Otomotivde markamızla üretim trenini kaçırdık

Güncelleme Tarihi:

Otomotivde markamızla üretim trenini kaçırdık
Oluşturulma Tarihi: Aralık 16, 2006 00:00

Sabancı Holding Lastik, Takviye Malzemeleri ve Otomotiv Grubu Başkanı Turgut Uzer, "kurtlar sofrası" olarak nitelendirdiği otomotiv sektöründe Türkiye’nin kendi markasıyla otomobil üretme şansını kaçırdığını söyledi.

OTOMOTİV sektörünün büyük, ancak rekabeti çok olan bir iş olduğuna dikkat çeken Sabancı Holding Lastik, Takviye Malzemeleri ve Otomotiv Grubu Başkanı Turgut Uzer, "kurtlar sofrası" benzetmesi yaptı. Türkiye’nin kendi markasıyla otomobil üretmeye çalışmasının artık ekonomik bir iş olmayacağını belirten Uzer, bu konuda trenin kaçtığını söyledi.

ÇOK FAZLA MARKA VAR: Önceki akşam basınla bir araya gelerek başında bulunduğu grubun faaliyetleri bilgi veren Uzer, faaliyet gösterdikleri sektöre ilişkin değerlendirmeler de yaptı. Otomotiv sektörünün büyük, rekabetin yoğun bir sektör olduğunu vurgulayan Uzer, "Konsolidasyonu da çok olan bir iş. Aslında kurtlar sofrası. Bu konuda hızı iyi ayarlayarak gitmek lazım. Fazla hızlı gitmek de bazen tehlikeli olabilir diye düşünüyorum" dedi. Otomobilde tüketicinin kafasını karıştıracak derecede çok fazla marka bulunduğunu söyleyen Turgut Uzer, şöyle konuştu: çekerek, "Türkiye’de kendi markasıyla otomobil üretmek konusunda tren kaçtı. Yazık oldu. Bundan sonra yakalamaya çalışmanın bence pek fazla ekonomisi yok. Dünyada aynı segmentte çok sayıda otomobil markasının her biri birbirine benziyor. 10 yıl içinde alt segmentlerde iki otomobili ayıran tek şey önündeki marka olacak. 6-7 markanın da arkasında aynı üretici şirketi görebileceğiz."

OTOMOBİLDE PAZAR BÜYÜMEZ: Dünya ve Avrupa’daki otomotiv sektörüne değinen Uzer, Türkiye otomobil pazarının büyümesinden çok bundan sonra 380-390 bin civarındaki istikrarlı satış rakamlarıyla gitmesinin daha önemli olduğuna işaret etti. 2007 yılında Türkiye’de otomobil pazarının artmayacağını öngördüklerini belirten Uzer, "Otomobilde 400 binin altı normal. Gelecek yıl eğer artış olursa da bu 10 binler civarında olur" diye konuştu. Seçimlerin yaratacağı belirsizliklerin satışları mutlaka olumsuz etkileyeceğine dikkat çeken Uzer, şöyle konuştu: "Pazarın yüzde 10 gibi artması için biz bir neden görmüyoruz. Siyasal belirsizlikler ekonomiyi etkilerse, öngördüğümüz rakamlar daha da aşağı gidebilir. Pazar büyümeyecek. Ama biz aynı kalır diye düşünüyoruz. " Bu arada Toyotasa şirketi ile Toyota araçlarının Türkiye’deki satış ve pazarlamasını yürüttüklerini hatırlatan Uzer, bu yıl satışlarda 30 bin adeti geçtiklerini bildirdi.

Ağır kamyonda hedef 2007

TEMSA’nın 1.5 yıl önce ağır kamyon işine girme kararı aldığını hatırlatan Turgut Uzer, "Bu konuda birkaç kanaldan birden çalışıyoruz. Sıfırdan yatırım yapmanın da üzerinde duruyoruz, yurt içi veya yurtdışından satın alma ya da ortaklık da olabilir. Bu konuda 2007 yılı içinde somut gelişmeler yaşanabilir" diye konuştu. Uzer, başlangıçta 50-100 milyon dolar arasında bir yatırım gerektiren ağır kamyonda üretim alanı olarak Türkiye’yi ve özelikle güneyi düşündüklerini söyledi.

İş makineleri üretebiliriz

DÜNYADA ilk üçte yer alan, Türkiye’de de yüzde 20’lik pazar payı ile lider olan Komatsu iş makinelerinin distribütörlüğünü yaptıklarını anımsatan Uzer, bu alanda üretim yapma konusu üzerinde çalıştıklarını, ancak alınmış bir karar bulunmadığını söyledi. Uzer, Temsa’nın 2006 yılı cirosunun 642 milyon dolar olmasını öngördüklerini, en geç 3-4 yılda da 1 milyar dolar eşiğini geçmeyi hedeflediklerini bildirdi.

Sabancı uluslararası büyümeye kilitlendi

MISIRDA’
da yapacağı yeni yatırımın yanı sıra Çin ve Endonezya’da fabrikalarıyla da gündemde olan Sabancı Holding Lastik, Takviye Malzemeleri ve Otomotiv Grubu Başkanı Turgut Uzer, yurtdışı yatırımların 2007’de hızlanarak devam edeceğini söyledi. Uzer, Uzak Doğu’da yeni satın almalar ve fabrika kurma konusundaki çalışmaları birkaç kanaldan yürüttüklerini kaydederek, uluslararası alanda büyümeyi sürdürmeyi hedeflediklerini belirterek, bu yıl satın almalar dışında 96 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını vurguladı. Uzer, 2007 için ise 175 milyon dolarlık yatırım öngördüklerini açıkladı.

Kordsa Global’in cirosu 900 milyon doları aşar

TURGUT
Uzer, bu yılı 700 milyon dolar ciroyla kapatacak Kordsa Global’in cirosunun 2007 yılında 900 milyon doların üzerine çıkarmasını hedeflediklerini belirterek, şunları söyledi: "Geçen martda merkezini ABD’den Sabancı Center’a taşıyan Kordsa Global’in, dünyanın 7 ülkesindeki şirketi Kordsa Global A.Ş. adı altında topladı. Böylece, Kordsa Global yüzde 100 Sabancı Holding iştiraki global bir şirket haline geldi." Lastik pazarında da Brisa bünyesinde Bridgestone ve Lassa markalarında üretim yaptıklarını hatırlatan Uzer, Brisa’nın bu yıl 480, gelecek yıl ise 550 milyon dolar ciro hedeflediğini söyledi. Uzer, 2007’de kapasite artırımı ve yeni ürün için 70 milyon dolarlık yatırım yapacaklarını belirtti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!