Güncelleme Tarihi:
FIAT MODELLERÄ° - FOTO GALERÄ°Â
2009 Ocak-Aralık döneminde ulaÅŸtığı 84 bin 820 adetlik satış sonucuyla ulusal pazarda liderliÄŸini ilan ederek ezber bozan Fiat, satışlarını bir önceki yıla göre yaklaşık % 40 oranında artırarak büyük bir baÅŸarının altına imza attı. Fiat Marka Direktörü Okan BaÅŸ, " En çok tercih edilen marka olmanın gururu bir tarafa müşteri memnuniyeti ve marka imajının yükselmesi anlamında da önemli kazanımlar elde ettik. 2010 yılında ise baÅŸta Fiat Punto Evo ve Fiat Bravo olmak üzere üstün teknolojik avantajlar sunan model ataklarımızla konumumuzu pekiÅŸtirmeyi hedefliyoruz" dedi.   Â
Üst üste 3 yıldır Avrupa'nın en çevreci otomobil markası unvanına sahip olmasıyla dikkat çeken ve tüm dünyada yükselen satış grafiğiyle göz kamaştıran bir performans sergileyen Fiat markası, 2009 yılında Türkiye'de de ulusal pazar lideri olarak dikkat çekici bir sonuca imza attı. Fiat Marka Direktörü Okan Baş, pazarın sadece % 13 kadar büyüdüğü bir ortamda ve global krizin yaşadığı senede bu başarının gururla vurgulanacak parlak bir sonuç olduğunu belirtirken, bir önceki yıla göre satışlarını % 40 arttırmış olduklarının da altını çizdi. Fiat Marka Direktörü Okan Baş," Fiat markası zaten son 3-4 yıldır önemli ataklara imza atmaktaydı. Elbette 2009 yılında hem global hem de Türkiye'deki yükselişi çok daha kuvvetli oldu. Fakat biz başarıyı sadece adetlerde ya da çok satmakta aramıyoruz. 2009 yılında müşteri memnuniyeti anlamında önemli bir çıkış elde ederek % 90'ın üstünde bir seviyeye erişme başarısı gösterdik. Gönül rahatlığıyla 3 yıl ve 150 Bin Km garantisi sunmaya başladığımız bu dönemde bir de buna ek olarak Fiat markasının 110. yaşına yönelik olarak gerçekleştirdiğimiz imaj kampanyamızın da etkisiyle marka beğenirliğinde çok büyük adımlar attık. 2009 yılı Türkiye'de Fiat markasının yeniden yükselişe geçtiğini kanıtlayan çok önemli bir dönem oldu" açıklamasını yaptı.
Fiat'ın tüm dünyada ana prensebinin kendi sürekli aşmak ve geliştirmek ü stüne kurulu olduğuna dikkat çeken Okan Baş, "Müşterilerinin beklentileri karşılamayı ve hatta bu beklentilerin ötesine geçmeyi kendine amaç edinen Fiat, global olarak kullanmaya başladığı ve bizim iletişim çalışmalarımızda yerini alan "Driven by the Future" sloganıyla aslında çatı yaklaşımını net biçimde özetliyor. Bu sloganla Fiat, daima geleceğe bakarak, ihtiyaçlardaki değişimleri öngörerek ve bu ihtiyaçları karşılayacak unsurları, herkesten önce günümüze taşıdığını ifade ediyor. Dizel motor teknolojimiz Multijet, benzinli motor teknolojimiz Multiair'in yanı sıra Start&Stop ve Blue&Me gibi öncü Fiat teknolojileri zaten geleceği önceden gören marka anlayışımızı en iyi biçimde gösteriyor" dedi.
Evrim Geçiren Fiat Punto Evo Etkiliyor!
Yaklaşık 4 yılda 1.2 milyon adetten fazla üretilen ve önemli satış başarısına imza atan Fiat Grande Punto modelinin yerini alan ve Fiat Grubu CEO'su Sergio Marchionne tarafından adı konulan Fiat Punto Evo, Avrupa pazarlarında 80 bin adetten fazla sipariş alarak başarısını hızla kanıtlamasıyla dikkat çekiyor. Ülkemizde ikisi benzinli olmak üzere toplam 3 motor ve 2 farklı donanım seçeneğiyle satışa sunulan Fiat Punto Evo'da isteğe bağlı olarak Dualogic otomatik şanzıman tercih edilebiliyor. Fiat Punto Evo, üstün teknolojili konfor ve güvenlik donanımlarıyla fark yaratıyor. Active adı verilen standart donanım paketinde ABS+EBD, ön sürücü ve yolcu havayastıkları, sürücü diz havayastığı, direksiyondan kumandalı Radyo/ CD ve MP3 çalarlı müzik sistemi, manuel klima, krom çerçeveli gösterge paneli yer alıyor. En üst donanım paketini temsil eden Dynamic'te ise bunlara ek olarak viraj içini aydınlatan ön sis farları, çift bölgeli otomatik klima, park sensörü, deri direksiyon simidi ve vites topuzu, 15 inçlik jantlar, elektrikli arka camlar gibi donanımlar standart olarak sunuluyor.
