault’nun Mühendislik Direktörü oldu. 2 yıl bu görevi sürdürdükten sonra Tunalıoğlu, 2004 yılında Dacia’nın İran’daki fabrikasının başına geçti. Tunalıoğlu 4 yıldan bu yana İran’daki fabrikanın kurulması ve üretime başlamasını yönetti.

Japonlar Ünlü’yü ilk Türk  CEO yapmıştı

GEÇEN yıl yüzde 100 Japon sermayeli Toyota Türkiye’nin başına da bir Türk getirilmişti. İş hayatına Sabancı’da başlayan ve Sabancı Toyota ortaklığının Adapazarı tesisinin kuruluşunda görev yapan Tamer Ünlü, hem Toyota Türkiye’nin hem de Japon şirketin dünyadaki ilk Türk CEO’su olmuştu. Ford Otosan’da ise Turgay Durak’ın Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı olarak atanmasının ardından Genel Müdürlük görevine, Genel Müdür Başyardımcısı olan Michael Flewitt atanmıştı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!