Oluşturulma Tarihi: Eylül 16, 2008 11:47
Türkiye'nin kuzey ve batısını güney ve güneydoğu ile Orta Doğu ülkelerine bağlayan, yoğun ağır vasıta araç trafiğinin olduğu Pozantı-Ereğli sapağı arasındaki 66,4 kilometre, Nizip-Birecik arasındaki 19,4 kilometrelik otoyol inşaatının yıl sonuna kadar tamamlanmasıyla Kapıkule-Şanlıurfa arasında tek şerit yol kalmayacak.
Bu çalışmalarla Kapıkule'den giren bir araç, Şanlıurfa'ya kadar 1200 kilometreyi 300 kilometresi bölünmüş, 900 kilometresi otoyol konforunda kat edecek.
Karayolları Genel Müdür Yardımcısı Mahmut Çelikcan, Türkiye'nin kuzey batı ve güney doğu kesimlerini birleştiren otoyolun tüm zincir halkalarının tamamlanması için çalışmaları sürdürdüklerini belirtti.
TEM Otoyolu'nun, Türkiye'nin karayolu ulaşımında en önemli görevlerden birini üstlendiğini belirten Çelikcan, Ege, Marmara, Karadeniz ve İç Anadolu Bölgesi'ni Akdeniz'e, buradan da Güneydoğu'ya bağlayan otoyolun yurt içi ve yurt dışı araç trafiği açısından büyük önem taşıdığını anımsattı
Türkiye'nin güneyi ve Orta Doğuya ulaşımını sağlayan otoyolun en önemli zincirini oluşturan Pozantı-Ankara bölümündeki çalışmaların sürdüğünü belirten Çelikcan, Ankara-Pozantı otoyolu bünyesinde 32 viyadük, 8 tünel, 2 köprü, 6 köprülü kavşak, 19 altgeçit köprüsü ve 2 tanede üstgeçit köprüsü bulunurken, Kemerhisar-Eminlik, Eminlik-Çiftehan ve Çiftehan-Pozantı kesimlerinde ise 54,6 kilometrelik otoyol, 65,9 kilometre uzunluğundaki bağlantı yolu yapımının ise sürdüğünü bildirdi.
Çelikcan, Ankara-Pozantı otoyoluna bu yıl için 115 milyon YTL ek ödenek sağlandığını belirterek, “Sağlanan ek ödenekle yıl sonuna kadar Pozantı-Ereğli sapağı arasındaki 66,4 kilometrelik kesiminin, Ereğli bağlantı yolu tek yol gidiş-geliş ve Kemerhisar-Pozantı kavşağı arası otoyol kesimi olmak üzere devlet yolu standardında trafiğe açacağız. Kalan kesimlerin tamamının ise 2008 ve sonraki yıllarda bitirilmesi hedefleniyor” dedi.
Pozantı-Ulukışla arasında kullanılan mevcut kara yolunun, vadiden geçmesi, yüksek eğim ve düşük standartta olması nedeniyle trafiği tehlikeye soktuğunu anlatan Çelikcan, şunları söyledi:
“Buradan hergün yüzde 60'ını ağır tonajlı olmak üzere 20 bin araç geçiş yapıyor. Pozantı-Ereğli arasındaki otoyolun tamamlanmasıyla bu kesimdeki
trafik büyük oranda rahatlayacak, kazalar ise önemli ölçüde azalacak. Ayrıca hem zamandan hem de taşıt işletme giderlerinden tasarruf sağlanacak.”
NİZİP-BİRECİK OTOYOLUÇelikcan, GAP Otoyolu olarak da adlandırılan Gaziantep-Şanlıurfa otoyolunu da trafiğe açmak için yoğun çaba harcadıklarını söyledi. Çalışmalar için 65 milyon YTL ek ödenek tahsis edildiğini hatırlatan Çelikcan, Gaziantep-Şanlıurfa otoyolu uzunluğunun 145 kilometre, çevre bağlantı yolları ile birlikte toplam uzunluğunun ise 165 kilometre olduğunu ifade etti.
Mahmut Çelikcan, bu yılki çalışmalar sonunda 19,4 kilometrelik Nizip-Birecik kesimini tamamlayarak ulaşıma açacaklarını belirterek, “Böylece Kapıkule'den ülkemize giriş yapan bir araç Şanlıurfa'ya kadar kısmen otoyol, kısmen de bölünmüş yolda toplam 1200 kilometreyi çift yol konforunda tamamlayacak. Bu otoyolun sadece şu an için Ankara-Ereğli sapağı arasındaki 300 kilometrelik bölümü bölünmüş yol olarak hizmet veriyor” dedi.