Fiat Linea En Hesaplı Konforu Sunuyor!
Türk mühendis ve işçisinin emeğiyle üretilerek Türkiye ile birlikte birçok küresel pazarda satışa sunulan Fiat Linea modeli, fiyat/fayda orantısında olduğu kadar kullanım maliyetleriyle de dikkat çekici biçimde ön plana çıkıyor. Fiat Linea, 1.3 litre 90 HP ve 1.6 litre 105 HP'lik Multijet dizel motor seçeneklerinin yanı sıra 1.4 litre 77 HP ve 1.4 litre 120 HP T-Jet benzinli motor seçenekleriyle tercih edilebiliyor. Fiat Linea'nın 90 HP'lik 1.3 litrelik Multijet motor seçeneğinde Dualogic otomatik şanzıman isteğe bağlı donanım kapsamında sunuluyor. Bu bağlamda "Hesaplı Konfor" sloganı ve hedefiyle rakipleri karşısında donanım paketleri yenilenerek daha da güç kazanan Fiat Linea'nın yeni giriş seviyesi olan Actual donanım paketinde; klima, CD çalarlı müzik sistemi, sürücü ve yolcu havayastığı, elektrikli ön camlar, tek parça katlanabilir arka koltuk ve gövde rengi tamponlar gibi ekipmanlar yer alıyor. Bir diğer donanım seçeği olan Active Plus'ta ise bunlara ek olarak ABS, direksiyondan kumandalı MP3 ve CD çalarlı müzik sistemi, elektrikli yan aynalar ve arka camlar ve gövde rengi aynalar, kapı kolları ve yan çıtalar yer alıyor. En üst donanım seçeneğini temsil eden Emotion Plus'ta ise ESP+ASR+MSR+HillHolder, hız sabitleme sistemi, yan ve tavan havayastıkları, Blue&Me, 16 inçlik alaşım jantlar, deri direksiyon simidi ve vites topuzu ile krom gövde unsurları yer alıyor.
Fiat'a Öncü Unvanını Kazandıran Teknolojiler!
Multiair Benzinli Motor!
Fiat markasına üst üste 3 yıldır Avrupa'nın en çevreci otomobil üreticisi unvanını kazandıran Multijet serisi dizel motorlara paralel ilk olarak yeni Fiat Punto Evo'da kullanılmaya başlanan ekonomik ve ekolojik yeni benzinli motor teknolojisi olan "Multiair" dikkat çekiyor. Fiat'ın yakıt tüketimini ciddi oranda azaltmanın yanında güç ve torku önemli ölçüde takviye edecek, karbondioksit (CO2) emisyonlarını yüzde 10 ile 25 oranında düşürüp diğer motor kirleticilerinin oranlarında da yüzde 60'a varan düşüşler kaydecek benzinli motor tasarımında temel bir başarıyı ifade eden MultiAir teknolojisi, bütün motor hızı aralığında daha hassas, ciddi ölçüde daha az yakıt kullanıyor. Avrupa'nın en düşük ortalama emisyon değerini sunan Fiat, Avrupa Birliği tarafından 2015 yılı için belirlenen 130 g/km'lik değeri karşılamayı başaran tek markadır.
Start& Stop Sistemi Â
Fiat'ın 1983 yılından bu yana birçok modelinde kullanılan bu teknoloji, dur - kalk şeklinde ilerleyen trafikte motoru kapatan ve yeniden çalıştıran, ekolojik ve ekonomik sonuçlar almayı hedefleyen bir sistemi içermektedir.İlk olarak Fiat Punto Evo'da kullanılmaya başlanan sistem, şehirlere özgü tipik yoğun trafik durumlarında ve trafik ışıklarında durulduğunda, kontrol stratejisi izin verdiği zaman sistem otomatik olarak motoru durdurarak şehir sürüşünde %10'a varan oranlarda ve NEDC tip sürüş çevriminde ise %3,5 oranında yakıt tüketimi ve emisyon azaltımı gerçekleştirir. Buna ek olarak, Start&Stop sistemine bağlı Vites Değişim Göstergesi (Gear Shift Indicator /GSI), sürücülere ne zaman vites değiştirmeleri gerektiğine dair tavsiyede bulunarak, motorun yakıt yönünden daha verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayan bir tür co-pilot görevi görmektedir.
