Güncelleme Tarihi:
Otomotiv ana sanayinin iki büyük devi OYAK Renault ve TOFAŞ, ekonomik krizi ihracata ağırlık vererek aşmaya çalışıyor.
İhracat ve üretimde iki yıldır liderliği elinde bulunduran OYAK Renault, "Megane Wagon" ile "Clio Symbol"ün ihracatı için 3 bin 100 işçisiyle 2 vardiya üretim yaparken, TOFAŞ ise Fiat Doblo'ya gelen talebi karşılayabilmek için yaklaşık 4 bin 200 işçisiyle 3 vardiya olarak çalışıyor.
Türk-İş'e bağlı Türk Metal Sendikası Bursa Şubesi Başkanı Sabri Özdemir, TOFAŞ'ın bu yılın başında üretimine başladığı "Doblo"ya gelen talebi karşılayabilmek için işçilerin 3 vardiya çalıştığını belirterek, "Doblo"ya özellikle Avrupa Birliği (AB) ülkelerinden yoğun talep geldiğini kaydetti.
"Doblo"nun binek versiyonu "Panorama"nın Nisan ayından itibaren Türk pazarına sunulacağını hatırlatan Özdemir, "TOFAŞ, bu yıl geçmiş yıllarda olduğu gibi üretim ve ihracatta lider olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Bu yıl liderliğe kesin gözüyle bakıyoruz" dedi.
TOFAŞ VARDİYA SAYISI ÜÇ
Özdemir, şu anda üretim yapılmayan "131" bandındaki işçilerin "Doblo" bandına kaydırıldığını ve "Palio" bandında da üretimin devam ettiğini belirterek, piyasalarda yaşanan krize karşın, TOFAŞ'ın 3 vardiya olarak üretim yapmasının, Türkiye otomotiv sanayi ve işçisine güven verdiğini bildirdi.
Hükümetin, otomotiv sektörünü koruyucu önlemler almadığını ve kendi yanlışlarının faturasını halka çıkardığını öne süren Özdemir, Devlet Bakanı Kemal Derviş'in, reel sektörün önünü görebilmesi için bir an önce ekonomik programı netleştirmesi gerektiğini de sözlerine ekledi.
Bu arada, TOFAŞ, 2001 yılının ilk iki ayında 16 bin 496 adet "Palio HB", "Siena", "Weekend" ve "Doblo" ihraç etti.
OYAK RENAULT 2 VARDİYA ÜRETİM YAPIYOR
OYAK Renault'da örgütlü Türk Metal Sendikası 1 No'lu Şube Başkanı İsmail Dursun da, OYAK Renault'nun ihracat ağırlıklı olarak 2 vardiya halinde üretim yaptığını belirterek, fabrikanın, iç piyasada yaşanan ekonomik krizi ihracata ağırlık vererek giderdiğini kaydetti.
Haftanın 4 günü 3 bin 100 işçinin 2 vardiya olarak çalışarak "Megane Wagon" ile "Clio Symbol" ürettiğini anlatan Dursun, şöyle konuştu:
"OYAK Renault'ta üretim tüm hızıyla sürüyor. Hükümetin bir an önce bankalar sorunun çözmesi gerekiyor. Geçen yıl satılan otomobillerin yüzde 80'i banka kredileriyle gerçekleşti. İç piyasadaki satışlar, ekonomik canlılığa paralel olarak artacaktır. Ana sanayi üzerine düşen görevi yapıyor, ancak hükümet sorumluluktan kaçıyor."
Öte yandan, OYAK Renault, bu yılın ilk iki ayında 452 adet "Megane Sedan", 7 bin 479 adet "Megane Wagon", 5 bin 653 adet de "Clio Symbol" olmak üzere toplam 13 bin 584 adet otomobil ihraç etti. (Bursa-aa)