Blue&Me Sistemi!
Fiat'ın ülkemizde satışına devam ettiği Fiat 500, Fiat Punto Evo, Fiat Bravo ve Fiat Linea gibi modellerinde sunulan Windows Mobile bazlı Blue&MeTM'nin teknolojisi, mevcut pahalı ve kalıplaşmış donanımların yerini alan ve pazardaki yeniliklere paralel olarak güncellenebilen bir sistem olmasıyla fark yaratıyor. Cep telefonlarının, müzik çalarların ve diğer kişisel elektronik aygıtların otomobile entegrasyonunu sağlayan Blue&Me TM sistemi, Bluetooth arayüzü ile eller serbest özelliği, geliştirilmiş ses tanıma, USB girişi, MP3 çalar ve sesli SMS kısa mesaj okuma gibi unsurları içeriyor.
Direksiyon simidi üzerinden kumanda edilebilen Blue& MeTM sistemine sahip Fiat modelleri, kullanıcılarına Bluetooth'lu bir cep telefonu cebinde veya çantasında olsa dahi, ellerini direksiyondan kaldırmadan telefonunu kullanabilme imkanı sunuyor. Geliştirilmiş ses tanıma sistemi de anında etkileşime olanak verirken, gelen kısa mesajların yüksek sesle sürücüye iletilmesini de sağlayabiliyor. Araç içindekiler, iPod, cep telefonu, MP3 çalar veya USB haricî belleğe kayıtlı MP3, WMA ve WAV formatındaki müzikleri, dijital cihazı USB porta bağlayarak dinleyebilme ayrıcalığına sahip olabiliyorlar.
Fiat, Avrupa'da en çok "Car Of The Year" ödülü alan tek marka!
İtalyan otomobil üreticisi Fiat, 9 defa "Car of The Year " ödülünü alarak bu konuda global bir rekoru halen elinde bulundurmaya devam ediyor. İlk olarak 1967 yılında Fiat 124 ile bu ödülü kazanan Fiat, ardından 1970'te Fiat 128, 1972'de Fiat 127, 1984'te Uno, 1989'da Fiat Tipo, 1995'te Fiat Punto, 1996'da Fiat Bravo, 2004'te Panda ve son olarak 2008'de de Fiat 500 ile bu büyük başarının altına imzasını atmayı başardı.
"Fiat'ın İlklerle Dolu 110 Yılı!"
1899 tarihinde Fiat markası kuruldu.
1900'da Fiat'ın ilk otomobili Fiat 3.5 HP yollara çıktı.
1903'de İlk 4 vitesli otomobil Fiat 24 - 32 HP yaratıldı.
1909'da Fiat ilk seri motor üretimine başladı.
1910'da ilk akülü araç olan Fiat Tipo'yu üretti.
1920'de Fiat, araçların verimini %28'e kadar artıran 4. vitesi hayata geçirdi.
1939'da ilk kez otomobillere ısıtma ve havalandırma sistemini Fiat koydu.
1953'de ilk dizel motorlu Fiat modeli yollardaydı.
1978 yılında Fiat robotlu üretime geçti.
1980 yılında ilk çevreye duyarlı motor 1000 Fire üretildi.
1983'de Yakıt tüketimini azaltan Start&Stop sistemi Regata'da uygulandı.
1996'da Dünyada ilk defa Common Rail motor teknolojisi uygulandı.
2002'de Fiat, Multijet ve T-Jet motor teknolojilerini geliştirdi.
2005'te Blue&Me sistemini otomobillerinde kullanmaya başladı.
2007'de yüksek performanslı ve düşük yakıt tüketimli benzinli T-Jet motor tanıtıldı.
2008'de Fiat emisyonları ve yakıt tüketimini azaltan Eco Drive'ı geliştirdi.
2009 Fiat yakıt tüketimini %25'e kadar, emisyonları %10 azaltan ve torku %15'e varan oranda arttıran Multiair benzinli motoru yarattı.
2009 Fiat Türkiyede 3 yıl 150.000 km garanti vermeye başladı.